Sobre la revista

Focus i abast

Educació Social. Revista d’Intervenció Socioeducativa és la publicació de referència dels professionals de la intervenció social i socioeducativa i dels estudiants i acadèmics dels camps de l’educació social d’Espanya i Llatinoamèrica.

Des de la publicació del primer número l’any 1995, que es va presentar en el Primer Congreso Estatal de Educadores Sociales a Múrcia, Educació social. Revista d'Intervenció Socioeducativa s'ha convertit en gran part en la portaveu de la progressiva professionalització del sector de l'educació social.

Els seus objectius són:

- oferir suport tècnic i de formació permanent per als educadors socials i professionals relacionats amb la intervenció social i  socioeducativa de qualsevol àmbit

- promoure la reflexió i l’intercanvi d’experiències en aquests camps,

- promoure la divulgació de la recerca pràctica que es va produint en aquest sector.

L'orientació de la Revista, doncs, és científica, acadèmica i de suport efectiu al professional. La Revista vol col·laborar en l'elaboració i la difusió dels marcs teòrics, així com de les reflexions sobre la pràctica, que ajudin a avançar i optimitzar la intervenció des de l'educació social.

Procés d'avaluació d'experts/ertes

Procés d’avaluació per parells doble cec (en el cas dels articles enviats a la secció monogràfica).

Els originals són revisats primerament per l’editor per tal de verificar que s’ajusten a les temàtiques pròpies de la revista, que són d’interès per a l’educació social (actualitat, pertinença del tema) i que compleixen els requisits formals del sistema APA 7a ed. per a l’elaboració d’articles.

A partir d’aquí, s’inicia pròpiament el procés de revisió. Cada article, degudament anonimitzat, és avaluat per dues persones. (sota la modalitat doble cec)

En el cas dels articles que siguin recerques, a més dels aspectes formals que s’han indicat anteriorment, es valorarà principalment:

La coherència entre les diferents parts del text: objectius, fonamentació teòrica i estat de la qüestió, metodologia, presentació de resultats, discussió i propostes.

Si la fonamentació teòrica és actual i demostra estar al dia de la temàtica que s’està abordant.

Si la metodologia s’ajusta als criteris tècnics propis de la recerca, ja sigui quantitativa o qualitativa.

En els casos que es consideri necessari, si el text mostra que s’han tingut en compte els requisits propis de l’ètica de la recerca (com a mínim, consentiment informat de les persones participants).

Si els resultats que es presenten, la discussió i les propostes suposen una aportació per a l’educació social.

En el cas dels articles que siguin de fonamentació teòrica, a més dels aspectes formals que s’han indicat anteriorment, es valorarà principalment:

La coherència interna entre les seves parts: objectius, fonamentació, discussió i propostes de l’autor/a.

La significació i oportunitat dels referents utilitzats per fonamentar el discurs que l’autor/a està desenvolupant.

L’interès de la temàtica per a l’educació social.

Si les aportacions són significatives per a l’educació social i contribueixen a obrir noves línies de reflexió.

En el cas dels articles que siguin experiències d’intervenció, a més dels aspectes formals que s’han indicat anteriorment, es valorarà principalment:

Emmarcament de l’experiència i diagnòstic de la situació en què aquesta es desenvolupa.

Fonamentació teòrica.

La coherència entre la necessitat detectada, els objectius, la metodologia emprada i les accions implementades.

Els resultats obtinguts i propostes de millora que se’n deriven.

En el cas que sigui necessari, el consentiment informat de les persones participants.

 Els avaluadors/es externs emeten un informe sobre la idoneïtat de publicar-lo. Hi ha tres possibilitats:

 L’article no és acceptat.

L’article és acceptat però amb modificacions menors.

L’article és acceptat però amb modificacions estructurals.

 L’editor informarà els autors de les valoracions que hagin fet les persones que han avaluat el text. En els dos darrers casos (acceptat amb modificacions menors o estructurals), els autors/es disposen d’un termini de 10 dies per fer les modificacions suggerides pels avaluadors/es externs i tornar a pujar la nova versió de l’article a la plataforma.

Política d’accés obert

Educació social. Revista d'intervenció socioeducativa es publica en accés obert sota la llicència Creative commons reconeixement-nocomercial (by-nc): es permet l’ús del seu contingut sempre que se citi l’autor o l’autora i la publicació, amb la seva adreça electrònica exacta. Es permet la generació d’obres derivades sempre que no se’n faci un ús comercial. Tampoc no es pot utilitzar l’obra original amb finalitats comercials.

El copyright © de la revista pertany a la Facultat d'Educació Social i Treball Social Pere Tarrés. Universitat Ramon Llull

La publicació no comparteix necessariament les opinions expressades als articles.

 
La revista està indexada a

CARHUS plus+ 2018, CIRC, DIALNET, DIALNET MÉTRICS, DICE, ínDICEs- CSIC, INRECS, MIAR, LATINDEX,PSICODOC, RACO, REDINED,RESH,ROAD.

 

Destinataris Estudiants i professionals de la intervenció socioeducativa:

• Educadors socials, de carrer, especialitzats animadors socioculturals

• Estudiants i professorat dels graus en Educació Social i Treball Social

• Treballadors socials, pedagogs, psicopedagogs, psicòlegs, diplomats en magisteri, teràpia ocupacional

• Planificadors i tècnics de les administracions públiques

• Estudiosos, tècnics i responsables de les polítiques socials

• ONG's d'acció social (associacions i fundacions), cooperatives d'iniciativa social, empreses de serveis socials

S'adreça a tots els sectors de l' educació social però prioritza les qüestions més directament relacionades amb la intervenció ja siguin de tipus teòric, tècnic, pràctic o experiencial.