Narratives transmèdia centrades en els personatges. Sherlock Holmes al segle XXI
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Els personatges no s'han estudiat amb la profunditat suficient en les teories de la transmedialitat, que tendeixen a centrar-se més en el concepte de construcció de mons que s'associa al transmedia storytelling (Jenkins, 2006). En aquest article es tracten les principals qüestions teòriques sobre el concepte central de la identitat dels personatges transmèdia i s'apliquen a l'estudi de la sèrie de televisió Sherlock (BBC One, 2010-). Finalment, es presenta una proposta per situar els personatges transmèdia al centre d'algunes narratives transmèdia, al mateix nivell que els mons transmèdia.
Article Details
Drets d'autor
Els continguts publicats a Artnodes estan subjectes a una llicència de Reconeixement 4.0 Internacional de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/; els autors retenen el copyright. Podeu copiar-los, distribuir-los, comunicar-los públicament i fer-ne obres derivades sempre que reconegueu els crèdits de les obres (autoria, nom de la revista, institució editora) de la manera especificada pels autors o per la revista.
És responsabilitat dels autors obtenir els permisos necessaris de les imatges que estiguin subjectes a copyright.
Cessió de drets de propietat intel·lectual
L’autor cedeix en règim no exclusiu als editors de la revista els drets d’explotació (reproducció, distribució, comunicació pública i transformació) per a explotar i comercialitzar l’obra, sencera o en part, en tots els formats i modalitats d’explotació presents o futurs, en tots els idiomes, per tot el període de vida de l’obra i per tot el món.
Declaro que sóc l’autor original de l’obra. Els editors queden, per tant, exonerats de qualsevol obligació o responsabilitat per qualsevol acció legal que es pugui suscitar derivada de l’obra dipositada per la vulneració de drets de tercers, siguin de propietat intel·lectual o industrial, de secret comercial o qualsevol altre.
Nieves Rosendo, Becària FPU Departmaent d'Informació i Comunicació Universitat de Granada
Màster en Estudis Teatrals i Literaris per la Universitat de Granada. El seu treball final de màster «Hacia una narratología de los nuevos medios: las narrativas transmedia» va merèixer la màxima qualificació. A més, compta amb un màster en Literatura en l'Era Digital de la Universitat de Barcelona i una llicenciatura en Filologia Hispànica de la Universitat de Màlaga. Ha obtingut dues beques com a investigadora visitant en el Departament de Games Studies de la ITU de Copenhaguen i en el Departament d'Estudis Culturals de la KU de Leuven i ha participat en conferències internacionals amb treballs sobre literatura digital, narrativa, sèries de televisió i videojocs. Ha estat la coordinadora del I i II Seminaris internacionals del projecte Nar_Trans, i ocupa la Secretaria de la primera Conferència internacional de narratives transmèdia (2016).
Articles més llegits del mateix autor/a
- Domingo Sánchez-Mesa Martínez, Jordi Alberich, Nieves Rosendo, Introducció: narratives transmèdia , Artnodes: Núm. 18: (Novembre 2016). NODE 18. Narratives transmèdia (coord.: Pau Alsina)
Articles similars
- Mauricio Vásquez Arias, Fantasmàtica i mèdiums en el taller dels Rodríguez. Aproximacions a la pervivència de gestos tècnics en dispositius culturals de l’artesanat colombià , Artnodes: Núm. 34: (Juliol 2024). NODE 34. Materiologia i variantologia: invitació al diàleg (coord.: Siegfried Zielinski i Daniel Irrgang)
- Slavko Kacunko, Els bacteris com a nexe arqueològic per a una forma integradora d'investigació sanitària i del patrimon , Artnodes: Núm. 16: (Novembre 2015). NODE 16. Art Matters II (coord.: Ana Rodríguez Granell)
- Vanina Hofman, Pau Alsina, Futurs especulatius de l’art «Què passaria si...?» , Artnodes: Núm. 19: (Juny 2017). NODE 19. Futurs especulatius de l'art (coord.: Ana Rodriguez Granell)
- Jose Luis Arroyo, Caracterització en la trilogia Foundation: estudi quantitatiu basat en l'anàlisi clúster , Artnodes: Núm. 22: (Novembre 2018). NODE 22. Humanitats digitals: societats, polítiques, sabers (coord.: Nuria Rodríguez-Ortega)
- Sara Calvete-Lorenzo, Andrés Rozados-Lorenzo, Rocío del Pilar Sosa-Fernández, Imagined reality, the liquid, dystopia, and virtuality in science fiction cinema: Don’t Worry Darling, a case study , Artnodes: Núm. 33: (Gener 2024). NODE 33. Artivisme mediàtic: sobre l'arqueologia i la història de la cultura digital per al canvi social (coord.: Carolina Fernández-Castrillo i Diego Mantoan)
- Sahar Sajadieh, Tendre o horrible, aquesta és la qüestió de la vivacitat: poden actuar en viu els actors artificials? , Artnodes: Núm. 32: (Juliol 2023). NODE 32. Possibles III (coord.: Pau Alsina i Andrés Burbano)
- Johanna Caplliure, Relats d’anticipació que auguren mons possibles , Artnodes: Núm. 32: (Juliol 2023). NODE 32. Possibles III (coord.: Pau Alsina i Andrés Burbano)
- Joshua Korenblat, Laia Solé Coromina, Món sense dissenyar: què significa educar caminant en l’Antropocè , Artnodes: Núm. 32: (Juliol 2023). NODE 32. Possibles III (coord.: Pau Alsina i Andrés Burbano)
- Francisco-Julián Martínez-Cano, Emilio Roselló-Tormo, Estratègies de cinema volumètric per generar empatia en l'audiència. El cas de Queerskins: Ark , Artnodes: Núm. 28: (juliol 2021). NODE 28. En els límits d'allò que és possible: art, ciència i tecnologia (coord.: Paloma Díaz, Andrea García)
També podeu iniciar una cerca avançada per similitud per a aquest article.