Science education from the organic constructivism’s point of view
Article Sidebar
Google Scholar citations
Main Article Content
Nicolás Marín
An overview of signified and its relationship with the significant, from a constructivist perspective, allows to develop a new proposal for teaching science. This development is possible with the support in a learning model consistent with organic constructivism.
Keywords
science education, organic constructivism, signified and significant, types of learning
Article Details
How to Cite
Marín, Nicolás. “Science education from the organic constructivism’s point of view”. Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas, vol.VOL 32, no. 2, pp. 221-37, https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/287533.
Most read articles by the same author(s)
- Nicolás Marín, Alicia Benarroch Benarroch, Cuestionario de opciones múltiples para evaluar creencias sobre el aprendizaje de las ciencias , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: 2010: Vol.: 28 Núm.: 2
- Alicia Benarroch Benarroch, Nicolás Marín, Relaciones entre creencias sobre enseñanza, aprendizaje y conocimiento de ciencias , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: 2011: Vol.: 29 Núm.: 2
- John Jairo Briceño Martínez, Alícia Benarroch, Nicolás Marín, Coherencia epistemológica entre Ciencia, aprendizaje y enseñanza de Profesores universitarios colombianos. Comparación de resultados con Profesores chilenos y españoles , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: 2013: Vol.: 31 Núm.: 2