Difusió: la visualització de les emocions controlada per la bioautoregulació mitjançant l’electroencefalograma (EEG) Sentir, escoltar i tocar allò real per mitjà de l’activitat de les ones cerebrals humanes

Main Article Content

Shuai Xu
Zhe Wang

La difusió és una àrea de recerca en què s’explora la relació interactiva entre la consciència humana i la pràctica informàtica amb connexions cervell-ordenador mitjançant electroencefalogrames (EEG) i amb altres dispositius interactius que analitzen les dades del cervell humà per generar música i imatges visuals sincronitzades mitjançant la bioautoregulació. Malgrat que les experiències interactives no són res nou en l’art digital, això ens porta a la reflexió a causa de la influència de la tecnologia en la ideologia humana, les emocions, la moralitat, l’ètica, etc. La difusió és el resultat dels intents d’establir una connexió entre la informació fisiològica humana i la tecnologia digital. A part de la recerca experimental, es basa en el grau d’ètica de la intel·ligència artificial (IA). La difusió utilitza la visualització musical per transformar l’activitat cerebral intangible (pensaments o emocions) en alguna cosa que puguem percebre (sons o objectes). Amb aquesta recerca, s’emfatitza la consciència humana en l’IA i es mostren els límits poc clars entre l’IA i la creativitat humana. Així, la instal·lació avalua la motivació humana, que es pot presentar com a estructures abstractes –com la creativitat, el sentiment o la introspecció– que milloren l’experiència interactiva de les persones que participen i desconstrueixen el significat inherent d’allò material i allò espiritual, de la realitat i la realitat virtual o dels humans i les màquines. Quan revisem i contextualitzem l’EEG i la recerca sobre la creació de música digital, esbossem, per fi, una futura àrea de recerca que comportarà establir una estreta col·laboració entre tecnologies diferents i interdisciplinàries per fer realitat el reconeixement de les emocions.

Paraules clau
EEG, estímuls visuals, Max/MSP, computació física, instal·lació interactiva

Article Details

Com citar
Xu, Shuai; and Wang, Zhe. “Difusió: la visualització de les emocions controlada per la bioautoregulació mitjançant l’electroencefalograma (EEG): Sentir, escoltar i tocar allò real per mitjà de l’activitat de les ones cerebrals humanes”. Artnodes, no. 28, doi:10.7238/artnodes.v0i28.385717.
Biografies de l'autor/a

Shuai Xu, Alibaba

Programador creatiu i artista dels nous mitjans de comunicació que resideix a Hangzhou (la Xina) i Londres (el Regne Unit). Actualment, treballa a Alibaba com a dissenyador en allò que s’anomena «experiència d’usuari» (UX, per les sigles en anglès de user experience) i, principalment, se centra en el disseny informàtic, en el WebGl i en les instal·lacions interactives. Des de 2017, treballa amb la informàtica com a mitjà i llenguatge per investigar sobre el conflicte entre l’art digital, la ciència i la tecnologia dels nous mitjans de comunicació. A més d’intentar treballar amb les noves tecnologies que han unit la comunicació entre el llenguatge narratiu tradicional i el llenguatge informàtic, posa tota la seva atenció en aquesta relació d’interacció entre l’entorn immersiu i el sistema digital intel·ligent. Lloc web: <shuaimxu.com>.

Zhe Wang, Acadèmia Central de Belles Arts (Pequín)

Actualment, es dedica a la recerca en la gestió de l’art a Pequín, la Xina. Es va llicenciar en Història de l’Art a l’Acadèmia Central de Belles Arts (Pequín) i, posteriorment, va completar els seus estudis amb el màster Arts Administration and Cultural Policy (Gestió de les Arts i Política Cultural) a la Goldsmiths, Universitat de Londres. Des de la seva graduació, el 2019, ha començat a centrar-se en la gestió de museus i en el disseny narratiu de les exposicions, i estudia la manera d’aplicar els nous mitjans de comunicació i les noves tecnologies en el disseny narratiu, la interacció i la comunicació a partir d’aspectes del comissariat, de la comunicació visual, de la integració digital i de la innovació en les exposicions.

Referències

Bainter, Alex. "Introduction to Generative Music." Accessed May 14, 2021. https://medium.com/@alexbainter/introduction-to-generative-music-91e00e4dba11

Benayoun, Maurice. "Artificial Intelligence, All Too Human." Accessed April 3, 2021. https://benayoun.com/moben/2017/08/29/artificial-intelligence-all-too-human/

Benayoun, Maurice. "Brain Factory." Accessed April 3, 2021. https://benayoun.com/moben/2016/03/05/brain-factory/

Bourriaud, Nicolas. Relational Aesthetics. Dijon: Les presses du réel, 2002. http://artsites.ucsc.edu/sdaniel/230/Relational%20Aesthetics_entire.pdf.

Bosma, Josephine. "Meet the Active Audience," In Network Art: Practices and Positions, edited by Corby Tom, 24-39. London: Routledge, 2006.

Brouse, Andrew. "The Interharmonium: An Investigation into Networked Musical Applications and Brainwaves." Masters diss., McGill University, 2001.

Ding, Jun. and Chen, Wei. (2009). "At the Root of Embodied Cognition: from Mirror Neuron to Embodied Simulation Theory." Journal of Central China Normal University (Humanities and Social Sciences) 48, no.1 (July 2009): 132-136.

