El GHI dels mitjans tàctics

Main Article Content

David García
Geert Lovink
Andreas Broeckmann

Els mitjans tàctics són el camp de treball d'uns artistes que adopten una actitud positiva envers la tecnologia digital contemporània, amb un esperit crític i innovador. Els artistes dels media mostren una preocupació per l'estètica com a concepte, no pas per un estil determinat. Aquesta tendència s'emmarca en la creació d'un nou llenguatge per a l'època de les xarxes comunicatives, un llenguatge d'usuari que té èxit com a art perquè transmet un activisme eficaç. Els activistes dels media són un híbrid d'artista, científic, teòric i activista polític que defuig les etiquetes i les catalogacions. Les seves creacions es caracteritzen per una integració de la màquina i l'usuari en l'obra mateixa, de manera que la interactivitat hi té un paper rellevant. El concepte de mitjans tàctics permet conjuminar l'art en majúscules i l'activisme polític de carrer i, en aquest sentit, hi podríem incloure la lluita tàctica pròpia dels moviments antiglobalització. Els activistes dels media defensen la força de l'estratègia com a eina per a trencar les barreres existents entre els valors imperants i els valors alternatius, entre els professionals i els aficionats i, fins i tot, entre les persones creatives i les no creatives.

Paraules clau
tactical media, tecnologia digital, interactivitat

Article Details

Com citar
García, David et al. “El GHI dels mitjans tàctics”. Artnodes, no. 2, doi:10.7238/a.v0i2.684.

Articles similars

<< < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > >> 

També podeu iniciar una cerca avançada per similitud per a aquest article.