Temporalitats presents a les experiències cinemàtiques interactives
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
En aquest article es presenten i discuteixen diverses obres interactives que mostren diferents representacions «d'imatges-temps» en què passat i present es fusionen en un mateix espai de representació. Les experiències cinemàtiques d'aquests treballs ofereixen relacions de percepció i consciència temporals singulars en relació amb el cinema, vinculades a la interacció física dels participants amb la imatge digital. A partir d'una aproximació fenomenològica i cognitiva del paper del cos en la construcció de la percepció, s’estudien les temporalitats vinculades a la manipulació de la imatge digital generada en temps real. Estudiar des d'aquesta perspectiva el temps ens apropa a noves comprensions de la nostra relació amb les imatges contemporànies. Aquestes representacions digitals s'allunyen de les estructures clàssiques seqüencials en què passat, present i futur són elements que no poden coexistir i oferint estructures més complexes de representació i vivència temporal.
Article Details
Drets d'autor
Els continguts publicats a Artnodes estan subjectes a una llicència de Reconeixement 4.0 Internacional de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/; els autors retenen el copyright. Podeu copiar-los, distribuir-los, comunicar-los públicament i fer-ne obres derivades sempre que reconegueu els crèdits de les obres (autoria, nom de la revista, institució editora) de la manera especificada pels autors o per la revista.
És responsabilitat dels autors obtenir els permisos necessaris de les imatges que estiguin subjectes a copyright.
Cessió de drets de propietat intel·lectual
L’autor cedeix en règim no exclusiu als editors de la revista els drets d’explotació (reproducció, distribució, comunicació pública i transformació) per a explotar i comercialitzar l’obra, sencera o en part, en tots els formats i modalitats d’explotació presents o futurs, en tots els idiomes, per tot el període de vida de l’obra i per tot el món.
Declaro que sóc l’autor original de l’obra. Els editors queden, per tant, exonerats de qualsevol obligació o responsabilitat per qualsevol acció legal que es pugui suscitar derivada de l’obra dipositada per la vulneració de drets de tercers, siguin de propietat intel·lectual o industrial, de secret comercial o qualsevol altre.
Carles Sora, Universitat Pompeu Fabra
Departament de Comunicació
Professor associat
Sergi Jordà, Universitat Pompeu Fabra
Departament de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions
Professor agregat
Articles similars
- Pau Alsina, Fa deu anys que cartografiem les interrelacions entre art, ciència i tecnologia , Artnodes: Núm. 11: (Novembre 2011). NODE 11. Discursos híbrids (coord.: Pau Alsina)
- Borja Muntadas Figueras, Alba Torrents, El futur està per crear: temporalitat i imaginació a l’Antropocè , Artnodes: Núm. 29: (Gener 2022). NODE 29. Ecologia de la imaginació (coord.: Marina Garcés)
- Teresa Marín García, Claus per a prendre posició en els debats sobre investigació artística: conflictes i reptes d'un saber múltiple, canviant i qüestionador. Context espanyol (1978-2017) , Artnodes: Núm. 20: (Desembre 2017). NODE 20. Art i Recerca (coord.: Pau Alsina, Ana Rodríguez, Irma Vilà Òdena)
- Ricardo Roncero Palomar, Poètica de la desaparició. Recuperació i desenvolupament de tècniques alternatives de reproducció fotogràfica de caràcter no permanent , Artnodes: Núm. 30
- José Ramón Alcalá Mellado, La narrativa digital al MIDE. Cas d'estudi: Sotos, un multimèdia interactiu de Fred Adam , Artnodes: Núm. 20: (Desembre 2017). NODE 20. Art i Recerca (coord.: Pau Alsina, Ana Rodríguez, Irma Vilà Òdena)
- Mikel Otxoteko, Harun Farocki. In Comparison, sobre el treball i el seu significat , Artnodes: Núm. 20: (Desembre 2017). NODE 20. Art i Recerca (coord.: Pau Alsina, Ana Rodríguez, Irma Vilà Òdena)
- Miguel Alfonso Bouhaben, La recerca artística eurocèntrica i la seva decolonització estètica i epistèmica , Artnodes: Núm. 21: (Juny 2018). NODE 21. Arqueologia dels mitjans (coord.: Pau Alsina, Ana Rodríguez, Vanina Hofman)
- Roy Ascott, Quan el jaguar jeu amb l'ovella: especulacions sobre la cultura postbiològica , Artnodes: Núm. 1 (2002): NODE 1. Art, ciència i tecnologia
- Rosa Berbel, Cos fantasmal, naturalesa ferida: potències utòpiques en les Siluetas d’Ana Mendieta , Artnodes: Núm. 31: (Gener 2023). NODE 31. Possibles II (coord.: Pau Alsina i Andrés Burbano)
- Laura Benítez Valero, Erich Berger, Primera reacció , Artnodes: Núm. 27: (Gener 2021). Node 27. Arts en temps de pandèmia (coord.: Laura Benítez i Erich Berger)
<< < 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 > >>
També podeu iniciar una cerca avançada per similitud per a aquest article.