Leisure as a tool to dynamize and/or to make communities more active
PDF (Català)
PDF (Castellano)


Google Scholar citations

How to Cite

Morata García, Txus; and Garreta, Francesc. “Leisure as a tool to dynamize and/or to make communities more active”. Educació social. Revista d’intervenció socioeducativa, no. 50, pp. 11-30, https://raco.cat/index.php/EducacioSocial/article/view/255363.


Abstract

The increase of dialogues with NGOs and social interlocutors, and the better coordination between the three administrations is of vital importance for a positive adaptation between regulation and real intervention when it comes to attend the needs that increase with the current economic crisis. However, there is a need to improve in evaluation procedures by means of joint indicators about the impact of these initiatives and in the increase of civic participation in them

Keywords

  • coordination
  • social economy
  • social exclusion
  • professional training
  • integration into work
  • poverty
  • social policy
PDF (Català)
PDF (Castellano)

References

Armengol, C. a AAVV. (2006), Perspectives de l’educació en el lleure. Ed. Claret (Col·lecció Animació Sociocultural, nº 28). Barcelona.

Balcells, A.; Samper, G. (1993), L’escoltisme català: 1911-1978. Barca Nova. Barcelona.

Consejo de Europa (1999), ASC en el Consejo de Europa. p.26

Grosjean, E; Ingberg, H (1980), “Implicaciones de una política de animación sociocultural”. A AAVV. Animación Sociocultural. Colección Cultura y Comunicación. p.81. Ministerio de Cultura. Madrid

Galceran, MM. (2006), “ La participació en el centres de temps lliure”. A Perspectives de l’educació en el Lleure. Editorial Claret, SAU. Barcelona.

Garreta, F. (2006), A AAVV. (2006) Perspectives de l’educació en el lleure. Ed. Claret (Col·lecció Animació Sociocultural, nº 28). Barcelona.

Judt, T. (2010), El món no se’n surt. La Magrana. Barcelona.Llena,A.; Parcerisa, A.; Úcar, X. (2009), 10 ideas clave. La acción comu-nitaria. Graó. Barcelona.

Morata, Ma. Jesús (2009), De la animación sociocultural al desarrollo comunitario: su incidencia en el ocio, tesis doctoral presentada en el Departamento de Teoría e Historia de la Educación de la Facultad de Pedagogía de la Universidad de Barcelona.

---- (2009), “A mode de síntesis. Perspectives de l’educació en el lleure” a El lleure educatiu a l’inici del segle XX. Claret. Barcelona.

--- (2011), ”Animació sociocultural i escola”. A L’Animació Sociocultural. Una experiencia pel desenvolupament i l’empoderament de comunitats. Editorial UOC. Barcelona

Morin, E. (2001), Los siete saberes necesarios para la educación del futuro. Paidós. Barcelona.

Porto, C. (2001), Geografías. Movimientos sociales, nuevas territorialidades y sustentabilidad. Siglo XXI. México, D.F.

Puig, E.; Vila, J.M. (2005), Cent anys de colònies de vacances a Catalunya : 1893-1993. Mediterrània. Barcelona. Subirats, J.; Albaigés,B.(coords) (2006), Educació i comunitat Reflexions a l’entorn del treball integrat dels agents educatius. Finestra Oberta. Barcelona.

Trilla, J. (2007) L’educació en el lleure a Catalunya. Una mirada descriptiva i projectiva

--- (1993b), Otras educaciones. Ed. Anthropos. Barcelona.

--- (2011), “Educación en el tiempo libre y animación sociocultural”, a Soler, P. (coord.), Educación Social. Wolters Kluwer España, S.A., pp. 121-137. Hospitalet de Llobregat,

Tylor (1871), Primitive culture, Tomo 1. John Murray. Londres.

Vallory, E. (2010), L’escoltisme mundial: la discreta remor d’un bosc que creix. Proa. Barcelona