Temes emergents en el projecte i l’exposició Identifying Successful STARTS Methodologies
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
El 2019, un equip d’investigadors multidisciplinaris va dur a terme un projecte de recerca titulat Identifying Successful STARTS Methodologies (ISSM) (2019-2021) per analitzar les estratègies innovadores i col·laboratives utilitzades pels guanyadors i nominats als premis Science, Technology and Arts (STARTS). L’objectiu era identificar i articular metodologies STARTS reeixides per mitjà d’una sèrie d’entrevistes i casos d’estudi en profunditat dels projectes guardonats. El projecte va culminar amb una sèrie de casos d’estudi i també amb una exposició en la Galeria Made in Wolves de la Universitat de Wolverhampton (Regne Unit), i es va presentar en l’UK Garden of Earthly Delights (Jardí britànic de delícies terrenals) d’Ars Electronica el 2020. El projecte va identificar tres temes emergents: la importància de construir un nou llenguatge d’art i ciència mitjançant un tercer espai, el procés d’antidisciplinarietat com a forma emergent de pràctica i la importància de diferents maneres de conèixer a través de l’art i la ciència. Aquí es presenten diversos casos pràctics i temes amb imatges de l’exposició.
Paraules clau:
Article Details
Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement 4.0.
(c) Denise Doyle, Richard Glover, Martin Khechara, Sebastian Groes, 2023
Drets d'autor
Els continguts publicats a Artnodes estan subjectes a una llicència de Reconeixement 4.0 Internacional de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/; els autors retenen el copyright. Podeu copiar-los, distribuir-los, comunicar-los públicament i fer-ne obres derivades sempre que reconegueu els crèdits de les obres (autoria, nom de la revista, institució editora) de la manera especificada pels autors o per la revista.
És responsabilitat dels autors obtenir els permisos necessaris de les imatges que estiguin subjectes a copyright.
Cessió de drets de propietat intel·lectual
L’autor cedeix en règim no exclusiu als editors de la revista els drets d’explotació (reproducció, distribució, comunicació pública i transformació) per a explotar i comercialitzar l’obra, sencera o en part, en tots els formats i modalitats d’explotació presents o futurs, en tots els idiomes, per tot el període de vida de l’obra i per tot el món.
Declaro que sóc l’autor original de l’obra. Els editors queden, per tant, exonerats de qualsevol obligació o responsabilitat per qualsevol acció legal que es pugui suscitar derivada de l’obra dipositada per la vulneració de drets de tercers, siguin de propietat intel·lectual o industrial, de secret comercial o qualsevol altre.
Denise Doyle, Universitat de Wolverhampton
Lectora en Mitjans Digitals a la Universitat de Wolverhampton, professora adjunta de Futurs Digitals en la Universitat d’Art i Disseny d’Ontario (Toronto), i editora principal del Journal of Virtual Creativity publicat per Intellect. Va ser investigadora principal en Identifying Successful STARTS Methodologies (2019-2021).
Richard Glover, Compositor i escriptor
Compositor i escriptor que explora la integració dels enfocaments de disseny de jocs en entorns de música de processos graduals i també en entorns de representació. És coautor de Being Time: Casi Studies in Musical Temporalities publicat per Bloomsbury en 2018.
Martin Khechara, Universitat de Wolverhampton
Professor associat de participació en enginyeria i matemàtiques de tecnologia científica (STEM) a la Universitat de Wolverhampton. Anteriorment era científic investigador i ara ostenta un perfil internacional derivat de la seva recerca pedagògica, com a professional de participació pública i comunicador científic.
Sebastian Groes, Universitat de Wolverhampton
Professor de literatura anglesa a la Universitat de Wolverhampton. És l’investigador principal de The Memory Network, una xarxa de recerca finançada per AHRC i Wellcome Trust que reuneix científics, escriptors i artistes de les arts i les humanitats. Actualment, duu a terme recerques per al projecte Novels That Shaped Our World de la BBC.
