La reforma de la formació inicial del professorat de ciències de secundària: proposta d'un disseny del currículum basat en competències

Main Article Content

Francisco Javier Perales Palacios
José Manuel Cabo Hernández
Jose Miguel Vilchez González
Manuel Fernández González
Francisco González García
Pilar Jiménez Tejada
El principal objectiu d'aquest treball és proposar un mecanisme de selecció de competències específiques per a la formació inicial del professorat de ciències experimentals, comptant per a això amb diferents fonts rellevants per a aquesta formació. Amb aquesta finalitat hem fet ús d'un procediment consistent a anar incorporant de manera crítica les competències procedents de les fonts curriculars: els models de formació inicial del professorat vigents en la literatura educativa, el currículum actual de ciències en l'educació secundària obligatòria a Espanya , el Programa internacional d'avaluació PISA, l'opinió del professorat en actiu mitjançant una enquesta els resultats més rellevants són mostrats, les concepcions epistemològiques del professorat, la professionalització docent i les demandes que genera i, finalment, la dimensió social de la ciència.

Paraules clau:

didàctica de les ciències experimentals, formació inicial del professorat, educació secundària, currículum, competències

Article Details

Com citar
Perales Palacios, Francisco Javier et al. “La reforma de la formació inicial del professorat de ciències de secundària: proposta d’un disseny del currículum basat en competències”. Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas, vol.VOL 32, no. 1, pp. 9-28, https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/287506.
Biografies de l'autor/a

Francisco Javier Perales Palacios, Universidad de Granada

Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales

José Manuel Cabo Hernández, Universidad de Granada

Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales

Jose Miguel Vilchez González, Universidad de Granada

Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales

Manuel Fernández González, Universidad de Granada

Didáctica de las Ciencias Experimentales

Francisco González García, Universidad de Granada

Departamento de Didáctica de las ciencias Experimentales

Pilar Jiménez Tejada, Universidad de Granada

Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales

Articles més llegits del mateix autor/a

1 2 > >>