Anàlisi de regressió lineal múltiple amb SPSS: un exemple pràctic
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Ruth Vilà Baños
Mercedes Torrado Fonseca
Mercedes Reguant Álvarez
INTRODUCCIÓ. L’article presenta l’anàlisi de regressió lineal múltiple mitjançant l’exposició d’un cas pràctic utilitzant SPSS com a programa estadístic. Es tracta d’una tècnica aplicada a una àmplia varietat de situacions per a la predicció de fenòmens diversos. Es posen en joc més de dues variables que s’exploren, i es quantifica la relació entre la variable dependent i les variables independents. MÈTODE. L’aplicació de la tècnica implica cinc passos: 1. Seleccionar la variable dependent; 2. Seleccionar les variables explicatives; 3. Verificar els supòsits necessaris per poder aplicar adequadament la tècnica; 4. Interpretar el model resultant, identificant les variables predictores proposades i la seva importància explicativa; 5. Establir la bondat d’ajust del model i la seva capacitat predictiva. RESULTATS. En l’exemple d’estudi proposat sobre violències de gènere entre adolescents en els entorns virtuals, l’aplicació d’aquesta tècnica ha permès identificar factors associats al comportament ciberagressor vinculats a una sèrie de variables de tipus tecnològic i personal.
Paraules clau
Regresión lineal múltiple, Técnicas multivariables, Técnicas predictoras, Ciberviolencias de género, SPSS
Article Details
Com citar
Vilà Baños, Ruth et al. “Anàlisi de regressió lineal múltiple amb SPSS: un exemple pràctic”. REIRE. Revista d’Innovació i Recerca en Educació, vol.VOL 12, no. 2, pp. 1-10, https://raco.cat/index.php/REIRE/article/view/360598.
Drets
Drets d'autor
L’autor conserva els drets d’autoria, i concedeix a REIRE els drets de la primera publicació de l’article.
Tots els continguts inclosos a la Revista d'Innovació i Recerca en Educació estan subjectes a la llicència Reconeixement 4.0 Internacional de Creative Commons, que permet la reproducció, distribució i comunicació pública sempre que es reconegui l'autor i la revista.
Articles més llegits del mateix autor/a
- V. (Vanesa) Berlanga, Ruth Vilà Baños, Cómo obtener un Modelo de Regresión Logística Binaria con SPSS , REIRE. Revista d'Innovació i Recerca en Educació: 2014: Vol.: 7 Núm.: 2
- Marta Sabariego Puig, Ruth Vilà Baños, Ma. Paz Sandín Esteban, El análisis cualitativo de datos con ATLAS.ti , REIRE. Revista d'Innovació i Recerca en Educació: 2014: Vol.: 7 Núm.: 2
- Julio Rodríguez-Rodríguez, Mercedes Reguant Álvarez, Calcular la fiabilitat d’un qüestionari o escala mitjançant l’SPSS: el coeficient alfa de Cronbach , REIRE. Revista d'Innovació i Recerca en Educació: Vol. 13 Núm. 2 (2020)
- Mercedes Reguant Álvarez, Mercè Torrado Fonseca, El mètode Delphi , REIRE. Revista d'Innovació i Recerca en Educació: 2016: Vol.: 9 Núm.: 1
- Mercedes Reguant Álvarez, Ruth Vilà Baños, Mercè Torrado Fonseca, La relació entre dues variables segons l’escala de mesurament amb SPSS , REIRE. Revista d'Innovació i Recerca en Educació: 2018: Vol.:11 Núm.: 2
- Ruth Vilà Baños, Marta , 1968- Burguet i Arfelis, María Asunción Aneas Álvarez, Núria Rajadell, Elena Noguera Pigem, Dolors Millan-Guash, El Pràcticum al grau de Pedagogia de la Universitat de Barcelona: el mapa de la professió, la pràctica simulada i la immersió en una organització , REIRE. Revista d'Innovació i Recerca en Educació: 2014: Vol.: 7 Núm.: 1
- Maria-José Rubio-Hurtado, Ruth Vilà Baños, L’anàlisi de conglomerats bietàpic o en dues fases amb SPSS , REIRE. Revista d'Innovació i Recerca en Educació: 2017: Vol.: 10 Núm.: 1
- Mariona Graell Martín, Sandra Martínez, Begoña Piqué Simón, Núria Rajadell, Ruth Vilà Baños, María Asunción Aneas Álvarez, Elena Noguera Pigem, Juanjo Gómez-Piriz, Co-transferència i partenariat en el marc relacionat entre les organitzacions de pràctiques i la universitat , REIRE. Revista d'Innovació i Recerca en Educació: 2015: Vol.: 8 Núm.: 2
- Ruth Vilà Baños, María José Rubio Hurtado, V. (Vanesa) Berlanga, Mercè Torrado Fonseca, Com aplicar un clúster jeràrquic en SPSS , REIRE. Revista d'Innovació i Recerca en Educació: 2014: Vol.: 7 Núm.: 1