Temes emergents en el projecte i l’exposició Identifying Successful STARTS Methodologies

Main Article Content

Denise Doyle
Richard Glover
Martin Khechara
Sebastian Groes

El 2019, un equip d’investigadors multidisciplinaris va dur a terme un projecte de recerca titulat Identifying Successful STARTS Methodologies (ISSM) (2019-2021) per analitzar les estratègies innovadores i col·laboratives utilitzades pels guanyadors i nominats als premis Science, Technology and Arts (STARTS). L’objectiu era identificar i articular metodologies STARTS reeixides per mitjà d’una sèrie d’entrevistes i casos d’estudi en profunditat dels projectes guardonats. El projecte va culminar amb una sèrie de casos d’estudi i també amb una exposició en la Galeria Made in Wolves de la Universitat de Wolverhampton (Regne Unit), i es va presentar en l’UK Garden of Earthly Delights (Jardí britànic de delícies terrenals) d’Ars Electronica el 2020. El projecte va identificar tres temes emergents: la importància de construir un nou llenguatge d’art i ciència mitjançant un tercer espai, el procés d’antidisciplinarietat com a forma emergent de pràctica i la importància de diferents maneres de conèixer a través de l’art i la ciència. Aquí es presenten diversos casos pràctics i temes amb imatges de l’exposició.  

Paraules clau:

art-ciència, premi STARTS, Treelab, This is grown, Library of Ourselves, The Murder of Pavlos Fyssas

Article Details

Com citar
Doyle, Denise et al. “Temes emergents en el projecte i l’exposició Identifying Successful STARTS Methodologies”. Artnodes, no. 32, pp. 1-9, doi:10.7238/artnodes.v0i32.407435.
Biografies de l'autor/a

Denise Doyle, Universitat de Wolverhampton

Lectora en Mitjans Digitals a la Universitat de Wolverhampton, professora adjunta de Futurs Digitals en la Universitat d’Art i Disseny d’Ontario (Toronto), i editora principal del Journal of Virtual Creativity publicat per Intellect. Va ser investigadora principal en Identifying Successful STARTS Methodologies (2019-2021).

Richard Glover, Compositor i escriptor

Compositor i escriptor que explora la integració dels enfocaments de disseny de jocs en entorns de música de processos graduals i també en entorns de representació. És coautor de Being Time: Casi Studies in Musical Temporalities publicat per Bloomsbury en 2018.

Martin Khechara, Universitat de Wolverhampton

Professor associat de participació en enginyeria i matemàtiques de tecnologia científica (STEM) a la Universitat de Wolverhampton. Anteriorment era científic investigador i ara ostenta un perfil internacional derivat de la seva recerca pedagògica, com a professional de participació pública i comunicador científic.

Sebastian Groes, Universitat de Wolverhampton

Professor de literatura anglesa a la Universitat de Wolverhampton. És l’investigador principal de The Memory Network, una xarxa de recerca finançada per AHRC i Wellcome Trust que reuneix científics, escriptors i artistes de les arts i les humanitats.  Actualment, duu a terme recerques per al projecte Novels That Shaped Our World de la BBC.

Referències

BeAnotherLab. “Library of Ourselves”. 2017 STARTS Prize Jury Statement (n.d.). [Accessed: 15 November 2022]. https://starts-prize.aec.at/en/library-of-ourselves/

BeAnotherLab. BeAnotherLab (n.d.). [Accessed: 15 November 2022]. http://beanotherlab.org/

Bertrand, Philippe, Felix Schoeller, Lynda Joy Gerry, Abhinandan Jain, Adam Haar Horowitz and Franck Zenasni. “Combining Virtual Reality and Biofeedback to Foster Empathic Abilities in Humans”. Frontiers in Psychology, vol. 9 (2019). DOI: https://doi.org/10.3389/fpsyg.2018.02741

Cherene, Christian. Unpublished Interview with Denise Doyle (2019, October). Barcelona.

