La contaminació atmosfèrica: un context per al desenvolupament de competències a l'aula de secundària

Main Article Content

Teresa Lupión Cobos
Teresa Prieto Ruz
Aquest treball se centra en l'estudi de l'aprenentatge d'un grup d'estudiants d'edats compreses entre 16 i 18 anys mentre realitzaven activitats sobre un problema real i proper, com és el de la qualitat de l'aire a les ciutats. S'han definit indicadors per a les diferents competències implicades i quatre nivells de desenvolupament en elles. El procés d'ensenyament i aprenentatge es va dur a terme utilitzant materials seleccionats, que van ser desenvolupats específicament per tractar aquest problema. Els resultats posen de manifest un progrés evident principalment en aquells aspectes més relacionats amb el que els estudiants han d'enfrontar en la seva vida, més enllà de les parets de l'escola.
Paraules clau
competències, investigació a l'aula, context, contaminació de l'aire, actituds

Article Details

Com citar
Lupión Cobos, Teresa; and Prieto Ruz, Teresa. “La contaminació atmosfèrica: un context per al desenvolupament de competències a l’aula de secundària”. Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas, vol.VOL 32, no. 1, pp. 159-77, https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/287513.
Biografies de l'autor/a

Teresa Lupión Cobos

Asesora de Formación Permanente del CEP de Málaga y Profesora Asociada Dpto. Didáctica de la Matemática, de las CCSS y de las CCEE de la Universidad de Málaga.

Teresa Prieto Ruz, Universidad de Málaga

Catedrática de Universidad. Didáctica de las Ciencias Experimentales

Articles més llegits del mateix autor/a