Outside in: exile at home, un sistema de discriminació algorítmica
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Outside in és una instal·lació que utilitza l’aprenentatge automàtic per reflexionar sobre la discriminació sistemàtica, ja que se centra en la detenció indiscriminada de mexicans amb herència japonesa concentrada a Morelos durant la Segona Guerra Mundial. Aquest sistema de discriminació algorítmica «trosseja» contínuament quatre pel·lícules clàssiques de ficció en una sala de projecció. Els fragments es desplacen i classifiquen utilitzant algorismes d’aprenentatge automàtic. El sistema selecciona, separa i torna a muntar els fragments en un nou ordre. Vol reflectir la sensació de ser despullats del nostre dret a estar al lloc que ens pertany. Els ciutadans detinguts durant la Segona Guerra Mundial van ser trets de casa seva, les seves pertinences van ser confiscades i se’ls va recloure únicament per tenir ascendència japonesa. I ara, quasi de la mateixa manera, les empreses de recuperació de dades realitzen representacions en baixa resolució de nosaltres mateixos partint dels enderrocs digitals que se’ns arrabassa de la nostra vida quotidiana. Aquestes peces es reconfiguren en arquetips i se’ls assigna un significat per a la presa de decisions massives. No tenim el dret o els mitjans per saber com són aquestes representacions o quin significat s’ha assignat a aquestes formes. És un privilegi reservat als dissenyadors dels processos algorítmics: ells són amos d’aquest dret i nosaltres, els ciutadans, som amos de les conseqüències. Aquest article és un estudi de cas que presenta la creació d’Outside in: exile at home com una instal·lació que utilitza l’aprenentatge automàtic i reflexiona sobre aquest tipus de discriminació sistemàtica.
Article Details
Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement 4.0.
(c) Annabel Castro, 2020
Drets d'autor
Els continguts publicats a Artnodes estan subjectes a una llicència de Reconeixement 4.0 Internacional de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/; els autors retenen el copyright. Podeu copiar-los, distribuir-los, comunicar-los públicament i fer-ne obres derivades sempre que reconegueu els crèdits de les obres (autoria, nom de la revista, institució editora) de la manera especificada pels autors o per la revista.
És responsabilitat dels autors obtenir els permisos necessaris de les imatges que estiguin subjectes a copyright.
Cessió de drets de propietat intel·lectual
L’autor cedeix en règim no exclusiu als editors de la revista els drets d’explotació (reproducció, distribució, comunicació pública i transformació) per a explotar i comercialitzar l’obra, sencera o en part, en tots els formats i modalitats d’explotació presents o futurs, en tots els idiomes, per tot el període de vida de l’obra i per tot el món.
Declaro que sóc l’autor original de l’obra. Els editors queden, per tant, exonerats de qualsevol obligació o responsabilitat per qualsevol acció legal que es pugui suscitar derivada de l’obra dipositada per la vulneració de drets de tercers, siguin de propietat intel·lectual o industrial, de secret comercial o qualsevol altre.
Annabel Castro, Universidad Autónoma Metropolitana
Annabel Castro és artista amb mitjans digitals. L'encreuament d'espais geogràfics, virtuals i mentals, el trajecte com a paisatge i la identitat són temes recurrents en el seu treball. Castro va rebre el suport PBEE de Fons Nacional per a la Cultura i les Arts de Mèxic, el premi La Pau de la biennal internacional d'art SIART a Bolívia, el primer lloc en art objecte de la tercera biennal nacional Pobla dels Àngels a Mèxic i la comissió Territorios oberts de centre cultural mARTadero a Bolívia. El seu treball s'ha mostrat al festival Transmediale de Berlín i al Museu Nacional d'Etnografia i Folklore de Bolívia entre d'altres espais. Va estudiar el seu doctorat en DXARTS a la Universitat de Washington. Actualment és professora de el departament d'Art i Humanitats de la Universitat Autònoma Metropolitana (campus Lerma).
Barbash, Fred. “After Pearl Harbor: How a government official’s baseless claim helped lead to the internment of Japanese Americans,” The Washington Post, December 12, 2016.
https://www.washingtonpost.com/news/morning-mix/wp/2016/12/12/the-week-after-pearl-harbor-a-government-officials-ignominius-big-lie-and-the-internment-of-japanese-americans/
Chew, Selfa. Uprooting Community: Japanese Mexicans, World War II, and the U.S.-Mexico Borderlands. Tucson: University of Arizona Press, 2015. https://doi.org/10.2307/j.ctt183p99h
Crane, Nicholas et al. “Questioning the exceptionality of the exception: Annabel Castro’s ‘Outside in: exile at home’ (2018) in Cuernavaca.” Cultural Geographies (2020) https://doi.org/10.1177/1474474020931525
Criado, Natalia and Jose M. Such. “Digital Discrimination.” In Algorithmic Regulation, edited by Karen Yeung & Martin Lodge. UK: Oxford University Press, 2019.
