Peer Assessment in Social Education: between the professional and the academic
PDF (Català)
PDF (Castellano)


Google Scholar citations

How to Cite

Martínez-Rivera, Óscar et al. “Peer Assessment in Social Education: between the professional and the academic”. Educació social. Revista d’intervenció socioeducativa, no. 53, pp. 25-38, doi:10.34810/EducacioSocialn53id263615.


Abstract

The following article describes the experience of a learning methodology based on peer evaluation applied to the professionalization of social educators. At both school and university level, there is a wealth of published material on the methodology of the peer evaluation process. In addition, many sections of the ‘Professionalizing Documents’ justify the validity of imparting a range of skills that should be applied in professional practice (notably in its, definition in the code of ethics and in the catalogue of functions and competencies of the social educator). The aim of this article is to present the experience of training future social educators in areas that have a direct bearing on peer assessment among social educators

Keywords

peer assessment, self-assessment, assessment, higher education avaluació entre iguals, autoavaluació, avaluació, educació superior evaluación entre iguales, autoevaluación, evaluación, educación superior
https://doi.org/10.34810/EducacioSocialn53id263615
PDF (Català)
PDF (Castellano)

References

Álvarez, I. (2008). “La coevaluación como alternativa para mejorar la calidad del aprendizaje de los estudiantes universitarios: valoración de una experiencia”. Dins: Revista Interuniversitaria de Formación del Profesorado, p. 127-140.

Asedes i CGCEES (2007). Documentos profesionalizadores. Asedes. [http://www.eduso.net/archivo/docdow.php?id=143, consultat el 15/01/2012]

Boud, D. (2006). “Foreword”. Dins: C. Bryan; K. Clegg (eds.). Innovative Assessment in Higher Education (xvii-xix). London. Routledge.

Gómez, M. (2006). “Educación social y evaluación: Evaluar para mejorar y transformar”. Dins: Revista de Pedagogía Social, 12-13, 2a època, p. 163-179.

Gómez, M. (2002). “La evaluación de servicios y programas sociales: ¿un elemento de control o de transformación de la acción social?”. Dins: Revista de Servicios Sociales y Política Social, 57, p. 81-93.

Ibarra, M. S.; Rodríguez, G.; Gómez, M. A. (En prensa). “La evaluación entre iguales: beneficios y estrategias para su práctica en la universidad”. Dins: Revista de Educación, 359.

Keppell, M.; Au, E.; Ma, A.; Chan, C. (2006). “Peer learning and learning oriented assessment in technology-enhanced environments”. Dins: Assessment & Evaluation in Higher Education, 31(4), p. 453-464.

Navarro, I. J.; González, C. (2010). “La autoevaluación y la evaluación entre iguales como estrategia para el desarrollo de competencias profesionales. Una experiencia docente en el grado de maestro”. Dins: Revista de docencia universitaria, 8 (1), p. 187-200.

Santos Guerra, M. A. (1993). La evaluación: un proceso de diálogo, comprensión y mejora. Màlaga: Aljibe.