Galloway, R, Alexander., and Thacker, Eugene. The Exploit: A Theory of Networks. Minneapolis: University of Minnesota Press, 2007.

Graham, Beryl., and Cook, Sarah. Rethinking Curating: Art after New Media. Translated by Long, Xingru. Beijing: Tsinghua University Press, 2016.

Hayles, N, Katherine. How We Became Posthuman: Virtual Bodies in Cybernetics. Literature, and Informatics. Chicago: The University of Chicago Press, 1999.

Healthline. "EEG (Electroencephalogram): Purpose, Procedure, and Risks." Accessed April 3, 2021. https://www.healthline.com/health/eeg.

Kramer, Gregory. "Auditory Display: Sonification, Audification, and Auditory Interfaces." Computer Music Journal 19, no.2 (Summer 1995): 110.

Li, Qiwei. "Cognitive Revolution and Second-Generation Cognitive Science." Acta Psychologica Sinica 40, no.12 (2008): 1306-1327.

Li, Xinkui. "Looking at Artificial Intelligence from McLuhan's 'Extension Theory'." Chinese Academy of Social Sciences: June 8, 2020.

Liu, Runkun. "Can AI replace artists?" Ethnic Art Studies 30, no.2 (2017): 71-76.

McLuhan, Marshall. Understanding Media: The Extensions of Man. New York: McGraw-Hill, 1964.

Morse, Margaret. Virtualities: Television, Media art, and Cyberculture, Bloomington: IU Press,1998.

Park, Lisa. "Eunoia II". Accessed April 3, 2021. https://www.thelisapark.com/work/eunoia.

Taine, Hippolyte Adolphe. Philosophy of Art, Translated by Fu Lei. Nanjing: Jiangsu Literature and Art Publishing House, 2012.

Zhang, Haitao. "A brief history of AI and AI artistic concepts." Accessed May 14, 2021. https://mp.weixin.qq.com/s/3Agr1gB9LUPIMGDtoW5UpA.

Bainter, Alex. "Introduction to Generative Music." Accessed May 14, 2021. https://medium.com/@alexbainter/introduction-to-generative-music-91e00e4dba11

Benayoun, Maurice. "Artificial Intelligence, All Too Human." Accessed April 3, 2021. https://benayoun.com/moben/2017/08/29/artificial-intelligence-all-too-human/

Benayoun, Maurice. "Brain Factory." Accessed April 3, 2021. https://benayoun.com/moben/2016/03/05/brain-factory/

Bourriaud, Nicolas. Relational Aesthetics. Dijon: Les presses du réel, 2002. http://artsites.ucsc.edu/sdaniel/230/Relational%20Aesthetics_entire.pdf.

Bosma, Josephine. "Meet the Active Audience," In Network Art: Practices and Positions, edited by Corby Tom, 24-39. London: Routledge, 2006.

Brouse, Andrew. "The Interharmonium: An Investigation into Networked Musical Applications and Brainwaves." Masters diss., McGill University, 2001.

Ding, Jun. and Chen, Wei. (2009). "At the Root of Embodied Cognition: from Mirror Neuron to Embodied Simulation Theory." Journal of Central China Normal University (Humanities and Social Sciences) 48, no.1 (July 2009): 132-136.

Galloway, R, Alexander., and Thacker, Eugene. The Exploit: A Theory of Networks. Minneapolis: University of Minnesota Press, 2007.

Graham, Beryl., and Cook, Sarah. Rethinking Curating: Art after New Media. Translated by Long, Xingru. Beijing: Tsinghua University Press, 2016.

Hayles, N, Katherine. How We Became Posthuman: Virtual Bodies in Cybernetics. Literature, and Informatics. Chicago: The University of Chicago Press, 1999.

Healthline. "EEG (Electroencephalogram): Purpose, Procedure, and Risks." Accessed April 3, 2021. https://www.healthline.com/health/eeg.

Kramer, Gregory. "Auditory Display: Sonification, Audification, and Auditory Interfaces." Computer Music Journal 19, no.2 (Summer 1995): 110.

Li, Qiwei. "Cognitive Revolution and Second-Generation Cognitive Science." Acta Psychologica Sinica 40, no.12 (2008): 1306-1327.

Li, Xinkui. "Looking at Artificial Intelligence from McLuhan's 'Extension Theory'." Chinese Academy of Social Sciences: June 8, 2020.

Liu, Runkun. "Can AI replace artists?" Ethnic Art Studies 30, no.2 (2017): 71-76.

McLuhan, Marshall. Understanding Media: The Extensions of Man. New York: McGraw-Hill, 1964.

Morse, Margaret. Virtualities: Television, Media art, and Cyberculture, Bloomington: IU Press,1998.

Park, Lisa. "Eunoia II". Accessed April 3, 2021. https://www.thelisapark.com/work/eunoia.

Taine, Hippolyte Adolphe. Philosophy of Art, Translated by Fu Lei. Nanjing: Jiangsu Literature and Art Publishing House, 2012.

Zhang, Haitao. "A brief history of AI and AI artistic concepts." Accessed May 14, 2021. https://mp.weixin.qq.com/s/3Agr1gB9LUPIMGDtoW5UpA.

Articles similars

<< < 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 > >> 

També podeu iniciar una cerca avançada per similitud per a aquest article.