VALORACIÓ D’UNA EXPERIÈNCIA DE PARTICIPACIÓ ESTUDIANTIL A LA UNIVERSITAT Aspectes forts i febles de l’experiència dels delegats i delegades dels grups classe (2010-2014) a la Facultat de Pedagogia de la Universitat de Barcelona

Main Article Content

Miquel Gómez Serra
Ferran Cortés Izquierdo
Anna M Escofet Roig
Anna Forés Miravalles

In this communication we describe an experience of the Faculty of Pedagogy (University of Barcelona) about the implementation of the figure of the classgroup delegates. This experience started in the course 2010-2011, so now we have four year of experience trying to stimulate the participation of the university students in the institutional representation mechanisms and to increment the dynamics that affect their daily university life. Before now, we have evaluated the cover ratios, and its impact about students participation in university institutional representation mechanisms. Now we want to analize rhe pros and the cons of the project.

Keywords
Participation, Students, University, European Higher Education Area, Representativeness, Responsability

Article Details

How to Cite
Gómez Serra, Miquel et al. “VALORACIÓ D’UNA EXPERIÈNCIA DE PARTICIPACIÓ ESTUDIANTIL A LA UNIVERSITAT: Aspectes forts i febles de l’experiència dels delegats i delegades dels grups classe (2010-2014) a la Facultat de Pedagogia de la Universitat de Barcelona”. Revista del Congrés Internacional de Docència Universitària i Innovació (CIDUI), no. 2, https://raco.cat/index.php/RevistaCIDUI/article/view/370045.

Most read articles by the same author(s)