Calcular la fiabilitat d’un qüestionari o escala mitjançant l’SPSS: el coeficient alfa de Cronbach
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
L’elaboració i aplicació d’instruments de mesura és un treball habitual en la recerca socioeducativa. La utilització de qüestionaris, escales i tests demana que aquests instruments siguin vàlids i fiables. La fiabilitat, entesa com la precisió en la mesura d’una característica o un atribut, es pot calcular a través de procediments diversos. El coeficient alfa de Cronbach és un mètode referenciat habitualment, i es pot utilitzar en opcions amb variables en escala. Així doncs, la finalitat de l’article és proporcionar una informació general que permeti la comprensió d’aquest índex i el procediment operatiu per obtenir-lo. El programari estadístic SPSS permet calcular aquest valor de manera relativament fàcil i àgil, i contribueix, així, a la presa de decisions sobre la utilització del qüestionari o test, ja que la significació del coeficient ha de tenir en compte el context on s’aplica. D’aquesta manera, s’aconsegueixen els objectius proposats: identificar els diferents mètodes per calcular la fiabilitat d’un instrument en el context socioeducatiu; exposar els passos per calcular l’alfa de Cronbach mitjançant el programa estadístic SPSS, i exemplificar el càlcul de la fiabilitat d’una escala d’actituds del tipus Likert.
Article Details
Drets d'autor
L’autor conserva els drets d’autoria, i concedeix a REIRE els drets de la primera publicació de l’article.
Tots els continguts inclosos a la Revista d'Innovació i Recerca en Educació estan subjectes a la llicència Reconeixement 4.0 Internacional de Creative Commons, que permet la reproducció, distribució i comunicació pública sempre que es reconegui l'autor i la revista.
Articles més llegits del mateix autor/a
- Ruth Vilà Baños, Mercedes Torrado Fonseca, Mercedes Reguant Álvarez, Anàlisi de regressió lineal múltiple amb SPSS: un exemple pràctic , REIRE. Revista d'Innovació i Recerca en Educació: 2019: Vol.: 12 Núm.: 2
- Mercedes Reguant Álvarez, Mercè Torrado Fonseca, El mètode Delphi , REIRE. Revista d'Innovació i Recerca en Educació: 2016: Vol.: 9 Núm.: 1
- Mercedes Reguant Álvarez, Ruth Vilà Baños, Mercè Torrado Fonseca, La relació entre dues variables segons l’escala de mesurament amb SPSS , REIRE. Revista d'Innovació i Recerca en Educació: 2018: Vol.:11 Núm.: 2