Iniciació a la recerca educativa amb estudiants de secundària: el paper de les il·lustracions en els llibres de text de Ciències

Main Article Content

Francisco Javier Perales Palacios
José Miguel Vílchez González
Es presenta una innovació educativa consistent a introduir a estudiants d'Educació Secundària en els rudiments de la recerca científica. Inserit en un Projecte més global, en el qual participen diverses institucions educatives, es descriu aquí el procés seguit en el desenvolupament d'una recerca oferta sobre les il·lustracions dels llibres de text de ciències. Els estudiants, que la van triar lliurement, es reuneixen periòdicament amb els responsables d'aquella per conèixer els seus objectius i col·laborar en la presa de dades, la seva anàlisi i en l'elaboració de les conclusions finals. Així mateix es valora la recerca duta a terme i es proposen línies de millora en l'ús de les il·lustracions en l'ensenyament. Els resultats finals són presentats en un Congrés en el qual es mostren els de tots els projectes elaborats.
Paraules clau
innovació educativa, il·lustracions, llibres de text, projecte de recerca, ensenyament de les ciències

Article Details

Com citar
Perales Palacios, Francisco Javier; and Vílchez González, José Miguel. “Iniciació a la recerca educativa amb estudiants de secundària: el paper de les il·lustracions en els llibres de text de Ciències”. Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas, vol.VOL 33, no. 1, pp. 243-62, https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/288581.
Biografia de l'autor/a

Francisco Javier Perales Palacios, Universidad de Granada

Temas o líneas de investigación fundamentales

Articles més llegits del mateix autor/a