Cultures de coneixement en el New Media Art

Main Article Content

Rama Carl Hoetzlein

El New Media Art reflecteix els dramàtics canvis creatius i culturals que s’han produït en la ciència i la tecnologia del segle passat. Amb aquests canvis, la multitud de formes de creació artística s’ha ampliat per incloure una extensa gamma d’idees i tècniques. Després de diverses dècades de noves contribucions, aquesta pluralitat d’expressions ha resistit els enfocaments monolítics o curatorials sobre l’organització en els diferents límits dels mitjans.


Aquest document defineix les cultures del coneixement com a subgrups flexibles, superposats, no exclusius i ideològics i pretén identificar aquests grups dins de la pràctica i teoria del New Media Art. Encara que els grups de pràctica es poden associar amb mitjans específics com els jocs, la impressió 3D o la intel·ligència artificial, busquem identificar grups de coneixement pels seus principis ideològics explícits, ocults o compartits.

Paraules clau
art i tecnologia, cultures del coneixement, postmèdia, postmodernisme, pluralisme, curadoria

Article Details

Com citar
Hoetzlein, Rama Carl. “Cultures de coneixement en el New Media Art”. Artnodes, no. 31, pp. 1-9, doi:10.7238/artnodes.v0i31.402859.
Biografia de l'autor/a

Rama Carl Hoetzlein, DKE School of Entrepreneurship, Universitat de la Costa del Golf de Florida

Rama Hoetzlein és professor adjunt de disseny de mitjans digitals a l’School of Entrepreneurship de la Universitat de la Costa del Golf de Florida, on va fundar l’Interaction Research Lab per als estudis de moviment. Ha exhibit obres a escala internacional mentre estudiava Arts i Tecnologia dels Mitjans de Comunicació a la Universitat de Califòrnia Santa Bàrbara. Ha treballat amb George Legrady a Making Visible the Invisible (Biblioteca Pública de Seattle) i va ser codirector amb Alan Liu de la xarxa social orientada a la recerca (Rose) en les humanitats digitals. Entre el 2013 i el 2019, el Dr. Hoetzlein va ser arquitecte en cap del programari basat en vòxels a Nvidia. La seva última recerca explora els sistemes de coneixements i simulació i es pot trobar a: http://ramakarl.com.

Referències

Anadol, Refik. “Quantum Memories”. Refik Anadol. Website. [Accessed: 9 October 2022]. https://refikanadol.com/

Anderson, Steve F. Technologies of History: Visual Media and the Eccentricity of the Past. (Hanover: Dartmouth College Press, 2011), 149.

Bal, Alexandra. “Sentience as The Antidote to Our Frenzied Mediated Selves”. Proceedings of the 26th International Symposium on Electronic Art. ISEA (2020): 21-28.

Bush, Vannevar. “As We May Think”. The Atlantic Monthly (1945, July), republished in Interactions, vol. 3, no. 2, (1996, March): 35-46. DOI: https://doi.org/10.1145/227181.227186

Borgdorff, Henk. “The Production of Knowledge in Artistic Research”. Routledge Companion to Research in the Arts. (New York: Routledge, 2011), 45-63.

Bourriaud, Nicolas. Relational Aesthetics. Paris: Presses du reel, 2002.

Cohn, Gabe. “AI Art at Christie’s Sells for $432,500”. The New York Times (2018, October). [Accessed: 18 October 2021]. https://www.nytimes.com/2018/10/25/arts/design/ai-art-sold-christies.html

Danto, Arthur. “The End of Art: A Philosophical Defense”. History and Theory, vol. 37, no. 4 (1998, December): 127-143. DOI: https://doi.org/10.1111/0018-2656.721998072

Dekker, Annet. “Shu Lea Cheang: Composting the Net”. NetArtWorks: Online Archives (2012, May). [Accessed: 9 October 2022]. http://aaaan.net/shu-lea-cheang-composting-the-net/

Ellison, Aaron and David Borden. “Ecological Art: Art with a Purpose”. The Goose, vol. 17, no. 2, art. 3 (2019a).

Ellison, Aaron and David Borden. “Ecological Art: Art with a Purpose”. The Goose, vol. 17, no. 2, art. 3 (2019b): 10.

