EL DEBATE VIRTUAL COMO EXPERIENCIA DE APRENDIZAJE: APLICACIÓN Y EVALUACIÓN
Article Sidebar
Main Article Content
Angela Castrechini
Universitat de Barcelona
Núria Codina
Universitat de Barcelona
José Vicente Pestana
Universitat de Barcelona
Álvaro Rodríguez
Universitat de Barcelona
Omar Saldana
Universitat de Barcelona
This research focuses on the use of the virtual forum as a place of analysis, discussion and reflection as a complement to face-to-face classes. Thisw techique is applied and evaluated taking into account the following criterion: reception and evaluation of activity by students; level of participation; adequacy of the content and extension of interventions. The results of the study show a positive assessment of teacher and students.
Keywords
Virtual debate, digital environment, academic performance
Article Details
How to Cite
Castrechini, Angela et al. “EL DEBATE VIRTUAL COMO EXPERIENCIA DE APRENDIZAJE:: APLICACIÓN Y EVALUACIÓN”. Revista del Congrés Internacional de Docència Universitària i Innovació (CIDUI), 2016, no. 3, https://raco.cat/index.php/RevistaCIDUI/article/view/367840.
Most read articles by the same author(s)
- Angela Castrechini, María Rosa Bonet, Sergi Valera, Miquel Domingo, Enric Pol, SALIDAS DE CAMPO: LAS VISITAS A LOS LUGARES COMO INSTRUMENTO DE LA APROXIMACIÓN TRANSDISCIPLINAR , Revista del Congrés Internacional de Docència Universitària i Innovació (CIDUI): No. 4 (2018)
- Angela Castrechini, Imma Armadans, Jordi Escartín Solanelles, Isabel Viola Demestre, FEEDBACK EN LA FORMACIÓN UNIVERSITARIA EN EL MÁSTER DE MEDIACIÓN DE CONFLICTOS , Revista del Congrés Internacional de Docència Universitària i Innovació (CIDUI): No. 4 (2018)
- Angela Castrechini, Andrés Di Masso, Sergi Valera, Tomeu Vidal, Enric Pol, María Rosa Bonet, Pep Vivas, Dani Pons, HACIA UNA METODOLOGÍA DE SEGUIMIENTO DEL TRABAJO FINAL DE POSTGRADO , Revista del Congrés Internacional de Docència Universitària i Innovació (CIDUI): No 3 (2016): CIDUI 2016
- Isabel Pellicer Cardona, Angela Castrechini, Working hand in hand for sustainability and environmental management , Revista del Congrés Internacional de Docència Universitària i Innovació (CIDUI): No. 6 (2023): CIDUI23
- Joan González-Conde, Nuria Codina, Jose Vicente Pestana, Rafael Valenzuela, COMPETENCIA INFORMACIONAL Y ANÁLISIS CRÍTICO EN ESTUDIANTES DE GRADO , Revista del Congrés Internacional de Docència Universitària i Innovació (CIDUI): No. 4 (2018)
- Jordi Escartín Solanelles, Omar Saldaña, Javier Martín-Peña, Ana Varela-Rey, Yirsa Jiménez, Tomeu Vidal, Álvaro Rodríguez-Carballeira, LA CREACIÓ “D’ESTUDIS DE CAS” PER PART DE L’ALUMNAT: SUPERANT EL BUIT ENTRE LA TEORIA I LA PRÀCTICA , Revista del Congrés Internacional de Docència Universitària i Innovació (CIDUI): No. 2 (2014)
- Nuria Codina, Joan González-Conde, Rafael Valenzuela, Jose Vicente Pestana, ¡PIENSA EN EL MAÑANA! , Revista del Congrés Internacional de Docència Universitària i Innovació (CIDUI): No. 4 (2018)