Algunes lectures clàssiques de teoria de l’educació: una mirada particular en un context de crisi
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Montserrat Payà Sánchez
Aquest text presenta un seguit de reflexions sobre la necessitat i el valor per a la pràctica educativa al moment present, de certes idees clàssiques en pedagogia. Es tracta de pensaments nascuts de l'experiència personal com a docent d'assignatures de l'àrea de Teoria de l'Educació i, per tant, subjectius, si bé gaudeixen ja d'una certa persistència en el temps i han estat debatuts amb altres professors i professores de la mateixa àrea. Evidentment, són susceptibles tant de crítica com de modificació: les mateixes reflexions s'ofereixen a mode d'hipòtesis i romanen obertes. Malgrat el text intenta oferir unes bases materials per a l'educació del segle XXI al context socioeconòmic actual, és des d'aquesta perspectiva que s'ha d'acollir: des de la voluntat de proposar per a compartir, qüestionar i continuar reflexionant conjuntament. ____________________________________________________ Ce texte présente un ensemble de réflexions sur la nécessité et la valeur pour la pratique éducative à l'heure actuelle de certaines idées classiques en pédagogie. Il s'agit de pensées hhées de notre expérience personnelle en tant qu'enseignant dans le domaine de la Théorie de l'Éducation et, par conséquent, subjectives, même si elles jouissent d'une certaine persistance dans le temps et ont été débattues avec d'autres professeur(e)s du même domaine. Évidemment, ces réflexions ont susceptibles aussi bien de critique que de modification; elles sont offertes à titre d'hypothèses et demeurent ouvertes. Bien que le texte tente d'offrir des bases matérielles pour l'éducation du XXIe siècle dans le contexte socioéconomique actuel, il ne faut pas négliger cette perspective, avec la volonté de proposer pour partager, questionner et continuer à réfléchir ensemble
Paraules clau
teories de l'educació, fundacionalisme, relació teoria-pràctica educatives, societat actual / théories de l'éducation, fondationnalisme, relation théorie-pratique éducative, société actuelle
Article Details
Com citar
Payà Sánchez, Montserrat. “Algunes lectures clàssiques de teoria de l’educació: una mirada particular en un context de crisi”. Temps d’Educació, no. 43, pp. 99-108, https://raco.cat/index.php/TempsEducacio/article/view/264073.
Drets
Drets d'autor
Temps d’Educació conserva el dret de la primera publicació de l’article, concedint a l’autor els drets d’autoria. A més a més, tots els continguts publicats a Temps d’Educació estan subjectes a la llicència Reconocimiento-NoComercial 4.0 Internacional (CC BY-NC 4.0).
Articles més llegits del mateix autor/a
- Anna Ayuste González, Alfons Medina Cambron, Montserrat Payà Sánchez, M. Teresa Romañá Blay, El significat del projecte migratori: les dones parlen de la seva experiència , Temps d'Educació: 2009: Núm.: 37
- Anna Ayuste González, Montserrat Payà Sánchez, M. Teresa Romañá Blay, Eva Baltasar, De la societat d'origen a la societat d'acollida: una aproximació als processos migratoris de dones marroquines i dominicanes , Temps d'Educació: 2007: Núm.: 33
- Ana Ayuste, Mónica Gijón Casares, Montserrat Payà Sánchez, Laura Rubio i Serrano, Una lectura pedagògica de la intervenció professional amb dones en contextos de prostitució / Une lecture pédagogique de l’intervention professionnelle avec des femmes dans des contextes de prostitution : une relation basée sur la reconnaissance , Temps d'Educació: 2016: Núm.: 50
- Montserrat Payà Sánchez, La superació del gènere: educar per a l’equitat , Temps d'Educació: 2018: Núm.: 54
- María Analía Gómez Fernández, Josefina Goberna Tricas, Montserrat Payá Sánchez, Formació per a llevadores i professionals de la salut per abordar la violència de gènere a l'embaràs , Temps d'Educació: Núm. 64 (2023)