El que no diuen els llibres espanyols de text d'educació secundària obligatòria sobre la massa, el volum i la densitat
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Rafael Palacios-Díaz
Universidad de Sevilla
Ana María Criado
Universidad de Sevilla
En el present treball es fa una avaluació de la forma en la qual s'exposen en els llibres de text espanyols de segon (LOMCE) i tercer curs (LOE) d'educació secundària obligatòria (ESO) els conceptes volum, massa i densitat. La intenció és establir la presència o absència d'elements, en aquest recurs, que puguin ajudar a eliminar, o a afavorir, les concepcions alternatives associades a aquests conceptes que posseeixen els estudiants. Els resultats demostren que els llibres LOE solen presentar manques relatives a aquests conceptes, que no milloren substancialment amb la implantació de la LOMCE. En general, els llibres introdueixen la densitat com una fórmula matemàtica sense previ aclariment qualitatiu. Tampoc solen tractar les concepcions alternatives, com les confusions existents entre densitat i viscositat.
Paraules clau
matèria, densitat, concepcions alternatives, avaluació de textos, ensenyament secundari
Article Details
Com citar
Palacios-Díaz, Rafael; and Criado, Ana María. “El que no diuen els llibres espanyols de text d’educació secundària obligatòria sobre la massa, el volum i la densitat”. Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas, vol.VOL 35, no. 2, pp. 51-70, https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/324222.
Biografies de l'autor/a
Rafael Palacios-Díaz, Universidad de Sevilla
Profesor de Enseñanza Secundaria.
Dpto. de Física y Química. IES Hipatia. Mairena del Alajarafe (Sevilla)
Doctorando por la Universidad de Sevilla.
Dpto. de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Sociales. Facultad de Ciencias de la Educación.
Ana María Criado, Universidad de Sevilla
Profesora Titular del Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Sociales.
Facultad de Ciencias de la Educación.
Universidad de Sevilla.
Articles més llegits del mateix autor/a
- Marta Cruz-Guzmán, Antonio García-Carmona, Ana María Criado, Preguntas de indagación y contenidos de ciencia escolar en el diseño de actividades experimentales : predilecciones de los estudiantes de profesorado de infantil , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: Núm. Extra (2017)
- Antoni García-Carmona, Ana María Criado, Física de semiconductores en la enseñanza básica de la electrónica: primeros pasos de un proceso de transposición didáctica , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: 2011: Vol.: 29 Núm.: 1
- Antonio García-Carmona, Ana María Criado, Enfoque CTS en la enseñanza de la Energía Nuclear : análisis de su tratamiento , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: 2008: Vol.: 26 Núm.: 1
- Ana María Criado, Pedro Cañal, Investigación de algunos indicadores del estatus cognitivo de las concepciones sobre el estado eléctrico , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: 2003: Extra
- Ana María Criado, M. J. Hernádez, J. M. Mesa, La astronomía a nuestro alcance. Un modelo para la formación de maestros , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: 1985: Extra. Part 2 : I Congreso Internacional sobre Investigación en Didáctica de las Ciencias