Referències
BeAnotherLab. “Library of Ourselves”. 2017 STARTS Prize Jury Statement (n.d.). [Accessed: 15 November 2022]. https://starts-prize.aec.at/en/library-of-ourselves/
BeAnotherLab. BeAnotherLab (n.d.). [Accessed: 15 November 2022]. http://beanotherlab.org/
Bertrand, Philippe, Felix Schoeller, Lynda Joy Gerry, Abhinandan Jain, Adam Haar Horowitz and Franck Zenasni. “Combining Virtual Reality and Biofeedback to Foster Empathic Abilities in Humans”. Frontiers in Psychology, vol. 9 (2019). DOI: https://doi.org/10.3389/fpsyg.2018.02741
Cherene, Christian. Unpublished Interview with Denise Doyle (2019, October). Barcelona.
Deseke, Norma, Denise Doyle, Richard Glover, Martin Khechara, Christian Cherene, Pei-Ying Lin, Miranda Graaf, Giulia Tomasello and Tommaso Busolo. “Mapping Collaborative Practice”. Art-Science Panel, STARTS Day, Ars Electronica Festival, (2020). [Accessed: 17 March 2021]. ars.electronica.art/keplersgardens/en/starts-collaborative-practice/
Forensic Architecture. “The Murder of Pavlos Fysass”. 2019 STARTS Prize Jury Statement (n.d.). [Accessed: 15 November 2022]. https://starts-prize.aec.at/en/the-murder-of-pavlos-fyssas/
Ito, Joichi. “Antidisciplinary”. Joi Ito (2014). [Accessed: 15 November 2022]. DOI: https://doi.org/10.31859/20141002.1939
Keane, Jen. “This is Grown”. 2019 STARTS Prize (n.d.). [Accessed: 15 November 2022]. https://starts-prize.aec.at/en/this-is-grown/
Keane, Jen. Unpublished Interview with Martin Khechara and Charlotte Dunn (2020, May). [Online].
Liebl, Veronika. Part of Exhibition Statement (2020, July).
Lin, Pei-Ying, Giulia Tomasello and Jen Keane. “Identifying Successful STARTS Methodologies Exhibition and Research Project”. Ars Electronica, (2020). [Accessed: 15 November 2022]. https://ars.electronica.art/keplersgardens/en/wolverhampton-research/
Lin, Pei-Ying. “Virophilia”. Pei-Ying Lin (2018-2020). [Accessed: 15 November 2022]. http://virophilia.peiyinglin.net/
Lin, Pei-Ying. “Virophilia: Cookbook for Virophilia-ists in the 22nd Century”. Journal of Virtual Creativity, vol. 10, no. 2, (2020): 201-207. DOI: https://doi.org/10.1386/vcr_00033_3
Maeder, Marcus and Roman Zweiful. Unpublished Interview with Richard Glover (2019, September). Zurich.
Maeder, Marcus and Roman Zweifel. “treelab”. 2017 STARTS Prize (n.d.). [Accessed: 15 November 2022]. https://starts-prize.aec.at/en/treelab/
Malina, Roger. “The Strong Case for Art-Science Interaction”. ThoughtMesh, (2011).
Malina, Roger, Alex Garcia Topete and João Silveira. “What is the Evidence that Art-Science-Technology Collaboration is a Good Thing?”. Leonardo, vol. 51, no. 1, (2017): 2. DOI: https://doi.org/10.1162/LEON_e_01555
Reichardt, Jasia. Cybernetic Serendipity. Exhibition Catalogue: London: ICA, 1968.
Rizzolatti, Giacomo and Corrado Sinigaglia. Mirrors in the Brain: How our Minds share Actions and Emotions. Oxford: Oxford University Press, 2007.
Roel, Marte. Unpublished Interview with Denise Doyle (2020). [Online].
