Investiguem i ens comuniquem científicament: una proposta de centre com a dinamització de la Competència Científica
Article Sidebar
Google Scholar citations
Main Article Content
Joan Antoni Álvarez
INS de Vilanova del Vallès
Jordi Domènech-Casal
Universitat Autònoma de Barcelona. Grup LIEC
Anna Garrote
INS de la Roca del Vallès
Jesús Gasco
INS de Granollers
Carlos Oliveros
INS de Vilanova del Vallès
Lluís Rodríguez
INS de Vilanova del Vallès
The development of the scientific competence implies participating in first person in scientific communications and investigation activities. Here, we present an experience developed dur-ing 2013-2014 and 2014-2015 academic courses in the The Science Week in which science teachers and students from all courses from the high school INS Vilanova have participated. Students have investigated and communicated to mates from other courses their results in different scientific formats. The experience has been valued very positively due to the in-crease interest of students in science, the development of scientific abilities and the diffusion of different typologies of scientific activities.
Keywords
inquiry, scientific communication, context, scientific competence
Article Details
How to Cite
Álvarez, Joan Antoni et al. “Investiguem i ens comuniquem científicament: una proposta de centre com a dinamització de la Competència Científica”. Ciències: revista del professorat de ciències de Primària i Secundària, no. 31, pp. 12-20, https://raco.cat/index.php/Ciencies/article/view/310901.
Most read articles by the same author(s)
- Xavier Domènech, Isabel Llorente, Neus Ruiz, Carles Serra, Maria Ulldemolins, Antoni Arrizabalaga, Jordi Domènech-Casal, XYZ-Stars i Solar System Pathway: una experiència museística de treball per projectes sobre les constel·lacions i el Sistema Solar , Ciències: revista del professorat de ciències de Primària i Secundària: No. 31 (2016): Juny
- Jordi Domènech-Casal, , Neus Ruiz, De l'epiteli de ceba a la indagació. Un marc per a construir pràctiques investigadores cap a la Competència Científica , Ciències: revista del professorat de ciències de Primària i Secundària: No. 32 (2016): Desembre
- Jordi Domènech-Casal, , Iván Marchán-Carvajal, Quique Vergara, Experiències d'aula amb el treball amb controvèrsies sòcio-científiques. Educació per al desenvolupament i la salut, pseudociències i eines per a l'avaluació d'activitats , Ciències: revista del professorat de ciències de Primària i Secundària: No. 30 (2015): Desembre
- Martí Miró, Anna Saperas, Mercè Tarragó, Rosa Maria Tordera, Jordi Domènech-Casal, , Cinc experiències i reflexions metodològiques sobre l’Aprenentatge Basat en Projectes a les Ciències , Ciències: revista del professorat de ciències de Primària i Secundària: No. 32 (2016): Desembre
- Elisa Goytia, Isabel Besson, Jordi Domènech-Casal, , Protocol TestingScienceSkills: una eina senzilla per dissenyar preguntes d'examen per a l'avaluació de les habilitats científiques de l'alumnat , Ciències: revista del professorat de ciències de Primària i Secundària: No. 30 (2015): Desembre
- Jordi Domènech-Casal, , Sílvia Lope, Les Jornades de controvèrsia sòcio-científica i recerca i innovació responsables: ciències per a qüestionar i canviar el món. Pensar, comprendre, decidir. , Ciències: revista del professorat de ciències de Primària i Secundària: No. 30 (2015): Desembre