El debilitament dels mitjans
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
La distinció entre els termes medium i media que proposa l'obra de Marshall McLuhan es pren com a punt de partida per a desenvolupar una teoria materialista dels mitjans. Es considera que els media són «tècniques culturals» debilitades per les contingències materials del medium, que constitueix un canal indiferent per al contingut simbòlic. Aquest procés de debilitament revela que el medium és una matèria afectiva i influent. El potencial afectiu i el ressorgiment ocasional del medium com a substrat material s'explora en l'obra de tres artistes: Will Schrimshaw, Martin Howse i Jonathan Kemp.
Paraules clau:
Article Details
Drets d'autor
Els continguts publicats a Artnodes estan subjectes a una llicència de Reconeixement 4.0 Internacional de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/; els autors retenen el copyright. Podeu copiar-los, distribuir-los, comunicar-los públicament i fer-ne obres derivades sempre que reconegueu els crèdits de les obres (autoria, nom de la revista, institució editora) de la manera especificada pels autors o per la revista.
És responsabilitat dels autors obtenir els permisos necessaris de les imatges que estiguin subjectes a copyright.
Cessió de drets de propietat intel·lectual
L’autor cedeix en règim no exclusiu als editors de la revista els drets d’explotació (reproducció, distribució, comunicació pública i transformació) per a explotar i comercialitzar l’obra, sencera o en part, en tots els formats i modalitats d’explotació presents o futurs, en tots els idiomes, per tot el període de vida de l’obra i per tot el món.
Declaro que sóc l’autor original de l’obra. Els editors queden, per tant, exonerats de qualsevol obligació o responsabilitat per qualsevol acció legal que es pugui suscitar derivada de l’obra dipositada per la vulneració de drets de tercers, siguin de propietat intel·lectual o industrial, de secret comercial o qualsevol altre.
William Christopher Schrimshaw, Independent
Will Schrimshaw is an artist, researcher and drummer. Working with sound amidst a larger vibrational continuum, his work is broadly concerned with the subliminal influence of backgrounds and the imperceptible determinants of space and place. In 2011 he completed a PhD in Philosophy and Architecture at Newcastle University, focusing upon ideas of acoustic space and auditory influence within architectural and artistic practice. He teaches courses on sonic interaction and sound design and has completed a number of residencies, solo and group exhibitions, performances and workshops throughout Europe.Articles similars
- Joshua Korenblat, Laia Solé Coromina, Món sense dissenyar: què significa educar caminant en l’Antropocè , Artnodes: No 32: (Juliol 2023). NODE 32. Possibles III (coord.: Pau Alsina i Andrés Burbano)
- María Alejandra Crescentino, Videoart al Con Sud. Festivals, arxius i remediació del passat analògic , Artnodes: No 31: (Gener 2023). NODE 31. Possibles II (coord.: Pau Alsina i Andrés Burbano)
- Rafael Ortiz Martinez de Carnero, El cos humà des d’una perspectiva biotecnològica en contextos artístics: espai actiu d’experimentació en constant transformació , Artnodes: No 32: (Juliol 2023). NODE 32. Possibles III (coord.: Pau Alsina i Andrés Burbano)
- Miguel Ángel Roque, Explorant la intersecció de l’art, la tecnologia i les qüestions socials en l’obra de Paglen , Artnodes: No 33: (Gener 2024). NODE 33. Artivisme mediàtic: sobre l'arqueologia i la història de la cultura digital per al canvi social (coord.: Carolina Fernández-Castrillo i Diego Mantoan)
- Augusto Zubiaga, Lourdes Cilleruelo, Jocs d'emulació: marc ideològic per a una arquitectura neuronal electrònica d'inspiració biològica , Artnodes: No 25: (Gener 2020). NODE 25. Diàlegs entre Art i Ciència Fonamental (coord.: M. Bello i A. Gracie)
- Nuria Peist, Les obres d'art, les persones i els materials. Una anàlisi fenomenològica i sistèmica de l'art actual , Artnodes: No 15: (Juny 2015). NODE 15. Art Matters I (coord.: Pau Alsina, Ana Rodríguez Granell)
- Marloes de Valk, Reciclant antigues estratègies i recursos. What Remains, un projecte artístic que tracta sobre les campanyes de desinformació (re)utilitzant estratègies per retardar la regulació industrial , Artnodes: No 24: (Juliol 2019). NODE 24. Després de la postveritat (coord.: Jorge Luis Marzo)
- Darío Lanza Vidal, Models d’interacció entre ciència i art: subordinació i transferència , Artnodes: No 32: (Juliol 2023). NODE 32. Possibles III (coord.: Pau Alsina i Andrés Burbano)
- Aaron Jaffe, Art, com a dispositiu de risc , Artnodes: No 34: (Juliol 2024). NODE 34. Materiologia i variantologia: invitació al diàleg (coord.: Siegfried Zielinski i Daniel Irrgang)
- Martin Caeiro Rodríguez, Antonia María Muñiz de la Arena, La cognició expressiva com a experiència de relació de l’art i la ciència a l’educació preuniversitària , Artnodes: No 24: (Juliol 2019). NODE 24. Després de la postveritat (coord.: Jorge Luis Marzo)
<< < 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 > >>
També podeu iniciar una cerca avançada per similitud per a aquest article.