Co-transferència i partenariat en el marc relacionat entre les organitzacions de pràctiques i la universitat
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Mariona Graell Martín
Sandra Martínez
Begoña Piqué Simón
Núria Rajadell
Ruth Vilà Baños
María Asunción Aneas Álvarez
Elena Noguera Pigem
Juanjo Gómez-Piriz
Aquesta comunicació mostra alguns dels resultats preliminars de la primera fase del projecte REDICE2014 titulat "l'ocupabilitat pedagog/a: una sinergia necessària entre les organitzacions de pràctiques i la universitat"; vinculat al Programa marc de recerca i innovació de la Unió Europea per al període 2014 - 2020 "Horitzó 2020".
La implicació i el compromís per part dels tutors de les organitzacions de pràctiques s'han convertit en un element clau tant pel que fa a l'avaluació de les competències (tècniques, específiques o ètiques de la professió i personals o d'autoconeixement), com per al seu desenvolupament pre-laboral. Aquesta proposta d'investigació aborda l'ocupabilitat i projecció professional dels estudiants en col·laboració i participació de les organitzacions de pràctiques. En aquesta primera fase de la recerca hem identificat quatre dimensions que podrien possibilitar i facilitar la relació y col·laboració entre les institucions i la universitat. Aquestes poden contribuir positivament al desenvolupament personal i professional dels nostres estudiants, i alhora en l’impacta de la millora de la competitivitat de les nostres empreses en una societat més cohesionada, justa i sostenible.
La implicació i el compromís per part dels tutors de les organitzacions de pràctiques s'han convertit en un element clau tant pel que fa a l'avaluació de les competències (tècniques, específiques o ètiques de la professió i personals o d'autoconeixement), com per al seu desenvolupament pre-laboral. Aquesta proposta d'investigació aborda l'ocupabilitat i projecció professional dels estudiants en col·laboració i participació de les organitzacions de pràctiques. En aquesta primera fase de la recerca hem identificat quatre dimensions que podrien possibilitar i facilitar la relació y col·laboració entre les institucions i la universitat. Aquestes poden contribuir positivament al desenvolupament personal i professional dels nostres estudiants, i alhora en l’impacta de la millora de la competitivitat de les nostres empreses en una societat més cohesionada, justa i sostenible.
Paraules clau
Pràctiques externes, Pedagog/a, Relació entre universitat – institucions - subjectes, Ocupabilitat, Transferència
Article Details
Com citar
Graell Martín, Mariona et al. “Co-transferència i partenariat en el marc relacionat entre les organitzacions de pràctiques i la universitat”. REIRE. Revista d’Innovació i Recerca en Educació, vol.VOL 8, no. 2, pp. 205-16, https://raco.cat/index.php/REIRE/article/view/297722.
Drets
Drets d'autor
L’autor conserva els drets d’autoria, i concedeix a REIRE els drets de la primera publicació de l’article.
Tots els continguts inclosos a la Revista d'Innovació i Recerca en Educació estan subjectes a la llicència Reconeixement 4.0 Internacional de Creative Commons, que permet la reproducció, distribució i comunicació pública sempre que es reconegui l'autor i la revista.
Articles més llegits del mateix autor/a
- V. (Vanesa) Berlanga, Ruth Vilà Baños, Cómo obtener un Modelo de Regresión Logística Binaria con SPSS , REIRE. Revista d'Innovació i Recerca en Educació: 2014: Vol.: 7 Núm.: 2
- Marta Sabariego Puig, Ruth Vilà Baños, Ma. Paz Sandín Esteban, El análisis cualitativo de datos con ATLAS.ti , REIRE. Revista d'Innovació i Recerca en Educació: 2014: Vol.: 7 Núm.: 2
- Ruth Vilà Baños, Mercedes Torrado Fonseca, Mercedes Reguant Álvarez, Anàlisi de regressió lineal múltiple amb SPSS: un exemple pràctic , REIRE. Revista d'Innovació i Recerca en Educació: 2019: Vol.: 12 Núm.: 2
- Mercedes Reguant Álvarez, Ruth Vilà Baños, Mercè Torrado Fonseca, La relació entre dues variables segons l’escala de mesurament amb SPSS , REIRE. Revista d'Innovació i Recerca en Educació: 2018: Vol.:11 Núm.: 2
- Maria-José Rubio-Hurtado, Ruth Vilà Baños, L’anàlisi de conglomerats bietàpic o en dues fases amb SPSS , REIRE. Revista d'Innovació i Recerca en Educació: 2017: Vol.: 10 Núm.: 1
- Ruth Vilà Baños, Marta , 1968- Burguet i Arfelis, María Asunción Aneas Álvarez, Núria Rajadell, Elena Noguera Pigem, Dolors Millan-Guash, El Pràcticum al grau de Pedagogia de la Universitat de Barcelona: el mapa de la professió, la pràctica simulada i la immersió en una organització , REIRE. Revista d'Innovació i Recerca en Educació: 2014: Vol.: 7 Núm.: 1
- Ruth Vilà Baños, María José Rubio Hurtado, V. (Vanesa) Berlanga, Mercè Torrado Fonseca, Com aplicar un clúster jeràrquic en SPSS , REIRE. Revista d'Innovació i Recerca en Educació: 2014: Vol.: 7 Núm.: 1