El GHI dels mitjans tàctics
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Els mitjans tàctics són el camp de treball d'uns artistes que adopten una actitud positiva envers la tecnologia digital contemporània, amb un esperit crític i innovador. Els artistes dels media mostren una preocupació per l'estètica com a concepte, no pas per un estil determinat. Aquesta tendència s'emmarca en la creació d'un nou llenguatge per a l'època de les xarxes comunicatives, un llenguatge d'usuari que té èxit com a art perquè transmet un activisme eficaç. Els activistes dels media són un híbrid d'artista, científic, teòric i activista polític que defuig les etiquetes i les catalogacions. Les seves creacions es caracteritzen per una integració de la màquina i l'usuari en l'obra mateixa, de manera que la interactivitat hi té un paper rellevant. El concepte de mitjans tàctics permet conjuminar l'art en majúscules i l'activisme polític de carrer i, en aquest sentit, hi podríem incloure la lluita tàctica pròpia dels moviments antiglobalització. Els activistes dels media defensen la força de l'estratègia com a eina per a trencar les barreres existents entre els valors imperants i els valors alternatius, entre els professionals i els aficionats i, fins i tot, entre les persones creatives i les no creatives.
Article Details
Drets d'autor
Els continguts publicats a Artnodes estan subjectes a una llicència de Reconeixement 4.0 Internacional de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/; els autors retenen el copyright. Podeu copiar-los, distribuir-los, comunicar-los públicament i fer-ne obres derivades sempre que reconegueu els crèdits de les obres (autoria, nom de la revista, institució editora) de la manera especificada pels autors o per la revista.
És responsabilitat dels autors obtenir els permisos necessaris de les imatges que estiguin subjectes a copyright.
Cessió de drets de propietat intel·lectual
L’autor cedeix en règim no exclusiu als editors de la revista els drets d’explotació (reproducció, distribució, comunicació pública i transformació) per a explotar i comercialitzar l’obra, sencera o en part, en tots els formats i modalitats d’explotació presents o futurs, en tots els idiomes, per tot el període de vida de l’obra i per tot el món.
Declaro que sóc l’autor original de l’obra. Els editors queden, per tant, exonerats de qualsevol obligació o responsabilitat per qualsevol acció legal que es pugui suscitar derivada de l’obra dipositada per la vulneració de drets de tercers, siguin de propietat intel·lectual o industrial, de secret comercial o qualsevol altre.
Articles més llegits del mateix autor/a
- Andreas Broeckmann, El programari artístic és material artístic genuí? , Artnodes: Núm. 2 (2003): NODE 2. Art i nous mitjans
- Geert Lovink, Florian Schneider, Un món virtual és possible. Dels mitjans tàctics a les multituds digitals , Artnodes: Núm. 3 (2004): NODE 3. Heterotopies
- Andreas Broeckmann, Repercussions del codi i el programari en la nostra vida diària , Artnodes: Núm. 5: (Setembre 2006). NODE 5. Entrevistes (coord.: Pau Alsina, Pau Waelder)
Articles similars
- Jamie Allen - Node Coordinator, Introducció del node: La materialitat dels media: nous materialismes amb els mitjans, l'art i la tecnologia , Artnodes: Núm. 12: (Novembre 2012). NODE 12. Materialitat (coord.: Pau Alsina)
- Jordi Alberich Pascual, Francisco-Javier Gómez-Pérez, Exploracions transmèdia en la creació cinematogràfica col·laborativa iberoamericana contemporània , Artnodes: Núm. 18: (Novembre 2016). NODE 18. Narratives transmèdia (coord.: Pau Alsina)
- Anna Dot, L’arqueologia dels mitjans i la traducció en la pràctica artística: El projecte Nefertiti Hack, de Nora Al-Badri i Jan Nikolai Nelles , Artnodes: Núm. 23: (Gener 2019). NODE 23. Arqueologia dels mitjans II / Humanitats digitals II (coord.: Ana Rodriguez Granell)
- Nuria Rodríguez Ortega, Humanitats digitals, història de l'art digital i cultura artística: relacions i desconnexions , Artnodes: Núm. 13: (Novembre 2013). NODE 13. Història(es) de l'art dels mitjans (coord.: Ana Rodríguez Granell, Pau Alsina)
- Dolores Romero López, L'Edat de Plata en la tarima digital. Cap a la transdisciplinarietat i la cultura smart , Artnodes: Núm. 22: (Novembre 2018). NODE 22. Humanitats digitals: societats, polítiques, sabers (coord.: Nuria Rodríguez-Ortega)
- Pau Alsina, Desmuntant el mite de la immaterialitat de l'art digital: cap a un enfocament neomaterialista en les arts , Artnodes: Núm. 14: (Novembre 2014). NODE 14. Nous materialismes feministes (coord.: Ana Rodríguez Granell)
- Marloes de Valk, Reciclant antigues estratègies i recursos. What Remains, un projecte artístic que tracta sobre les campanyes de desinformació (re)utilitzant estratègies per retardar la regulació industrial , Artnodes: Núm. 24: (Juliol 2019). NODE 24. Després de la postveritat (coord.: Jorge Luis Marzo)
- Thomas Elsaesser, Arqueologia dels mitjans: una disciplina viable o un bon símptoma? , Artnodes: Núm. 21: (Juny 2018). NODE 21. Arqueologia dels mitjans (coord.: Pau Alsina, Ana Rodríguez, Vanina Hofman)
- Morten Søndergaard, Laura Beloff, Viure vides biotècniques: soroll, paràsits i pràctiques relacionals , Artnodes: Núm. 30
- Ezequiel Soriano, Hiperpublicación 100/24. Dos workshops performatius per a la recerca en la creativitat vernacla d’internet , Artnodes: Núm. 32: (Juliol 2023). NODE 32. Possibles III (coord.: Pau Alsina i Andrés Burbano)
<< < 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 > >>
També podeu iniciar una cerca avançada per similitud per a aquest article.