Nova proposta teòrica sobre obstacles epistemològics de aprenentatge. El cas del metabolisme dels carbohidrats

Main Article Content

Sofía Judith Garófalo
Manuel Alonso
Lydia Galagovsky
La utilització de tres models científics definits ad hoc sobre el metabolisme dels hidrats de carboni va permetre analitzar nombrosos errors detectats en l'aprenentatge d'estudiants universitaris. Aquesta anàlisi va portar a considerar l'existència de dues classes diferents d'obstacles epistemològics subjacents a l'aprenentatge (OEA): els de tipus bretxa i els de tipus pont. Els primers es manifesten per la falta de models mentals en els quals els estudiants puguin ancorar o enfilar les seves aprenentatges; i els segons es correspondrien a idees consolidades per al subjecte que actuarien com a models mentals idiosincràtics, funcionals però erronis des del punt de vista científic. Aquest aportació teòrica, basat en evidències empíriques, constitueix una alternativa d'anàlisi que va més enllà de la simple enumeració dels errors dels estudiants.
Paraules clau
obstacles epistemològics d'aprenentatge, metabolisme, hidrats de carboni

Article Details

Com citar
Garófalo, Sofía Judith et al. “Nova proposta teòrica sobre obstacles epistemològics de aprenentatge. El cas del metabolisme dels carbohidrats”. Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas, vol.VOL 32, no. 3, pp. 155-71, https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/287576.
Biografies de l'autor/a

Sofía Judith Garófalo, Departamento de Ciencias Biológicas Ciclo Básico Común Universidad de Buenos Aires

Docente auxiliar

Departamento de Ciencias Biológicas

Ciclo Básico Común

Universidad de Buenos Aires

Manuel Alonso, Departamento de Ciencias Biológicas Ciclo Básico Común Universidad de Buenos Aires

Profesor Titular Regular,
Departamento de Ciencias Biológicas
Ciclo Básico Común
Universidad de Buenos Aires

 

Lydia Galagovsky, Instituto Centro de Formación e Investigación en Enseñanza de las Ciencias, Facultad de Ciencias Exactas y Naturales Universidad de Buenos Aires

Profesora Adjunta Regular

Instituto Centro de Formación e Investigación en Enseñanza de las Ciencias,Facultad de Ciencias Exactas y NaturalesUniversidad de Buenos Aires

 

Articles més llegits del mateix autor/a