Abstract
The presentation of a set of tools that make it possible to collect and analyse data that help to implement improvements in institutions on the basis ofthe evaluation carried Out. Quality assessment entails measuring things. If there are no measurements it is impossible to establish comparisons, and any subsequent evaluation will be very imprecise. The artide explains the reasons justifying this. It is the professionals who are involved in the processes that have to intervene directly in defining the necessary measurements, critical success factors and the process 's weak points. The measurements must help to as certain user requirements, by measuring everything related to finaL effects, to the objectives of the intervention.Keywords
References
Chang, R. (1996), Mejora continua de Procesos Serie para la Mejora de la Calidad. Ediciones Granica S. A. Barcelona.
Chang, R. ( 1996), Satisfacer primero a los clientes internos~Serie para la Mejora de la Calidad. Ediciones Granica S. A. Barcelona.
Municio, P. (2000), Herramientas para la evaluación de la calidad. Monografías escuela Española. Colección Gestión de Calidad . CISSPRAXIS S.A . Barcelona
Tejada Fernández, J. (1997) , Grupo y Educación: Técnicas de trabajo y análisis._Ediciones Libreria Universitaria de Barcelona.
Rights
Copyright
Educació social. Revista d'intervenció socioeducativa es publica en accés obert sota la llicència Creative commons reconeixement-nocomercial (by-nc): es permet l’ús del seu contingut sempre que se citi l’autor o l’autora i la publicació, amb la seva adreça electrònica exacta. Es permet la generació d’obres derivades sempre que no se’n faci un ús comercial. Tampoc no es pot utilitzar l’obra original amb finalitats comercials.
El copyright © de la revista pertany a la Facultat d'Educació Social i Treball Social Pere Tarrés. Universitat Ramon Llull