Alteritzar la singularitat: veus per una pedagogia de l'experiència
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Eulàlia , 1970- Collelldemont Pujadas
Gil Pla Campàs
Parte de la investigación en torno a la realidad educativa que se ha desarrollado durante los últimos años se caracteriza por intentar encontrar formas de interpretación orientadas a significar los procesos formativos centrados en las vivencias singulares de los agentes que participan de la educación así como en la posibilidad que éstas ofrecen de devenir experiencia, eso es, vivencia concienciada. A raíz de las mismas podemos observar como la biografía apunta a ser una de las más emblemáticas formalizaciones del proceso de narración de vivencias. Pero, aún cuando la misma se perfila como una de las narraciones que más promueven la interpretación e intercambio de vivencias, posibilitando la reflexión e, incluso, formación mediada, la biografía todavía presenta como forma teorética algunos escollos. Los cuales, pueden ser utilizados como preguntas base para formular una voz de las pedagogías de la experiencia. Justamente, interrogarse y repensar su factibilidad es el tema que se ensaya en el presente artículo. ______________________________________________________________________________________________________________________________________________ Une partie de la recherche qui a été développée autour de la réalité éducative au cours de ces dernières années se caractérise par la recherche de formes d’interprétation orientées vers la manifestation des processus de formation centrés sur le vécu des agents participant à l’éducation ainsi que vers la possibilité que celui-ci devienne expérience, c’est-à-dire vécu conscient. À la base de tout cela, on peut remarquer comment la biographie vise à être l’une des formalisations les plus emblématiques du processusd de narration du vécu. De surcroît, même lorsqu’elle se profile comme l’une des narrations suscitant le plus l’interprétation et l’échange du vécu, permettant la réflexion, voire la formation médiatisée, la biographie présente encore certains écueils comme forme théorique. Or, ceux-ci peuvent être utilisés comme autant de questions de base permettant de formuler une voix des pédagogies de l’expérience. C’est précisément le fait de s’interroger et de repenser sa faisabilité qui est le thème sous-jacent au présent article.
Article Details
Com citar
Collelldemont Pujadas, Eulàlia , 1970-; and Pla Campàs, Gil. “Alteritzar la singularitat: veus per una pedagogia de l’experiència”. Temps d’Educació, no. 28, pp. 85-94, https://raco.cat/index.php/TempsEducacio/article/view/126400.
Drets
Drets d'autor
Temps d’Educació conserva el dret de la primera publicació de l’article, concedint a l’autor els drets d’autoria. A més a més, tots els continguts publicats a Temps d’Educació estan subjectes a la llicència Reconocimiento-NoComercial 4.0 Internacional (CC BY-NC 4.0).
Articles més llegits del mateix autor/a
- Eulàlia , 1970- Collelldemont Pujadas, Anna M. Gómez Foix, De l'antropologia a l'educació. Una lectura des de Margaret Mead , Temps d'Educació: 2006: Núm.: 31
- Eulàlia , 1970- Collelldemont Pujadas, L’art visual en els moviments pedagògics del segle XX: la concreció de l’educació artística en els llibres escolars , Temps d'Educació: 2009: Núm.: 37
- Eulàlia , 1970- Collelldemont Pujadas, Isabel Vilafranca Manguán, L’aprenentatge cultural, identitats europees i compromís social , Temps d'Educació: 2018: Núm.: 55
- Isabel Carrillo, Eulàlia , 1970- Collelldemont Pujadas, Pedro Luís Moreno, El patrimoni educatiu, element d'una pedagògia cultural i ciutadana , Temps d'Educació: 2008: Núm.: 35
- Eulàlia , 1970- Collelldemont Pujadas, Els viratges de l'educació estètica en el transcurs del segle XX , Temps d'Educació: 2000: Núm.: 24
- Eulàlia , 1970- Collelldemont Pujadas, Gestionar la cultura material de l'escola. Propostes i línies de discussió , Temps d'Educació: 2007: Núm.: 33
- Eulàlia , 1970- Collelldemont Pujadas, Ian Grosvenor, Nicola Gauld, De la commemoració a la 'transmemoració': el World War One Engagement Centre: Voices of War and Peace , Temps d'Educació: 2018: Núm.: 55
- Eulàlia , 1970- Collelldemont Pujadas, Educar, una deriva del verb propagar. La representació de l’educació en els films del període de la Dictadura de Primo de Rivera , Temps d'Educació: 2017: Núm.: 53
- Gil Pla Campàs, Montse Benlloch, Francesc Martínez Olmo, Metodologies educatives en les pràctiques aquàtiques per a nadons: revisió i anàlisi de propostes suaus / Méthodologies éducatives dans les pratiques aquatiques pour les nouveau-nés: révision et analyse de propositions douces , Temps d'Educació: 2014: Núm.: 46
- Eulàlia , 1970- Collelldemont Pujadas, Conrad Vilanou i Torrano, Pensar l'experiència escolar a través d'imatges amb referents objectuals / Penser l'expérience scolaire au travers d'images avec des référents objectuels , Temps d'Educació: 2013: Núm.: 44