INTRODUCCIÓ

Main Article Content

Francisco Lagardera Otero

Des de la promulgació de la "Llei General de la Cultura Física i l'Esport", molt controvertida d'altra banda, moltes invariants referides a l'Educació Física han començat a canviar al nostre país, especialment en els darrers cinc anys. L'Educació Física ha iniciat un procés d'instauració en el sistema educatiu, la qual cosa el dota, d'una banda, d'un caràcter institucional, i d'altra, d'una consideració i status social que feia anys que reclamava. Tanmateix però, és molt l'èmfasi que, malgrat aquest procés, s'ha de fer respecte a l'autèntic valor educatiu d'aquesta disciplina. Malgrat el rigor amb què molts dels professionals aborden la seva feina, la dispersió és excessiva, no només en els procediments i continguts desenvolupats, sinó especialment
en la seva dimensió epistemològica: Què som? És realment l'Educació Física una disciplina amb una peculiar
i específica forma d'educar? Quins són els àmbits o les parcel.les del coneixement i de l'experimentació pedagògica que li corresponen? Aquestes i d'altres qüestions s'agomboien davant nostre, exigint, cada cop amb més força, una anàlisi rigurosa i metòdica que aclareixi i delimiti la pertinença d'un corpus de saber, propi de l'Educació Física.

Paraules clau
Sense espacificar

Article Details

Com citar
Lagardera Otero, Francisco. “INTRODUCCIÓ”. Apunts. Educació Física i Esports, vol.VOL 2, no. 16-17, pp. 04-04, https://raco.cat/index.php/ApuntsEFD/article/view/382008.