L'avaluació entre iguals en l'educació social : entre allò professional i allò acadèmic
PDF
PDF (Español (España))


Citacions a Google Acadèmic

Com citar

Martínez-Rivera, Óscar et al. “L’avaluació entre iguals en l’educació social : entre allò professional i allò acadèmic”. Educació social. Revista d’intervenció socioeducativa, no. 53, pp. 25-38, doi:10.34810/EducacioSocialn53id263615.


Resum

Aquest article descriu l’experiència de la metodologia d’aprenentatge basada en l’avaluació entre iguals aplicada a la professionalització dels educadors/es socials. Tant a nivell escolar com universitari, hi ha nombroses experiències publicades en relació amb la metodologia d’avaluació entre iguals. A més, existeixen nombrosos apartats dels “Documents professionalitzadors” on es justifica el fet que s’entrenin algunes habilitats que s’haurien de donar en la pràctica professional (com per exemple en la definició, en el codi ètic i en el catàleg de funcions i competències de l’educador/a social). En aquestes pàgines pretenem donar a conèixer l’experiència d’entrenament de futurs educadors/es en aspectes que tenen una relació directa amb l’avaluació entre educadors/es socials.

Paraules clau

peer assessment, self-assessment, assessment, higher education avaluació entre iguals, autoavaluació, avaluació, educació superior evaluación entre iguales, autoevaluación, evaluación, educación superior
https://doi.org/10.34810/EducacioSocialn53id263615
PDF
PDF (Español (España))

Referències

Álvarez, I. (2008). “La coevaluación como alternativa para mejorar la calidad del aprendizaje de los estudiantes universitarios: valoración de una experiencia”. Dins: Revista Interuniversitaria de Formación del Profesorado, p. 127-140.

Asedes i CGCEES (2007). Documentos profesionalizadores. Asedes. [http://www.eduso.net/archivo/docdow.php?id=143, consultat el 15/01/2012]

Boud, D. (2006). “Foreword”. Dins: C. Bryan; K. Clegg (eds.). Innovative Assessment in Higher Education (xvii-xix). London. Routledge.

Gómez, M. (2006). “Educación social y evaluación: Evaluar para mejorar y transformar”. Dins: Revista de Pedagogía Social, 12-13, 2a època, p. 163-179.

Gómez, M. (2002). “La evaluación de servicios y programas sociales: ¿un elemento de control o de transformación de la acción social?”. Dins: Revista de Servicios Sociales y Política Social, 57, p. 81-93.

Ibarra, M. S.; Rodríguez, G.; Gómez, M. A. (En prensa). “La evaluación entre iguales: beneficios y estrategias para su práctica en la universidad”. Dins: Revista de Educación, 359.

Keppell, M.; Au, E.; Ma, A.; Chan, C. (2006). “Peer learning and learning oriented assessment in technology-enhanced environments”. Dins: Assessment & Evaluation in Higher Education, 31(4), p. 453-464.

Navarro, I. J.; González, C. (2010). “La autoevaluación y la evaluación entre iguales como estrategia para el desarrollo de competencias profesionales. Una experiencia docente en el grado de maestro”. Dins: Revista de docencia universitaria, 8 (1), p. 187-200.

Santos Guerra, M. A. (1993). La evaluación: un proceso de diálogo, comprensión y mejora. Màlaga: Aljibe.