García, Jerry. Looking Like the Enemy: Japanese Mexicans, the Mexican State, and the US Hegemony, 1897-1945. Tucson: University of Arizona Press, 2014.
Hernández, Sergio. La guerra contra los japoneses en México durante la segunda guerra mundial. Kiso Tsuru y Masao Imuro, migrantes vigilados. Mexico City: Editorial Itaca, 2011.
Jenks, Christopher. “Civil Liberties and the Indefinite Detention of U.S. Citizens.” Harvard Journal of Law & Public Policy, Federalist Edition 2, no. 1 (2014). https://ssrn.com/abstract=2546385Kanno-Youngs, Zolan et al. “U.S. Stops Dozens of
Iranian-Americans Returning From Canada. ” The New York Times, January 5, 2020.
https://www.nytimes.com/2020/01/05/us/politics/iranian-americans-border.html
Katz, Irit et al. “The camp reconsidered.” In Camps Revisited: Multifaceted Spatialities of a Modern Political Technology, edited by Irit Katz. London: Rowman & Littlefield International Ltd, 2018.
Lohr, Jason D et al.. “Legal Practitioners’ Approach to Regulating AI Risks.” In Algorithmic Regulation, edited by Karen Yeung & Martin Lodge. UK: Oxford University Press, 2019.
Minca, Claudio. “Geographies of the Camp.” Political Geography 49 (November 2015). https://doi.org/10.1016/j.polgeo.2014.12.005
National Defense Authorization Act for fiscal year 2020. https://docs.house.gov/billsthisweek/20191209/CRPT-116hrpt333.pdf
Articles similars
- Raquel Caerols Mateo, Beatriz Escribano, Medialab Madrid 2002-2006. Cultura participativa i activisme social a Madrid , Artnodes: Núm. 24: (Juliol 2019). NODE 24. Després de la postveritat (coord.: Jorge Luis Marzo)
- Mikel Otxoteko, VJING. Estètica i política de la imatge-ambient , Artnodes: Núm. 25: (Gener 2020). NODE 25. Diàlegs entre Art i Ciència Fonamental (coord.: M. Bello i A. Gracie)
- Fernando Herraiz-García, Silvia de Riba Mayoral, Laura Marchena Ricis, El potencial de les arts per a imaginar una altra educació. Aprenent de moviments, posicions i trànsits en el cas de l’I.E. Pepa Colomer , Artnodes: Núm. 29: (Gener 2022). NODE 29. Ecologia de la imaginació (coord.: Marina Garcés)
- Joshua Korenblat, Laia Solé Coromina, Món sense dissenyar: què significa educar caminant en l’Antropocè , Artnodes: Núm. 32: (Juliol 2023). NODE 32. Possibles III (coord.: Pau Alsina i Andrés Burbano)
- Álvaro Pina Arrabal, Discurs videolúdic i transhumanisme en SOMA , Artnodes: Núm. 28: (juliol 2021). NODE 28. En els límits d'allò que és possible: art, ciència i tecnologia (coord.: Paloma Díaz, Andrea García)
- Augusto Zubiaga, Lourdes Cilleruelo, Jocs d'emulació: marc ideològic per a una arquitectura neuronal electrònica d'inspiració biològica , Artnodes: Núm. 25: (Gener 2020). NODE 25. Diàlegs entre Art i Ciència Fonamental (coord.: M. Bello i A. Gracie)
- Marina Garcés, Imaginació crítica , Artnodes: Núm. 29: (Gener 2022). NODE 29. Ecologia de la imaginació (coord.: Marina Garcés)
- Thomas Elsaesser, Arqueologia dels mitjans: una disciplina viable o un bon símptoma? , Artnodes: Núm. 21: (Juny 2018). NODE 21. Arqueologia dels mitjans (coord.: Pau Alsina, Ana Rodríguez, Vanina Hofman)
- Aurelio Castro Varela, El Cinefòrum Poble Sec com a «escola» d'allò que és comú: dispositiu situat enfront de modes de direccionalitat , Artnodes: Núm. 17: (Juny 2016). NODE 17. Art i educació (coord.: Aida Sánchez de Serdio)
- David Rokeby, Comunitats de realitat virtual interconnectades , Artnodes: Núm. 5: (Setembre 2006). NODE 5. Entrevistes (coord.: Pau Alsina, Pau Waelder)
<< < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > >>
També podeu iniciar una cerca avançada per similitud per a aquest article.