Grau, Oliver. “Renewing knowledge structures for media art”. Proceedings of the 2010 International conference on Electronic Visualization and the Arts (2010, July): 286-295. DOI: https://doi.org/10.14236/ewic/EVA2010.38

Hertzmann, Aaron. “Visual Indeterminacy in GAN Art”. Leonardo, vol. 53, no. 4 (2020): 424-428. DOI: https://doi.org/10.1162/leon_a_01930

Hirsch, Andreas J. Creating the Future: A Brief History of Ars Electronica 1979-2019. Linz: Ars Electronica, 2019.

Krauss, Rosalind. “The Guarantee of the Medium”. Studies across Disciplines in the Humanities and Social Sciences (Helsinki: Helsinki Collegium for Advanced Studies, 2009), 139-145.

Lyotard, Jean-Franҫois. The Postmodern Condition: A Report on Knowledge. (UK: Manchester University Press, 1979a), chap. XXIV.

Lyotard, Jean-Franҫois. The Postmodern Condition: A Report on Knowledge. (UK: Manchester University Press, 1979b), chap. XXIV, 54.

Machkovech, Sam. “Papers, Please Review: Paper trail of tears”. Gaming & Culture (2013, August). [Accessed: 9 October 2022]. https://arstechnica.com/gaming/2013/08/papers-please-review-paper-trail-of-tears/

Manovich, Lev. Language of New Media. (Cambridge: MIT Press, 2002), 9. DOI: https://doi.org/10.22230/cjc.2002v27n1a1280

Manovich, Lev. “Deep Remixability”. Artifact, vol. 1, no. 2 (2007): 76-84. DOI: https://doi.org/10.1080/17493460701206751

Moretti, Franco. “Conjectures on World Literature”. New Left Review, no. 1 (2000, January-February): 57. London.

Parker, Rozsika and Griselda Pollock. Framing Feminism: Art and the Women’s Movement 1970-85. New York: Pandora Press, 1987.

Paul, Christiane. New Media in Art. Thames & Hudson, 2005.

Phillips, Joanna, Deena Engel, Emma Dickson and Jonathan Farbowitz. “Restoring Brandon, Shu Lea Cheang’s Early Web Artwork”. Guggenheim Checklist (2017, May).

Roy, Mathieu and Harold Crooks. “Surviving Progress”. National Film Board Canada. Website. [Accessed: 9 October 2022]. https://www.nfb.ca/film/surviving-progress/

Shanken, Edward. “Contemporary Art and New Media: Digital Divide or Hybrid Discourse?”. Art Research Journal Brazil, vol. 2, no. 2 (2015a, July): 75-98.

Shanken, Edward. “Contemporary Art and New Media: Digital Divide or Hybrid Discourse?”. Art Research Journal Brazil, vol. 2, no. 2 (2015b, July): 76.

Shanken, Edward. “Contemporary Art and New Media: Digital Divide or Hybrid Discourse?”. Art Research Journal Brazil, vol. 2, no. 2 (2015c, July): 77-78.

Shanken, Edward. “Contemporary Art and New Media: Digital Divide or Hybrid Discourse?”. Art Research Journal Brazil, vol. 2, no. 2 (2015d, July): 79.

Tribe, Mark and Reena Jana. New Media Art. Rome: Taschen, 2007.

Tromble, Meredith. “Ask not what AI can do for art… but what art can do for AI”. Artnodes, no. 26 (2020). DOI: https://doi.org/10.7238/a.v0i26.3368

Uidhir, Christy Mag and P.D. Magnus. “Art Concept Pluralism”. Metaphilosophy, vol. 42, no. 1-2 (2011, January): 83-97. DOI: https://doi.org/10.1111/j.1467-9973.2010.01678.x

Vassilou, Konstantinos. “The ‘End of Art’ in the Era of Digital Pluralism”. Konsthistorisk tidskrift/Journal of Art History, vol. 87, no. 2, (2018): 103-114. DOI: https://doi.org/10.1080/00233609.2018.1435563

Verostko, Roman. “The Algorists”. Roman Verostko. Website. [Accessed: 9 October 2022]. http://www.verostko.com/algorist.html.

Articles similars

<< < 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 > >> 

També podeu iniciar una cerca avançada per similitud per a aquest article.