PROPUESTA DE DOBLE RÚBRICA EN LA ENSEÑANZA ONLINE Estrategias de evaluación universitaria. Modelo de doble rúbrica (d-rubric) adaptado a las nuevas metodologías en un sistema docente online

Main Article Content

Ignasi Sanahuja
Laura Fernández-Alacid
Teresa Pages
Joan Ramon Torrella

Facing an online education has caused the need to adapt new assessment methodologies. This work proposes a double-rubric methodology as a key evaluation method, where both learning and teaching will be evaluated in an online environment. The teacher will quantitatively evaluate the students' learning. The students, through directed online activities, will make a qualitative evaluation of their progresses. Both processes will be, in turn, self-evaluating.

Article Details

How to Cite
Sanahuja, Ignasi et al. “PROPUESTA DE DOBLE RÚBRICA EN LA ENSEÑANZA ONLINE: Estrategias de evaluación universitaria. Modelo de doble rúbrica (d-rubric) adaptado a las nuevas metodologías en un sistema docente online”. Revista del Congrés Internacional de Docència Universitària i Innovació (CIDUI), no. 5, https://raco.cat/index.php/RevistaCIDUI/article/view/387974.

Most read articles by the same author(s)