Teaching in context the importance of revealing implicit obstacles for teachers
Article Sidebar
Google Scholar citations
Main Article Content
Martín Sebastián Pérgola
Universidad de Buenos Aires. Facultad de Ciencias Exactas y Naturales
Lydia Galagovsky
Universidad de Buenos Aires. Facultad de Ciencias Exactas y Naturales
In this paper, we present a research work whose main objective is to reveal the opinions of active teachers about the implementation of a didactic proposal for Natural Sciences in Context, with an interdisciplinary approach, linked to a project-based methodology. The research shows the advantages and limitations indicated by teachers who did not apply the proposal with their respective students, and the opinions of those who did implement it in their classrooms. The latter showed social representations that are rooted in the educational community and would act as implicit obstacles when implementing innovative proposals.
Keywords
Science in context, Interdisciplinary teaching, Projects, Hydrocarbons, Social representations of teachers
Article Details
How to Cite
Pérgola, Martín Sebastián; and Galagovsky, Lydia. “Teaching in context: the importance of revealing implicit obstacles for teachers”. Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas, vol.VOL 38, no. 2, pp. 45-64, https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/373360.
Most read articles by the same author(s)
- Sofía Judith Garófalo, Manuel Alonso, Lydia Galagovsky, New theoretical proposal on epistemological learning obstacles. The case of carbohydrate metabolism , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: 2014: Vol.: 32 Núm.: 3
- Valeria Carolina Edelsztein, Lydia Galagovsky, Teaching about chemical senses. Inquiry into a motivating experience , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: Vol. 37 No. 1 (2019)
- Lydia Galagovsky, Natalia Ospina Quintero, Graciela Merino, La célula real vs. el modelo de célula : una tensión epistemológica con implicaciones didácticas , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: No. Extra (2017)
- Lydia Galagovsky, Valeria Edelsztein, Obstáculos de aprendizaje en niños de 10-11 años sobre el tema sistema circulatorio : una propuesta teórica en base a evidencias , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: No. Extra (2017)
- Lydia Galagovsky, Martín Pérgola, Química en Contexto. Una experiencia didáctica basada en la adaptación del programa alemán Chemie im Kontext (ChiK) en España y Argentina , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: No. Extra (2017)