L'AVALUACIÓ FORMADORA COM A RECURS BÀSIC EN ELS PROCESSOS D'APRENENTATGE: COMPARTINT OBJECTIUS I CRITERIS D'AVALUACIÓ

Main Article Content

Sandra Gallardo Ramirez
Maria Teresa Lleixà Arribas

L'avaluació formadora és una concepció que fa èmfasi en l'estudiant a qui se li cedeix laresponsabilitat de valorar els seus propis processos d'aprenentatge mitjançant la sevaparticipació activa en l'avaluació. Per poder arribar a ser conscients del que s'had'aprendre és necessari conèixer bé el contingut i reflexionar sobre els objectius a assolir.Presentem el procés de disseny i implementació de rúbriques en què els estudiants delmàster d'Activitat Motriu i Educació de la UB han concretat els criteris d'avaluació, s'hancoavaluat, i han participat en l'anàlisi de les dificultats i en la creació de propostes per al'èxit en els propis processos d'aprenentatge, concretament, en el disseny i exposició d’unaUnitat Didàctica o Projecte transdisciplinari des de l’àrea d’Educació Física.Prèviament a la construcció de les rúbriques, (Allal, 1979) s'han compartit els objectiusd'aprenentatge i s'han concretat els criteris d'avaluació. Els estudiants han estat agentsactius en la creació dels criteris d’avaluació de realització de les tasques i dels criterisd’avaluació dels resultats, a partir de 4 categories de qualitat (expert, avançat, aprenent inovell).

Durant l'exposició de les Unitats Didàctiques o Projectes transdisciplinaris es realitza una coavaluació amb una graella construïda també des del consens i la reflexió.El fet de ser partícips de l’avaluació els possibilita l’autoregulació, ja que els ajuda a saber en quin moment es troben dins del procés d’aprenentatge i els permet discernir què han de fer per millorar. També els serveix per compartir els objectius d’aprenentatge i els criteris d’avaluació i, d'aquesta manera, saber que és el que s'ha d'aprendre en finalitzar el procés d'aprenentatge.

Article Details

How to Cite
Gallardo Ramirez, Sandra; Lleixà Arribas, Maria Teresa. “L’AVALUACIÓ FORMADORA COM A RECURS BÀSIC EN ELS PROCESSOS D’APRENENTATGE: COMPARTINT OBJECTIUS I CRITERIS D’AVALUACIÓ”. Revista del Congrés Internacional de Docència Universitària i Innovació (CIDUI), 2018, no. 4, https://raco.cat/index.php/RevistaCIDUI/article/view/348922.