STARTS. “Virophilia” (n.d.). 2020 STARTS Prize Jury Statement. [Accessed: 15 November 2022]. https://starts-prize.aec.at/en/viral-entities/
Tomasello, Giulia. “Future Flora”. GiTomasello (2018) [Accessed: November 2022]. https://gitomasello.com/
Tomasello, Giulia. “Future Flora” (n.d.). 2018 STARTS Prize Jury Statement. [Accessed: 15 November 2022]. https://starts-prize.aec.at/en/future-flora/
Wilson, Brett, Barbara Hawkins and Stuart Sim. “A Transdisciplinary Approach to Art and Science Research: Permeable Research Frameworks”. The International Journal of the Arts in Society: Annual Review, vol. 7, no.1, (2013): 41-49.
Varvia, Cristina. Unpublished Interview with Jacob Badcock (2020, January). London.
Articles similars
- Louise Mackenzie, Robertina Šebjanič, Karolina Żyniewicz, Isabel Burr Raty, Dalila Honorato, Mantenir-se en contacte: cas d’estudi de recerca artística durant el confinament per la COVID-19 , Artnodes: Núm. 27: (Gener 2021). Node 27. Arts en temps de pandèmia (coord.: Laura Benítez i Erich Berger)
- Thomas Elsaesser, Arqueologia dels mitjans: una disciplina viable o un bon símptoma? , Artnodes: Núm. 21: (Juny 2018). NODE 21. Arqueologia dels mitjans (coord.: Pau Alsina, Ana Rodríguez, Vanina Hofman)
- Marc Kosciejew, Documentació i materialització de l’art: mètodes conceptuals de documentació per a la materialització de la informació artística , Artnodes: Núm. 19: (Juny 2017). NODE 19. Futurs especulatius de l'art (coord.: Ana Rodriguez Granell)
- José Vicente Martín Martínez, Sergio Luna Lozano, El rostre sintètic. Estratègies de representació a l’entorn del retrat artificial , Artnodes: Núm. 23: (Gener 2019). NODE 23. Arqueologia dels mitjans II / Humanitats digitals II (coord.: Ana Rodriguez Granell)
- Mónica Rikić Fusté, Crisis existencials de màquines conscients: reflexions sobre la condició maquínica mitjançant l'art i la filosofia especulativa , Artnodes: Núm. 29: (Gener 2022). NODE 29. Ecologia de la imaginació (coord.: Marina Garcés)
- Nieves Pena Sueiro, Ángeles Saavedra Places, Obsolescència i resiliència en les humanitats digitals. El cas de la Biblioteca Digital de Relacions de Successos , Artnodes: Núm. 23: (Gener 2019). NODE 23. Arqueologia dels mitjans II / Humanitats digitals II (coord.: Ana Rodriguez Granell)
- Rosa Barba, Inventari d’espais cinematogràfics. Una biblioteca fictícia , Artnodes: Núm. 34: (Juliol 2024). NODE 34. Materiologia i variantologia: invitació al diàleg (coord.: Siegfried Zielinski i Daniel Irrgang)
- Diego Ortega Alonso, Illustraciencia, un ecosistema per a la il·lustració científica , Artnodes: Núm. 32: (Juliol 2023). NODE 32. Possibles III (coord.: Pau Alsina i Andrés Burbano)
- José Vicente Martín Martínez, Iván Albalate Gauchía, Mirant dins de la caixa. El visor de diorames amb enfocament selectiu com a cas pràctic d'arqueologia dels mitjans , Artnodes: Núm. 21: (Juny 2018). NODE 21. Arqueologia dels mitjans (coord.: Pau Alsina, Ana Rodríguez, Vanina Hofman)
- María Remedios Fernández Ruiz, Gloria Corpas Pastor, Miriam Seghiri, Recepció a Espanya de la literatura africana en llengua anglesa: generació de dades estadístiques amb la base de dades bibliogràfica especialitzada BDÁFRICA , Artnodes: Núm. 22: (Novembre 2018). NODE 22. Humanitats digitals: societats, polítiques, sabers (coord.: Nuria Rodríguez-Ortega)
També podeu iniciar una cerca avançada per similitud per a aquest article.