Educar, una deriva del verb propagar. La representació de l’educació en els films del període de la Dictadura de Primo de Rivera
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Eulàlia , 1970- Collelldemont Pujadas
En el text s’aborden les produccions audiovisuals que han tingut com a objecte temàtic l’educació a partir de concebre les mateixes com a eina propagandística d’una manera de fer, d’una política o d’un model de societat. Amb l’eix central de les produccions produïdes a Espanya durant la Dictadura de Primo de Rivera [(]1923-1930) amb el complement de diferents filmacions europees d’ampli ressò, es van analitzant distintes maneres que hi ha hagut de presentar l’educació segons intencionalitat, rutes emotives o de racionalitat utilitzades i disposició a tenir una recepció activa que permeti diferents opinions. Aquesta anàlisi permet fer una aproximació a un moment en què el model d’educar estava plenament imbuït de la voluntat propagadora de nous ideals i noves formes de pensar que es traduïren en l’interès de sensibilitzar a la població envers la necessitat d’una major higiene, d’una escolarització estesa i una atenció a la infància en risc.
Paraules clau
Produccions cinematogràfiques, història de l’educació visual, propaganda educativa, Dictadura de Primo de Rivera
Article Details
Com citar
Collelldemont Pujadas, Eulàlia , 1970-. “Educar, una deriva del verb propagar. La representació de l’educació en els films del període de la Dictadura de Primo de Rivera”. Temps d’Educació, no. 53, pp. 245-68, https://raco.cat/index.php/TempsEducacio/article/view/331990.
Drets
Drets d'autor
Temps d’Educació conserva el dret de la primera publicació de l’article, concedint a l’autor els drets d’autoria. A més a més, tots els continguts publicats a Temps d’Educació estan subjectes a la llicència Reconocimiento-NoComercial 4.0 Internacional (CC BY-NC 4.0).
Articles més llegits del mateix autor/a
- Eulàlia , 1970- Collelldemont Pujadas, Anna M. Gómez Foix, De l'antropologia a l'educació. Una lectura des de Margaret Mead , Temps d'Educació: 2006: Núm.: 31
- Eulàlia , 1970- Collelldemont Pujadas, L’art visual en els moviments pedagògics del segle XX: la concreció de l’educació artística en els llibres escolars , Temps d'Educació: 2009: Núm.: 37
- Eulàlia , 1970- Collelldemont Pujadas, Isabel Vilafranca Manguán, L’aprenentatge cultural, identitats europees i compromís social , Temps d'Educació: 2018: Núm.: 55
- Isabel Carrillo, Eulàlia , 1970- Collelldemont Pujadas, Pedro Luís Moreno, El patrimoni educatiu, element d'una pedagògia cultural i ciutadana , Temps d'Educació: 2008: Núm.: 35
- Eulàlia , 1970- Collelldemont Pujadas, Els viratges de l'educació estètica en el transcurs del segle XX , Temps d'Educació: 2000: Núm.: 24
- Eulàlia , 1970- Collelldemont Pujadas, Gil Pla Campàs, Alteritzar la singularitat: veus per una pedagogia de l'experiència , Temps d'Educació: 2004: Núm.: 28
- Eulàlia , 1970- Collelldemont Pujadas, Gestionar la cultura material de l'escola. Propostes i línies de discussió , Temps d'Educació: 2007: Núm.: 33
- Eulàlia , 1970- Collelldemont Pujadas, Ian Grosvenor, Nicola Gauld, De la commemoració a la 'transmemoració': el World War One Engagement Centre: Voices of War and Peace , Temps d'Educació: 2018: Núm.: 55
- Eulàlia , 1970- Collelldemont Pujadas, Conrad Vilanou i Torrano, Pensar l'experiència escolar a través d'imatges amb referents objectuals / Penser l'expérience scolaire au travers d'images avec des référents objectuels , Temps d'Educació: 2013: Núm.: 44
- Eulàlia , 1970- Collelldemont Pujadas, Fragments d'història cultural per una composició pedagògica: propostes per pensar l'experiència educativa. Presentació , Temps d'Educació: 2013: Núm.: 44