Resum
Si diem que els éssers humans només són capaços de viure com a tals mitjançant la reconstrucció narrativa de les seves experiències, estem tenint en compte conceptes querecorden alguns autors contemporanis que defensen la importància d’ésser reconegut com una creació feta de paraules. En la mesura en què són interpretades i contextualitzades
pels professionals, la situació dialogal significativa pren importància. Des d’aquesta perspectiva hem plantejat les assignatures Habilitats socials, Tècniques d’entrevista i Gestió
de situació de crisi, dissenyades per integrar els models teòrics i les variables que es presenten en la relació comunicativa amb l’usuari i en particular quan aquesta relació es formalitza en la situació d’entrevista. Es mostrarà també la manera com en el nostre procés formatiu, basat en la simulació de situacions, es fomenta el compromís amb el treball en equip i l’autocomprensió.
Paraules clau
Referències
Fernández, A.; Rodríguez, B. (2002). Habilidades de entrevista para psicoterapeutas. Bilbao: Desclée de Brouwer.
Husserl, E. (2009). “Valor de la vida. Valor del mundo moralidad y felicidad”. Dins: Acta fenomenológica latinoamericana. Volumen III (Documentos), p. 789-82. Círculo Latinoamericano de Fenomenología Lima: Pontificia Universidad Católica del Perú; Morelia (México): Universidad Michoacana de San Nicolás de Hidalgo.
Gadamer, H. G. (1996). El estado oculto de la salud. Barcelona: Gedisa
Ricoeur, Paul (2006). La vida: un relato en busca de narrador. Ágora, vol. 25, núm. 2, p. 9-22.
Rosell, T.(2010). “L’entrevista d’intervenció i l’entrevista de supervisió en el treball social”. Dins: Revista de Treball Social, 189, p. 65-85.Barcelona: Col·legi Oficial de Diplomats en Treball Social i Assistents Socials de Ca-talunya.
Rosell, T. (1987). L’entrevista en el treball social. Barcelona: Llar del llibre.
Trevithick, P. (2002). Habilidades de comunicación en intervención social.Madrid: Narcea.
Drets
Drets d'autor
Educació social. Revista d'intervenció socioeducativa es publica en accés obert sota la llicència Creative commons reconeixement-nocomercial (by-nc): es permet l’ús del seu contingut sempre que se citi l’autor o l’autora i la publicació, amb la seva adreça electrònica exacta. Es permet la generació d’obres derivades sempre que no se’n faci un ús comercial. Tampoc no es pot utilitzar l’obra original amb finalitats comercials.
El copyright © de la revista pertany a la Facultat d'Educació Social i Treball Social Pere Tarrés. Universitat Ramon Llull