Formative assessment as a source of peer learning in university teaching. The polyhedral gaze: a model of evaluation and teacher training.
Article Sidebar
Main Article Content
The proposal presented refers to the process of design and implementation of an evaluation in which the teaching staff of the subject "Motor skills and educational contexts" of the mention of psychomotor skills of Ed.Infantil-UB, has actively collaborated in the concretion of the criteria of evaluation, the creation of the evaluative proposals, the analysis of the difficulties and the generation of proposals for the success in the own processes of learning of the students.
The multifaceted approach has been a fundamental factor in peer learning, since each of the teachers has a wealth of knowledge and experiences and this enriches the learning process of students and the assessment process itself. .
The proposal is part of the formative evaluation, not only understood from the point of view of the students, but also and especially, from the point of view of the teachers involved.
Article Details
(c) Revista del Congrés Internacional de Docència Universitària i Innovació (CIDUI), 2021
Most read articles by the same author(s)
- Sandra Gallardo Ramirez, Maria Teresa Lleixà Arribas, L'AVALUACIÓ FORMADORA COM A RECURS BÀSIC EN ELS PROCESSOS D'APRENENTATGE: COMPARTINT OBJECTIUS I CRITERIS D'AVALUACIÓ , Revista del Congrés Internacional de Docència Universitària i Innovació (CIDUI): No. 4 (2018)
- Teresa Godall Castell, Anna Castells Molina, EDUCAR EN LA INCERTESA , Revista del Congrés Internacional de Docència Universitària i Innovació (CIDUI): No. 4 (2018)
- Anna Castells Molina, LA LLIGA DE LA JUSTÍCIA , Revista del Congrés Internacional de Docència Universitària i Innovació (CIDUI): No. 4 (2018)
- Sandra Gallardo Ramirez, Teresa Godall Castells, Les competències dels docents , Revista del Congrés Internacional de Docència Universitària i Innovació (CIDUI): No 3 (2016): CIDUI 2016