REALITAT TANGIBLE O REALITAT VIRTUAL? TECNOLOGIA TANGIBLE O TECNOLOGIA VIRTUAL?
Article Sidebar
Google Scholar citations
Main Article Content
Lluïsa Jordi Nebot
Universitat Politècnica de Catalunya
Joan Puig-Ortiz
Universitat Politècnica de Catalunya
Salvador Cardona Foix
Universitat Politècnica de Catalunya
Joaquim M. Veciana Fontanet
Universitat Politècnica de Catalunya
This paper falls within the engineering field, more specifically in the teaching of Theory of Machines and Mechanisms. Often, the theoretical expositions that are done in classes are difficult to understand for the students, because of the difficulty of visualizing the movement in space of the various elements that make up the mechanisms. It is proposed the use of two complementary tools: real and tangible models and virtual models.
Keywords:
scale model, simulation, learning, mechanisms, PAM, Geogebra
Article Details
How to Cite
Jordi Nebot, Lluïsa et al. “REALITAT TANGIBLE O REALITAT VIRTUAL? TECNOLOGIA TANGIBLE O TECNOLOGIA VIRTUAL?”. Revista del Congrés Internacional de Docència Universitària i Innovació (CIDUI), no. 2, https://raco.cat/index.php/RevistaCIDUI/article/view/368938.
Most read articles by the same author(s)
- Rosa Pàmies-Vilà, Albert Fabregat-Sanjuan, Joan Puig-Ortiz, Lluïsa Jordi, Antoni Hernandez Fernandez, ÚS DE KAHOOT! COM A EINA DE LUDIFICACIÓ PER A LA RETROALIMENTACIÓ A TEMPS , Revista del Congrés Internacional de Docència Universitària i Innovació (CIDUI): No. 4 (2018)
- Joan Puig-Ortiz, Rosa Pàmies-Vilà, Jordi Ramon Martínez Miralles, ÚS DE GOOGLE+ PER A LA COOPERACIÓ DOCENT INTERUNIVERSITÀRIA , Revista del Congrés Internacional de Docència Universitària i Innovació (CIDUI): No. 2 (2014)
- Pau Català Calderón, Lluïsa Jordi Nebot, Joaquim Maria Veciana Fontanet, Rosa Pàmies-Vilà, SUSTAINABLE DEVELOPMENT GOALS. A LOOK FROM THE MECHANICAL ENGINEERING , Revista del Congrés Internacional de Docència Universitària i Innovació (CIDUI): No. 6 (2023): CIDUI23
- Rosa Pàmies Vilà, Lluïsa Jordi Nebot, Joan Puig Ortiz, Industrial Technology in the University Entrance Tests at Catalonia , Revista del Congrés Internacional de Docència Universitària i Innovació (CIDUI): No. 6 (2023): CIDUI23