Experiències museístiques transmèdia: el cas de Moesgaard
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
La intenció d'aquest article és dilucidar l'incert estat ontològic de l'experiència museística transmèdia, que defineixo com la trobada estètica d'un usuari amb aquest objecte complex que és la conjunció d'un artefacte històric, una etiqueta informativa i unes històries fictícies en diferents plataformes de mitjans. Combino el mapatge teòric del concepte d'experiència museística transmèdia amb un estudi de casos de tres exposicions transmèdia presentades al museu Moesgaard d'Aarhus, Dinamarca.
Paraules clau:
Article Details
Drets d'autor
Els continguts publicats a Artnodes estan subjectes a una llicència de Reconeixement 4.0 Internacional de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/; els autors retenen el copyright. Podeu copiar-los, distribuir-los, comunicar-los públicament i fer-ne obres derivades sempre que reconegueu els crèdits de les obres (autoria, nom de la revista, institució editora) de la manera especificada pels autors o per la revista.
És responsabilitat dels autors obtenir els permisos necessaris de les imatges que estiguin subjectes a copyright.
Cessió de drets de propietat intel·lectual
L’autor cedeix en règim no exclusiu als editors de la revista els drets d’explotació (reproducció, distribució, comunicació pública i transformació) per a explotar i comercialitzar l’obra, sencera o en part, en tots els formats i modalitats d’explotació presents o futurs, en tots els idiomes, per tot el període de vida de l’obra i per tot el món.
Declaro que sóc l’autor original de l’obra. Els editors queden, per tant, exonerats de qualsevol obligació o responsabilitat per qualsevol acció legal que es pugui suscitar derivada de l’obra dipositada per la vulneració de drets de tercers, siguin de propietat intel·lectual o industrial, de secret comercial o qualsevol altre.
Susana Pajares Tosca, Professora associada d'Estètica Digital ITU de Copenhaguen
Susana Tosca és professora associada d'Estètica Digital a la ITU de Copenhaguen. La seva tesi doctoral, sobre la poètica de la literatura hipertextual, va rebre la distinció summa cum laude el 2001. Ha treballat durant molts anys en la literatura digital, el potencial de relat dels jocs d'ordinador, la transmedialitat i els processos de recepció complexa, amb un interès afegit en l'activitat dels fans i els formats d'estètica distribuïda de l'era web 2.0. El seu últim llibre és la tercera edició d'Understanding Videogames (Routledge, 2016). Per a més informació sobre l'autora, visiteu: <http://www.itu.dk/people/tosca/>.
Articles similars
- Norberto Fabian Diaz Duarte, Ana Teresa Arciniegas Martínez, NODOS: una proposta de recerca per a divulgar els projectes transmèdia i multiplataforma desenvolupats a Colòmbia entre 2009 i 2020 , Artnodes: No 28: (juliol 2021). NODE 28. En els límits d'allò que és possible: art, ciència i tecnologia (coord.: Paloma Díaz, Andrea García)
- Carolina Fernández-Castrillo, Diego Mantoan, Arqueologia de l’artivisme mediàtic: cap a una revisió de la història de la cultura digital per al canvi social , Artnodes: No 33: (Gener 2024). NODE 33. Artivisme mediàtic: sobre l'arqueologia i la història de la cultura digital per al canvi social (coord.: Carolina Fernández-Castrillo i Diego Mantoan)
- Domingo Sánchez-Mesa Martínez, Espen Aarseth, Robert Pratten, Carlos A. Scolari, Transmedia (storytelling?): un estudi crític polifònic , Artnodes: No 18: (Novembre 2016). NODE 18. Narratives transmèdia (coord.: Pau Alsina)
- Nuria Rodríguez-Ortega, Cinc eixos per a pensar les humanitats digitals com a projecte d'un nou humanisme digital , Artnodes: No 22: (Novembre 2018). NODE 22. Humanitats digitals: societats, polítiques, sabers (coord.: Nuria Rodríguez-Ortega)
- Paloma González Díaz, Creació digital: futurs possibles (i assolibles) , Artnodes: No 28: (juliol 2021). NODE 28. En els límits d'allò que és possible: art, ciència i tecnologia (coord.: Paloma Díaz, Andrea García)
- Domingo Sánchez-Mesa Martínez, Jordi Alberich, Nieves Rosendo, Introducció: narratives transmèdia , Artnodes: No 18: (Novembre 2016). NODE 18. Narratives transmèdia (coord.: Pau Alsina)
- José Luis Reyes-Criado, Formats situats entorn del debat de ciència-art-tecnologia: una introducció als Festivals Europeus d’Art Digital (DAF) , Artnodes: No 32: (Juliol 2023). NODE 32. Possibles III (coord.: Pau Alsina i Andrés Burbano)
- Jordi Alberich Pascual, Francisco-Javier Gómez-Pérez, Exploracions transmèdia en la creació cinematogràfica col·laborativa iberoamericana contemporània , Artnodes: No 18: (Novembre 2016). NODE 18. Narratives transmèdia (coord.: Pau Alsina)
- Nieves Pena Sueiro, Ángeles Saavedra Places, Obsolescència i resiliència en les humanitats digitals. El cas de la Biblioteca Digital de Relacions de Successos , Artnodes: No 23: (Gener 2019). NODE 23. Arqueologia dels mitjans II / Humanitats digitals II (coord.: Ana Rodriguez Granell)
- Pau Alsina, Sobre art i informàtica: introducció a l'art digital , Artnodes: No 4: (Juliol 2005). NODE 4. Calculabilitat (coord.: Pau Alsina)
També podeu iniciar una cerca avançada per similitud per a aquest article.