Narratives transmèdia centrades en els personatges. Sherlock Holmes al segle XXI
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Els personatges no s'han estudiat amb la profunditat suficient en les teories de la transmedialitat, que tendeixen a centrar-se més en el concepte de construcció de mons que s'associa al transmedia storytelling (Jenkins, 2006). En aquest article es tracten les principals qüestions teòriques sobre el concepte central de la identitat dels personatges transmèdia i s'apliquen a l'estudi de la sèrie de televisió Sherlock (BBC One, 2010-). Finalment, es presenta una proposta per situar els personatges transmèdia al centre d'algunes narratives transmèdia, al mateix nivell que els mons transmèdia.
Paraules clau:
Article Details
Drets d'autor
Els continguts publicats a Artnodes estan subjectes a una llicència de Reconeixement 4.0 Internacional de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/; els autors retenen el copyright. Podeu copiar-los, distribuir-los, comunicar-los públicament i fer-ne obres derivades sempre que reconegueu els crèdits de les obres (autoria, nom de la revista, institució editora) de la manera especificada pels autors o per la revista.
És responsabilitat dels autors obtenir els permisos necessaris de les imatges que estiguin subjectes a copyright.
Cessió de drets de propietat intel·lectual
L’autor cedeix en règim no exclusiu als editors de la revista els drets d’explotació (reproducció, distribució, comunicació pública i transformació) per a explotar i comercialitzar l’obra, sencera o en part, en tots els formats i modalitats d’explotació presents o futurs, en tots els idiomes, per tot el període de vida de l’obra i per tot el món.
Declaro que sóc l’autor original de l’obra. Els editors queden, per tant, exonerats de qualsevol obligació o responsabilitat per qualsevol acció legal que es pugui suscitar derivada de l’obra dipositada per la vulneració de drets de tercers, siguin de propietat intel·lectual o industrial, de secret comercial o qualsevol altre.
Nieves Rosendo, Becària FPU Departmaent d'Informació i Comunicació Universitat de Granada
Màster en Estudis Teatrals i Literaris per la Universitat de Granada. El seu treball final de màster «Hacia una narratología de los nuevos medios: las narrativas transmedia» va merèixer la màxima qualificació. A més, compta amb un màster en Literatura en l'Era Digital de la Universitat de Barcelona i una llicenciatura en Filologia Hispànica de la Universitat de Màlaga. Ha obtingut dues beques com a investigadora visitant en el Departament de Games Studies de la ITU de Copenhaguen i en el Departament d'Estudis Culturals de la KU de Leuven i ha participat en conferències internacionals amb treballs sobre literatura digital, narrativa, sèries de televisió i videojocs. Ha estat la coordinadora del I i II Seminaris internacionals del projecte Nar_Trans, i ocupa la Secretaria de la primera Conferència internacional de narratives transmèdia (2016).
Articles més llegits del mateix autor/a
- Domingo Sánchez-Mesa Martínez, Jordi Alberich, Nieves Rosendo, Introducció: narratives transmèdia , Artnodes: No 18: (Novembre 2016). NODE 18. Narratives transmèdia (coord.: Pau Alsina)
Articles similars
- Domingo Sánchez-Mesa Martínez, Espen Aarseth, Robert Pratten, Carlos A. Scolari, Transmedia (storytelling?): un estudi crític polifònic , Artnodes: No 18: (Novembre 2016). NODE 18. Narratives transmèdia (coord.: Pau Alsina)
- Norberto Fabian Diaz Duarte, Ana Teresa Arciniegas Martínez, NODOS: una proposta de recerca per a divulgar els projectes transmèdia i multiplataforma desenvolupats a Colòmbia entre 2009 i 2020 , Artnodes: No 28: (juliol 2021). NODE 28. En els límits d'allò que és possible: art, ciència i tecnologia (coord.: Paloma Díaz, Andrea García)
- Marie-Laure Ryan, Narratologia transmèdia i transmedia storytelling , Artnodes: No 18: (Novembre 2016). NODE 18. Narratives transmèdia (coord.: Pau Alsina)
- Jordi Alberich Pascual, Francisco-Javier Gómez-Pérez, Exploracions transmèdia en la creació cinematogràfica col·laborativa iberoamericana contemporània , Artnodes: No 18: (Novembre 2016). NODE 18. Narratives transmèdia (coord.: Pau Alsina)
- Susana Pajares Tosca, Experiències museístiques transmèdia: el cas de Moesgaard , Artnodes: No 18: (Novembre 2016). NODE 18. Narratives transmèdia (coord.: Pau Alsina)
- Mauricio Vásquez Arias, Variantologia del transmèdia entre Espanya i Llatinoamèrica: espectacles públics i hibridació mediàtica als segles XVIII i XIX , Artnodes: No 21: (Juny 2018). NODE 21. Arqueologia dels mitjans (coord.: Pau Alsina, Ana Rodríguez, Vanina Hofman)
- Domingo Sánchez-Mesa Martínez, Jordi Alberich, Nieves Rosendo, Introducció: narratives transmèdia , Artnodes: No 18: (Novembre 2016). NODE 18. Narratives transmèdia (coord.: Pau Alsina)
- Diego Luna Delgado, L'experiència transmèdia segons les seves consonàncies discursives , Artnodes: No 18: (Novembre 2016). NODE 18. Narratives transmèdia (coord.: Pau Alsina)
- José Manuel Corona-Rodríguez, Cultura de la participació cívica: mobilització transmèdia i hacktivisme en comunitats de pràctica (casos de fans i makers) , Artnodes: No 29: (Gener 2022). NODE 29. Ecologia de la imaginació (coord.: Marina Garcés)
- María Teresa Vilariño Picos, Intermèdia / Transmèdia (litat) com a models d'un mètode de recerca literari i cultural , Artnodes: No 18: (Novembre 2016). NODE 18. Narratives transmèdia (coord.: Pau Alsina)
També podeu iniciar una cerca avançada per similitud per a aquest article.