Temporalitats presents a les experiències cinemàtiques interactives
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
En aquest article es presenten i discuteixen diverses obres interactives que mostren diferents representacions «d'imatges-temps» en què passat i present es fusionen en un mateix espai de representació. Les experiències cinemàtiques d'aquests treballs ofereixen relacions de percepció i consciència temporals singulars en relació amb el cinema, vinculades a la interacció física dels participants amb la imatge digital. A partir d'una aproximació fenomenològica i cognitiva del paper del cos en la construcció de la percepció, s’estudien les temporalitats vinculades a la manipulació de la imatge digital generada en temps real. Estudiar des d'aquesta perspectiva el temps ens apropa a noves comprensions de la nostra relació amb les imatges contemporànies. Aquestes representacions digitals s'allunyen de les estructures clàssiques seqüencials en què passat, present i futur són elements que no poden coexistir i oferint estructures més complexes de representació i vivència temporal.
Paraules clau:
Article Details
Drets d'autor
Els continguts publicats a Artnodes estan subjectes a una llicència de Reconeixement 4.0 Internacional de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/; els autors retenen el copyright. Podeu copiar-los, distribuir-los, comunicar-los públicament i fer-ne obres derivades sempre que reconegueu els crèdits de les obres (autoria, nom de la revista, institució editora) de la manera especificada pels autors o per la revista.
És responsabilitat dels autors obtenir els permisos necessaris de les imatges que estiguin subjectes a copyright.
Cessió de drets de propietat intel·lectual
L’autor cedeix en règim no exclusiu als editors de la revista els drets d’explotació (reproducció, distribució, comunicació pública i transformació) per a explotar i comercialitzar l’obra, sencera o en part, en tots els formats i modalitats d’explotació presents o futurs, en tots els idiomes, per tot el període de vida de l’obra i per tot el món.
Declaro que sóc l’autor original de l’obra. Els editors queden, per tant, exonerats de qualsevol obligació o responsabilitat per qualsevol acció legal que es pugui suscitar derivada de l’obra dipositada per la vulneració de drets de tercers, siguin de propietat intel·lectual o industrial, de secret comercial o qualsevol altre.
Carles Sora, Universitat Pompeu Fabra
Departament de Comunicació
Professor associat
Sergi Jordà, Universitat Pompeu Fabra
Departament de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions
Professor agregat
Articles similars
- Ricardo González García, L'art i la seva educació en l'era de la hipermediació digital , Artnodes: No 17: (Juny 2016). NODE 17. Art i educació (coord.: Aida Sánchez de Serdio)
- Rosa Berbel, Cos fantasmal, naturalesa ferida: potències utòpiques en les Siluetas d’Ana Mendieta , Artnodes: No 31: (Gener 2023). NODE 31. Possibles II (coord.: Pau Alsina i Andrés Burbano)
- Ana Rodriguez Granell, Back to the Future. O la perpètua nostàlgia de futur , Artnodes: No 19: (Juny 2017). NODE 19. Futurs especulatius de l'art (coord.: Ana Rodriguez Granell)
- Bruno Caldas Vianna, La Màquina de Bartleby: explorar la desobediència creativa en els ordinadors , Artnodes: No 32: (Juliol 2023). NODE 32. Possibles III (coord.: Pau Alsina i Andrés Burbano)
- María José Gutiérrez, La recerca de dades del passat a través de la cartografia artística per revisar l’espai urbà , Artnodes: No 25: (Gener 2020). NODE 25. Diàlegs entre Art i Ciència Fonamental (coord.: M. Bello i A. Gracie)
- Rama Carl Hoetzlein, Cultures de coneixement en el New Media Art , Artnodes: No 31: (Gener 2023). NODE 31. Possibles II (coord.: Pau Alsina i Andrés Burbano)
- María Alejandra Crescentino, Videoart al Con Sud. Festivals, arxius i remediació del passat analògic , Artnodes: No 31: (Gener 2023). NODE 31. Possibles II (coord.: Pau Alsina i Andrés Burbano)
- Lev Manovich, L'avantguarda com a programari , Artnodes: No 2 (2003): NODE 2. Art i nous mitjans
- Boris Groys, Sobre el que és nou , Artnodes: No 2 (2003): NODE 2. Art i nous mitjans
- Annabel Castro, Outside in: exile at home, un sistema de discriminació algorítmica , Artnodes: No 26: (Juliol 2020). NODE 26. IA, art i disseny: Qüestionant l'aprenentatge automàtic (coord.: A. Burbano i Ruth West)
<< < 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 > >>
També podeu iniciar una cerca avançada per similitud per a aquest article.