Canvi del coneixement sobre l'ensenyament de les ciències de futurs mestres

Main Article Content

Ana Rivero
Rosa Martín del Pozo
Emilio Solís
Pilar Azcárate
Rafael Porlán
En aquest article es descriuen i analitzen les propostes elaborades per 92 equips de futurs mestres per ensenyar continguts concrets de ciències en iniciar i finalitzar un curs de formació inicial d'orientació constructivista i prenent com a referència el model de recerca escolar. Per estudiar el canvi en el seu coneixement sobre l'ensenyament de les ciències es van seleccionar quatre categories: la presentació dels continguts als alumnes, la utilització didàctica de les seves idees, la seqüència metodològica seguida i la finalitat de l'avaluació. Els resultats mostren que tots els equips menys un se situen a l'inici en un enfocament transmisiu de l'ensenyament, mentre que al final del curs 55 equips se situen en transició cap a la recerca escolar amb diferents graus de progressió i 37 equips es mantenen en el primer enfocament. En tots ells la seqüència metodològica és la categoria que més progressa, mentre que la finalitat de l'avaluació és la més resistent al canvi. Finalment, s'assenyalen les implicacions en la formació inicial de mestres.
Paraules clau
coneixement del professorat, continguts escolars de ciències, metodologia d'ensenyament, avaluació, ensenyament de les ciències per recerca

Article Details

Com citar
Rivero, Ana et al. “Canvi del coneixement sobre l’ensenyament de les ciències de futurs mestres”. Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas, vol.VOL 35, no. 1, pp. 29-52, https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/319567.
Biografies de l'autor/a

Ana Rivero, Unversidad de Sevilla

Dpto. Didáctica de las Ciencias Experimentales y Sociales. Prof. Titular de Universidad

Rosa Martín del Pozo, Universidad Complutense de Madrid

Dpto. Didáctica de las Ciencias Experimentales. Prof. Titular de Universidad

Emilio Solís, Universidad de Sevilla

Dpto. Didáctica de las Ciencias Experimentales y Sociales. Prof. Asociado

Pilar Azcárate, Universidad de Cádiz

Dpto. de Didáctica. Catedrática Escuela Universitaria.

Rafael Porlán, Universidad de Sevilla

Dpto. Didáctica de las Ciencias Experimentales y Sociales. Catedrático de Universidad.

Articles més llegits del mateix autor/a

1 2 > >>