Experiències museístiques transmèdia: el cas de Moesgaard
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
La intenció d'aquest article és dilucidar l'incert estat ontològic de l'experiència museística transmèdia, que defineixo com la trobada estètica d'un usuari amb aquest objecte complex que és la conjunció d'un artefacte històric, una etiqueta informativa i unes històries fictícies en diferents plataformes de mitjans. Combino el mapatge teòric del concepte d'experiència museística transmèdia amb un estudi de casos de tres exposicions transmèdia presentades al museu Moesgaard d'Aarhus, Dinamarca.
Paraules clau:
Article Details
Drets d'autor
Els continguts publicats a Artnodes estan subjectes a una llicència de Reconeixement 4.0 Internacional de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/; els autors retenen el copyright. Podeu copiar-los, distribuir-los, comunicar-los públicament i fer-ne obres derivades sempre que reconegueu els crèdits de les obres (autoria, nom de la revista, institució editora) de la manera especificada pels autors o per la revista.
És responsabilitat dels autors obtenir els permisos necessaris de les imatges que estiguin subjectes a copyright.
Cessió de drets de propietat intel·lectual
L’autor cedeix en règim no exclusiu als editors de la revista els drets d’explotació (reproducció, distribució, comunicació pública i transformació) per a explotar i comercialitzar l’obra, sencera o en part, en tots els formats i modalitats d’explotació presents o futurs, en tots els idiomes, per tot el període de vida de l’obra i per tot el món.
Declaro que sóc l’autor original de l’obra. Els editors queden, per tant, exonerats de qualsevol obligació o responsabilitat per qualsevol acció legal que es pugui suscitar derivada de l’obra dipositada per la vulneració de drets de tercers, siguin de propietat intel·lectual o industrial, de secret comercial o qualsevol altre.
Susana Pajares Tosca, Professora associada d'Estètica Digital ITU de Copenhaguen
Susana Tosca és professora associada d'Estètica Digital a la ITU de Copenhaguen. La seva tesi doctoral, sobre la poètica de la literatura hipertextual, va rebre la distinció summa cum laude el 2001. Ha treballat durant molts anys en la literatura digital, el potencial de relat dels jocs d'ordinador, la transmedialitat i els processos de recepció complexa, amb un interès afegit en l'activitat dels fans i els formats d'estètica distribuïda de l'era web 2.0. El seu últim llibre és la tercera edició d'Understanding Videogames (Routledge, 2016). Per a més informació sobre l'autora, visiteu: <http://www.itu.dk/people/tosca/>.
Articles similars
- Claudia Giannetti, La producció de continguts culturals (2): art, patrimoni, canals de difusió , Artnodes: No 3 (2004): NODE 3. Heterotopies
- José María de Luelmo Jareño, La màquina iconoclasta en la era digital , Artnodes: No 28: (juliol 2021). NODE 28. En els límits d'allò que és possible: art, ciència i tecnologia (coord.: Paloma Díaz, Andrea García)
- Diego Díaz, Clara Boj, Pràctiques artístiques en l’època del datacè. Data Biography: rastres digitals per a l’exploració biogràfica de la identitat personal , Artnodes: No 24: (Juliol 2019). NODE 24. Després de la postveritat (coord.: Jorge Luis Marzo)
- Anthony Townsend, Augmentar l'espai públic i crear art públic: el paper dels mitjans locatius , Artnodes: No 8: (Desembre 2008). NODE 8. Ubiqüitat (coord.: Gemma San Cornelio)
- José Vicente Martín Martínez, Sergio Luna Lozano, El rostre sintètic. Estratègies de representació a l’entorn del retrat artificial , Artnodes: No 23: (Gener 2019). NODE 23. Arqueologia dels mitjans II / Humanitats digitals II (coord.: Ana Rodriguez Granell)
- Phaedra Shaunbaum, Tu ets qui controla: interfícies ubiqües i instal·lacions artístiques amb mitjans digitals interactius. , Artnodes: No 24: (Juliol 2019). NODE 24. Després de la postveritat (coord.: Jorge Luis Marzo)
- Diego Ortega Alonso, Illustraciencia, un ecosistema per a la il·lustració científica , Artnodes: No 32: (Juliol 2023). NODE 32. Possibles III (coord.: Pau Alsina i Andrés Burbano)
- Ada Xiaoyu Hao, Fer «visible» el tacte mitjançant la unió de la fantasia amb l’esteticista virtual a The Best Facial Clinic: l’índex de fallides tècniques en la telesinestèsia en època de pandèmia mundial , Artnodes: No 28: (juliol 2021). NODE 28. En els límits d'allò que és possible: art, ciència i tecnologia (coord.: Paloma Díaz, Andrea García)
- Eloi Puig, L'autoreferencialitat en l'art. El metallenguatge en el mitjà digital , Artnodes: No 6: (Novembre 2006). NODE 6. Organicitats (coord.: Pau Alsina)
- José Vicente Martín Martínez, Sergio Luna Lozano, El circuit bending i el hardware hacking com a pràctiques artístiques en el context de l’estètica de l’obsolescència i l’activisme DIY i bricoleur , Artnodes: No 33: (Gener 2024). NODE 33. Artivisme mediàtic: sobre l'arqueologia i la història de la cultura digital per al canvi social (coord.: Carolina Fernández-Castrillo i Diego Mantoan)
<< < 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 > >>
També podeu iniciar una cerca avançada per similitud per a aquest article.