Gestionar la cultura material de l'escola. Propostes i línies de discussió
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Eulàlia , 1970- Collelldemont Pujadas
L'autora recull la necessitat, des d'una perspectiva històrica i pedagògica, de donar un tractament museístic a les produccions i béns de caràcter educatiu. En aquest sentit, com a producció i producte social, els béns implicats en els fenòmens educatius haurien de tenir la consideració de patrimoni etnològic susceptible de ser musealitzat. Després d'un repàs succint a algunes experiències en aquest terreny,¡ la gestió del patrimoni educatiu emergeix com una reivindicació de primer ordre en el panorama educatiu ibèric, com va quedar palès en el marc de les II Jornades Científiques de la Societat Espanyola per a l'Estudi del Patrimoni Històric Educatiu, que l'article recull de manera resumida. En definitiva, cal posar a l'abast d'investigadors i estudiosos aquest patrimoni educatiu mitjançant les eines històrico-pedagògiques adequades.
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
L’auteur exprime la nécessité de donner un traitement muséal, dans une perspective historicopédagogique, aux productions ainsi qu’aux biens de caractère éducatif. Comme production et produits sociaux, les biens impliqués dans les phénomènes éducatifs devraient être considérés comme faisant partie du patrimoine ethnologique susceptible d’être muséifié. Après une brève révision de certaines expériences dans ce sens, la gestion du patrimoine éducatif émerge comme une revendication de premier ordre dans le panorama éducatif ibérique, comme cela a été concrétisé dans le cadre des IIe Journées scientifiques de la Société espagnole pour l’Étude du Patrimoine historique éducatif, que l’article reprend en résumé. Ce qui est fondamental, en définitive, c’est de mettre à la portée des chercheurs ce patrimoine éducatif grâce aux outils historico-pédagogiques nécessaires.
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
L’auteur exprime la nécessité de donner un traitement muséal, dans une perspective historicopédagogique, aux productions ainsi qu’aux biens de caractère éducatif. Comme production et produits sociaux, les biens impliqués dans les phénomènes éducatifs devraient être considérés comme faisant partie du patrimoine ethnologique susceptible d’être muséifié. Après une brève révision de certaines expériences dans ce sens, la gestion du patrimoine éducatif émerge comme une revendication de premier ordre dans le panorama éducatif ibérique, comme cela a été concrétisé dans le cadre des IIe Journées scientifiques de la Société espagnole pour l’Étude du Patrimoine historique éducatif, que l’article reprend en résumé. Ce qui est fondamental, en définitive, c’est de mettre à la portée des chercheurs ce patrimoine éducatif grâce aux outils historico-pédagogiques nécessaires.
Article Details
Com citar
Collelldemont Pujadas, Eulàlia , 1970-. “Gestionar la cultura material de l’escola. Propostes i línies de discussió”. Temps d’Educació, no. 33, pp. 269-80, https://raco.cat/index.php/TempsEducacio/article/view/126494.
Drets
Drets d'autor
Temps d’Educació conserva el dret de la primera publicació de l’article, concedint a l’autor els drets d’autoria. A més a més, tots els continguts publicats a Temps d’Educació estan subjectes a la llicència Reconocimiento-NoComercial 4.0 Internacional (CC BY-NC 4.0).
Articles més llegits del mateix autor/a
- Eulàlia , 1970- Collelldemont Pujadas, Anna M. Gómez Foix, De l'antropologia a l'educació. Una lectura des de Margaret Mead , Temps d'Educació: 2006: Núm.: 31
- Eulàlia , 1970- Collelldemont Pujadas, L’art visual en els moviments pedagògics del segle XX: la concreció de l’educació artística en els llibres escolars , Temps d'Educació: 2009: Núm.: 37
- Eulàlia , 1970- Collelldemont Pujadas, Isabel Vilafranca Manguán, L’aprenentatge cultural, identitats europees i compromís social , Temps d'Educació: 2018: Núm.: 55
- Isabel Carrillo, Eulàlia , 1970- Collelldemont Pujadas, Pedro Luís Moreno, El patrimoni educatiu, element d'una pedagògia cultural i ciutadana , Temps d'Educació: 2008: Núm.: 35
- Eulàlia , 1970- Collelldemont Pujadas, Els viratges de l'educació estètica en el transcurs del segle XX , Temps d'Educació: 2000: Núm.: 24
- Eulàlia , 1970- Collelldemont Pujadas, Gil Pla Campàs, Alteritzar la singularitat: veus per una pedagogia de l'experiència , Temps d'Educació: 2004: Núm.: 28
- Eulàlia , 1970- Collelldemont Pujadas, Ian Grosvenor, Nicola Gauld, De la commemoració a la 'transmemoració': el World War One Engagement Centre: Voices of War and Peace , Temps d'Educació: 2018: Núm.: 55
- Eulàlia , 1970- Collelldemont Pujadas, Educar, una deriva del verb propagar. La representació de l’educació en els films del període de la Dictadura de Primo de Rivera , Temps d'Educació: 2017: Núm.: 53
- Eulàlia , 1970- Collelldemont Pujadas, Conrad Vilanou i Torrano, Pensar l'experiència escolar a través d'imatges amb referents objectuals / Penser l'expérience scolaire au travers d'images avec des référents objectuels , Temps d'Educació: 2013: Núm.: 44
- Eulàlia , 1970- Collelldemont Pujadas, Fragments d'història cultural per una composició pedagògica: propostes per pensar l'experiència educativa. Presentació , Temps d'Educació: 2013: Núm.: 44