Iniciació a la recerca educativa amb estudiants de secundària: el paper de les il·lustracions en els llibres de text de Ciències
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Francisco Javier Perales Palacios
Universidad de Granada
José Miguel Vílchez González
Universidad de Granada
Es presenta una innovació educativa consistent a introduir a estudiants d'Educació Secundària en els rudiments de la recerca científica. Inserit en un Projecte més global, en el qual participen diverses institucions educatives, es descriu aquí el procés seguit en el desenvolupament d'una recerca oferta sobre les il·lustracions dels llibres de text de ciències. Els estudiants, que la van triar lliurement, es reuneixen periòdicament amb els responsables d'aquella per conèixer els seus objectius i col·laborar en la presa de dades, la seva anàlisi i en l'elaboració de les conclusions finals. Així mateix es valora la recerca duta a terme i es proposen línies de millora en l'ús de les il·lustracions en l'ensenyament. Els resultats finals són presentats en un Congrés en el qual es mostren els de tots els projectes elaborats.
Paraules clau
innovació educativa, il·lustracions, llibres de text, projecte de recerca, ensenyament de les ciències
Article Details
Com citar
Perales Palacios, Francisco Javier; and Vílchez González, José Miguel. “Iniciació a la recerca educativa amb estudiants de secundària: el paper de les il·lustracions en els llibres de text de Ciències”. Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas, vol.VOL 33, no. 1, pp. 243-62, https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/288581.
Biografia de l'autor/a
Francisco Javier Perales Palacios, Universidad de Granada
Temas o líneas de investigación fundamentalesArticles més llegits del mateix autor/a
- José Miguel Vílchez González, Beatriz Bravo Torija, Percepció del professorat de ciències d'educació primària en formació sobre les etapes i accions necessàries per realitzar una indagació escolar , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: 2015: Vol.: 33 Núm.: 1
- David Aguilera Morales, Francisco Javier Perales Palacios, El libro de texto, las ilustraciones y la actitud hacia la Ciencia del alumnado: percepciones, experiencias y opiniones del profesorado , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: Vol. 36 Núm. 3 (2018)
- Francisco Javier Perales Palacios, José Manuel Cabo Hernández, Jose Miguel Vilchez González, Manuel Fernández González, Francisco González García, Pilar Jiménez Tejada, La reforma de la formació inicial del professorat de ciències de secundària: proposta d'un disseny del currículum basat en competències , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: 2014: Vol.: 32 Núm.: 1
- Joaquin Ayerbe Lopez, Francisco Javier Perales Palacios, "Reinventa tu ciudad" , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: Vol. 38 Núm. 2 (2020)
- David Aguilera Morales, Francisco Javier Perales Palacios, Modelizando la relación entre actitud hacia la ciencia y estilos de aprendizaje en Educación Secundaria , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: Vol. 38 Núm. 3 (2020)
- Juan Diego Cardona Restrepo, Francisco Javier Perales Palacios, Perspectivas para la inclusión de la educación ambiental en la educación básica: el pensamiento de los profesores , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: Núm. Extra (2013): IX Congrés d'Investigació en Didàctica de les Ciències
- David Aguilera, Francisco Javier Perales Palacios, ¿Qué implicaciones educativas sugieren los estudios empíricos sobre actitud hacia la ciencia? , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: Núm. Extra (2017)
- Tobías Martín Páez, Francisco Javier Carrillo Rosúa, José Luis Lupiáñez Gómez, José Miguel Vílchez González, Análisis de las pruebas externas de evaluación de la competencia científico-tecnológica de 6.º de Educación Primaria en España (2016) , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: Vol. 37 Núm. 2 (2019)
- Francisco Javier Pérez Cáceres, José Miguel Vílchez González, Francisco González García, La colaboración científicos-profesores-estudiantes (STSPs) para mejorar la alfabetización científica. Los contenidos procedimentales y actitudinales en las leyes educativas en España , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: Núm. Extra (2017)