La contaminació atmosfèrica: un context per al desenvolupament de competències a l'aula de secundària
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Teresa Lupión Cobos
Teresa Prieto Ruz
Universidad de Málaga
Aquest treball se centra en l'estudi de l'aprenentatge d'un grup d'estudiants d'edats compreses entre 16 i 18 anys mentre realitzaven activitats sobre un problema real i proper, com és el de la qualitat de l'aire a les ciutats. S'han definit indicadors per a les diferents competències implicades i quatre nivells de desenvolupament en elles. El procés d'ensenyament i aprenentatge es va dur a terme utilitzant materials seleccionats, que van ser desenvolupats específicament per tractar aquest problema. Els resultats posen de manifest un progrés evident principalment en aquells aspectes més relacionats amb el que els estudiants han d'enfrontar en la seva vida, més enllà de les parets de l'escola.
Paraules clau
competències, investigació a l'aula, context, contaminació de l'aire, actituds
Article Details
Com citar
Lupión Cobos, Teresa; and Prieto Ruz, Teresa. “La contaminació atmosfèrica: un context per al desenvolupament de competències a l’aula de secundària”. Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas, vol.VOL 32, no. 1, pp. 159-77, https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/287513.
Biografies de l'autor/a
Teresa Lupión Cobos
Asesora de Formación Permanente del CEP de Málaga y Profesora Asociada Dpto. Didáctica de la Matemática, de las CCSS y de las CCEE de la Universidad de Málaga.
Teresa Prieto Ruz, Universidad de Málaga
Catedrática de Universidad. Didáctica de las Ciencias ExperimentalesArticles més llegits del mateix autor/a
- Francisco Martínez-Abarca, Teresa Lupión Cobos, José Manuel Palma, La importancia del Investigador Profesional en la enseñanza contextualizada de las Ciencias , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: Núm. Extra (2017)
- Teresa Lupión Cobos, Antonio Joaquín Franco-Mariscal, Implicaciones sociales de la ciencia y la tecnología movilizadas en investigaciones STSPs. La visión del alumnado y del profesorado , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: Núm. Extra (2017)
- Carolina Martin Gámez, Teresa Prieto Ruz, Mª Angeles Jiménez López, El problema de la producción y el consumo de energía: ¿Cómo es tratado en los libros de texto de educación secundaria? , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: 2013: Vol.: 31 Núm.: 2
- Carolina Martin Gámez, Teresa Prieto Ruz, Mª Angeles Jiménez López, Tendències del professorat de ciències en formació inicial sobre les estratègies metodològiques en l'ensenyament de les ciències. Estudi d'un cas en Màlaga , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: 2015: Vol.: 33 Núm.: 1
- Blanca Gordo Antoñana, Anna Ma. Juárez Navas, Teresa Lupión Cobos, J. Miguel Puerta Cirre, Contaminación en el hogar. Aplicación en el aula , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: 2001: Vol.: 19 Núm.: 3
- Teresa Lupión Cobos, C. Uraga, T. Prieto, A. Rodríguez, Estudio de los errores conceptuales de los alumnos de formación profesional y reforma sobre la constitución de la materia , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: 1989: Extra. Part 3: III Congreso Internacional sobre Investigación en Didáctica de las Ciencias