Aprenentatge de les reaccions químiques a través d'activitats d'indagació en el laboratori sobre qüestions de la vida quotidiana
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Leticia González Rodríguez
Beatriz Crujeiras Pérez
Universidade de Santiago de Compostela
En aquest article s'examinen els acompliments de l'alumnat de secundària durant la resolució de dues activitats d'indagació sobre les reaccions químiques, en les quals han de planificar com resoldre qüestions relacionades amb la vida quotidiana. Els participants són estudiants de 3r. d'ESO que cursen la matèria de Física i Química i que treballen en petits grups. Per a l'anàlisi es recullen les respostes escrites de cada petit grup relatives a la planificació de la recerca, presa de dades i elaboració de l'informe final per a cada tasca. Els resultats principals apunten a una evolució en els acompliments de l'alumnat relatius a algunes operacions d'indagació, així com també a certes dificultats relatives al disseny de les recerques.
Paraules clau
reacció química, redox, indagació, laboratori, secundària
Article Details
Com citar
González Rodríguez, Leticia; and Crujeiras Pérez, Beatriz. “Aprenentatge de les reaccions químiques a través d’activitats d’indagació en el laboratori sobre qüestions de la vida quotidiana”. Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas, vol.VOL 34, no. 3, pp. 143-60, https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/314149.
Biografia de l'autor/a
Beatriz Crujeiras Pérez, Universidade de Santiago de Compostela
Doctora en didáctica de las ciencias experimentales y profesora contratada en el departamento de didáctica de las ciencias experimentales de la facultad de formación del profesorado de la Universidad de Santiago de Compostela (campus de Lugo).Articles més llegits del mateix autor/a
- Beatriz Crujeiras Pérez, Competències i pràctiques científiques en el laboratori de química: participació de l'alumnat de secundària en la indagació , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: 2015: Vol.: 33 Núm.: 3
- Beatriz Crujeiras Pérez, María Pilar Jiménez Aleixandre, Desafiaments plantejats per les activitats obertes d'indagació en el laboratori: articulació de coneixements teòrics i pràctics en les pràctiques científiques , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: 2015: Vol.: 33 Núm.: 1
- Beatriz Crujeiras Pérez, María Pilar Jiménez Aleixandre, Influencia de distintas estrategias de andamiaje para promover la participación del alumnado de secundaria en las prácticas científicas , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: Vol. 36 Núm. 2 (2018)
- Beatriz Crujeiras Pérez, Carolina Martín-Gámez, Naira Diaz-Moreno, Alicia Fernández-Oliveras, Trabajar la argumentación a través de un juego de rol , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: Vol. 38 Núm. 3 (2020)
- David Pérez Vidal, Beatriz Crujeiras Pérez, Desempeños del alumnado de Educación Secundaria en la evaluación de una investigación científica en el contexto de la industria láctea , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: Vol. 37 Núm. 1 (2019)