Percepció del professorat de ciències d'educació primària en formació sobre les etapes i accions necessàries per realitzar una indagació escolar
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
José Miguel Vílchez González
Universidad de Granada
Beatriz Bravo Torija
Universidad de Zaragoza
En aquest treball s'examinen les respostes de 35 mestres de Primària en formació a una activitat dirigida al reconeixement de les etapes d'una indagació científica i de les accions necessàries per afrontar-les. Per a això, es dissenya un exemple d'indagació en el qual es descriu el procés de resolució seguit per explicar la diferència de preu de tres marques de pernil. Els resultats mostren que l'acompliment en la identificació de les etapes és més adequat que en la de les accions. Mentre que el nombre mínim de participants que identifica una etapa és de 16, hi ha accions, com la recollida de dades, que solament és identificada per un. Una implicació derivada d'aquest estudi és la necessitat de reflexionar, durant la formació inicial del professorat, sobre com es genera i evoluciona el coneixement científic
Paraules clau
educació primària, indagació, formació de professorat, resolució de problemes
Article Details
Com citar
Vílchez González, José Miguel; and Bravo Torija, Beatriz. “Percepció del professorat de ciències d’educació primària en formació sobre les etapes i accions necessàries per realitzar una indagació escolar”. Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas, vol.VOL 33, no. 1, pp. 185-02, https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/288578.
Biografies de l'autor/a
José Miguel Vílchez González, Universidad de Granada
Profesor Contratado Doctor
Coordinador LOPD y Secretario de Departamento
Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales
Beatriz Bravo Torija, Universidad de Zaragoza
Profesora Ayudante Doctor
Departamento de didáctica de las Ciencias Experimentales
Articles més llegits del mateix autor/a
- José Manuel Pérez Martín, Beatriz Bravo Torija, Personajes de ciencia ficción. Fantásticos protagonistas en la alfabetización científica de maestros y maestras , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: Núm. Extra (2017)
- Roseline Beatriz Strieder, Beatriz Bravo Torija, María José Gil Quílez, Ciència-tecnologia-societat: Què estem fent en l'àmbit de la recerca en educació en ciències? , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: Vol. 35 Núm. 3 (2017)
- Beatriz Bravo Torija, María Pilar Jiménez Aleixandre, Articulació de l'ús de proves i el model de flux d'energia en els ecosistemes en arguments d'alumnat de batxillerat , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: 2014: Vol.: 32 Núm.: 3
- Francisco Javier Perales Palacios, José Miguel Vílchez González, Iniciació a la recerca educativa amb estudiants de secundària: el paper de les il·lustracions en els llibres de text de Ciències , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: 2015: Vol.: 33 Núm.: 1
- Francisco Javier Perales Palacios, José Manuel Cabo Hernández, Jose Miguel Vilchez González, Manuel Fernández González, Francisco González García, Pilar Jiménez Tejada, La reforma de la formació inicial del professorat de ciències de secundària: proposta d'un disseny del currículum basat en competències , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: 2014: Vol.: 32 Núm.: 1
- Tobías Martín Páez, Francisco Javier Carrillo Rosúa, José Luis Lupiáñez Gómez, José Miguel Vílchez González, Análisis de las pruebas externas de evaluación de la competencia científico-tecnológica de 6.º de Educación Primaria en España (2016) , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: Vol. 37 Núm. 2 (2019)
- Francisco Javier Pérez Cáceres, José Miguel Vílchez González, Francisco González García, La colaboración científicos-profesores-estudiantes (STSPs) para mejorar la alfabetización científica. Los contenidos procedimentales y actitudinales en las leyes educativas en España , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: Núm. Extra (2017)
- Roseline Beatriz Strieder, Beatriz Bravo Torija, María José Gil Quílez, Las escalas local y global en el ámbito de la educación CTS de Brasil y España , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: Núm. Extra (2017)
- Ester Mateo, Beatriz Mazas, Pedro Lucha, Begoña Martínez Peña, Ángel Luis Cortés, Beatriz Bravo Torija, ¿Cómo se abordan los minerales en la Enseñanza obligatoria? Reflexiones a partir de un análisis de libros de texto , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: Núm. Extra (2017)
- Beatriz Bravo Torija, El desempeño de las competencias de uso de pruebas y modelización en un problema de gestión de recursos marinos , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: 2013: Vol.: 31 Núm.: 2