Deseke, Norma, Denise Doyle, Richard Glover, Martin Khechara, Christian Cherene, Pei-Ying Lin, Miranda Graaf, Giulia Tomasello and Tommaso Busolo. “Mapping Collaborative Practice”. Art-Science Panel, STARTS Day, Ars Electronica Festival, (2020). [Accessed: 17 March 2021]. ars.electronica.art/keplersgardens/en/starts-collaborative-practice/

Forensic Architecture. “The Murder of Pavlos Fysass”. 2019 STARTS Prize Jury Statement (n.d.). [Accessed: 15 November 2022]. https://starts-prize.aec.at/en/the-murder-of-pavlos-fyssas/

Ito, Joichi. “Antidisciplinary”. Joi Ito (2014). [Accessed: 15 November 2022]. DOI: https://doi.org/10.31859/20141002.1939

Keane, Jen. “This is Grown”. 2019 STARTS Prize (n.d.). [Accessed: 15 November 2022]. https://starts-prize.aec.at/en/this-is-grown/

Keane, Jen. Unpublished Interview with Martin Khechara and Charlotte Dunn (2020, May). [Online].

Liebl, Veronika. Part of Exhibition Statement (2020, July).

Lin, Pei-Ying, Giulia Tomasello and Jen Keane. “Identifying Successful STARTS Methodologies Exhibition and Research Project”. Ars Electronica, (2020). [Accessed: 15 November 2022]. https://ars.electronica.art/keplersgardens/en/wolverhampton-research/

Lin, Pei-Ying. “Virophilia”. Pei-Ying Lin (2018-2020). [Accessed: 15 November 2022]. http://virophilia.peiyinglin.net/

Lin, Pei-Ying. “Virophilia: Cookbook for Virophilia-ists in the 22nd Century”. Journal of Virtual Creativity, vol. 10, no. 2, (2020): 201-207. DOI: https://doi.org/10.1386/vcr_00033_3

Maeder, Marcus and Roman Zweiful. Unpublished Interview with Richard Glover (2019, September). Zurich.

Maeder, Marcus and Roman Zweifel. “treelab”. 2017 STARTS Prize (n.d.). [Accessed: 15 November 2022]. https://starts-prize.aec.at/en/treelab/

Malina, Roger. “The Strong Case for Art-Science Interaction”. ThoughtMesh, (2011).

Malina, Roger, Alex Garcia Topete and João Silveira. “What is the Evidence that Art-Science-Technology Collaboration is a Good Thing?”. Leonardo, vol. 51, no. 1, (2017): 2. DOI: https://doi.org/10.1162/LEON_e_01555

Reichardt, Jasia. Cybernetic Serendipity. Exhibition Catalogue: London: ICA, 1968.

Rizzolatti, Giacomo and Corrado Sinigaglia. Mirrors in the Brain: How our Minds share Actions and Emotions. Oxford: Oxford University Press, 2007.

Roel, Marte. Unpublished Interview with Denise Doyle (2020). [Online].

STARTS. “Virophilia” (n.d.). 2020 STARTS Prize Jury Statement. [Accessed: 15 November 2022]. https://starts-prize.aec.at/en/viral-entities/

Tomasello, Giulia. “Future Flora”. GiTomasello (2018) [Accessed: November 2022]. https://gitomasello.com/

Tomasello, Giulia. “Future Flora” (n.d.). 2018 STARTS Prize Jury Statement. [Accessed: 15 November 2022]. https://starts-prize.aec.at/en/future-flora/

Wilson, Brett, Barbara Hawkins and Stuart Sim. “A Transdisciplinary Approach to Art and Science Research: Permeable Research Frameworks”. The International Journal of the Arts in Society: Annual Review, vol. 7, no.1, (2013): 41-49.

Varvia, Cristina. Unpublished Interview with Jacob Badcock (2020, January). London.

Articles similars

<< < 1 2 3 4 5 6 > >> 

També podeu iniciar una cerca avançada per similitud per a aquest article.