La reforma de la formació inicial del professorat de ciències de secundària: proposta d'un disseny del currículum basat en competències
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Francisco Javier Perales Palacios
Universidad de Granada
José Manuel Cabo Hernández
Universidad de Granada
Jose Miguel Vilchez González
Universidad de Granada
Manuel Fernández González
Universidad de Granada
Francisco González García
Universidad de Granada
Pilar Jiménez Tejada
Universidad de Granada
El principal objectiu d'aquest treball és proposar un mecanisme de selecció de competències específiques per a la formació inicial del professorat de ciències experimentals, comptant per a això amb diferents fonts rellevants per a aquesta formació. Amb aquesta finalitat hem fet ús d'un procediment consistent a anar incorporant de manera crítica les competències procedents de les fonts curriculars: els models de formació inicial del professorat vigents en la literatura educativa, el currículum actual de ciències en l'educació secundària obligatòria a Espanya , el Programa internacional d'avaluació PISA, l'opinió del professorat en actiu mitjançant una enquesta els resultats més rellevants són mostrats, les concepcions epistemològiques del professorat, la professionalització docent i les demandes que genera i, finalment, la dimensió social de la ciència.
Paraules clau:
didàctica de les ciències experimentals, formació inicial del professorat, educació secundària, currículum, competències
Article Details
Com citar
Perales Palacios, Francisco Javier et al. “La reforma de la formació inicial del professorat de ciències de secundària: proposta d’un disseny del currículum basat en competències”. Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas, vol.VOL 32, no. 1, pp. 9-28, https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/287506.
Biografies de l'autor/a
Francisco Javier Perales Palacios, Universidad de Granada
Departamento de Didáctica de las Ciencias ExperimentalesJosé Manuel Cabo Hernández, Universidad de Granada
Departamento de Didáctica de las Ciencias ExperimentalesJose Miguel Vilchez González, Universidad de Granada
Departamento de Didáctica de las Ciencias ExperimentalesManuel Fernández González, Universidad de Granada
Didáctica de las Ciencias ExperimentalesFrancisco González García, Universidad de Granada
Departamento de Didáctica de las ciencias ExperimentalesPilar Jiménez Tejada, Universidad de Granada
Departamento de Didáctica de las Ciencias ExperimentalesArticles més llegits del mateix autor/a
- María Rut Jiménez Liso, Esteban de Manuel Torres, Francisco González García, Francisco Salinas López, La utilización del concepto de pH en la publicidad y su relación con las ideas que manejan los alumnos: aplicaciones en el aula , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: 2000: Vol.: 18 Núm.: 3
- José Miguel Vílchez González, Beatriz Bravo Torija, Percepció del professorat de ciències d'educació primària en formació sobre les etapes i accions necessàries per realitzar una indagació escolar , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: 2015: Vol.: 33 Núm.: 1
- David Aguilera Morales, Francisco Javier Perales Palacios, El libro de texto, las ilustraciones y la actitud hacia la Ciencia del alumnado: percepciones, experiencias y opiniones del profesorado , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: Vol. 36 Núm. 3 (2018)
- Francisco Javier Perales Palacios, José Miguel Vílchez González, Iniciació a la recerca educativa amb estudiants de secundària: el paper de les il·lustracions en els llibres de text de Ciències , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: 2015: Vol.: 33 Núm.: 1
- Joaquin Ayerbe Lopez, Francisco Javier Perales Palacios, "Reinventa tu ciudad" , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: Vol. 38 Núm. 2 (2020)
- José Manuel Cabo Hernández, Carmen Enrique Mirón, Hacia un concepto de ciencia intercultural , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: 2004: Vol.: 22 Núm.: 1
- David Aguilera Morales, Francisco Javier Perales Palacios, Modelizando la relación entre actitud hacia la ciencia y estilos de aprendizaje en Educación Secundaria , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: Vol. 38 Núm. 3 (2020)
- Juan Diego Cardona Restrepo, Francisco Javier Perales Palacios, Perspectivas para la inclusión de la educación ambiental en la educación básica: el pensamiento de los profesores , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: Núm. Extra (2013): IX Congrés d'Investigació en Didàctica de les Ciències
- David Aguilera, Francisco Javier Perales Palacios, ¿Qué implicaciones educativas sugieren los estudios empíricos sobre actitud hacia la ciencia? , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: Núm. Extra (2017)
- Gracia Fernández Ferrer, Francisco González García, José Luis Molina González, El cambio climático y el agua : lo que piensan los universitarios , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: 2011: Vol.: 29 Núm.: 3