Aprenentatge per competències (I). Identificació dels perfils de les competències adquirides

Main Article Content

Antònia Via Giménez
Mercè Izquierdo Aymerich

En aquest treball s'analitza l'aplicació d'unitats didàctiques en formació professional (tercer cicle, química). Aquestes es van dissenyar segons un currículum basat en capacitats educatives i ens vam proposar identificar els resultats competencials obtinguts amb elles a partir de l'avaluació de les accions escolars dutes a terme. Aquestes accions es van analitzar mitjançant una adaptació de l'esquema d'anàlisi de l'activitat científica proposat per Echeverría (2002).

Es van identificar els tipus de coneixements adquirits pels alumnes i la influència dels instruments de laboratori en l'aprenentatge. Amb això es van elaborar «perfils» de les competències adquirides, requerides tant pel sector productiu com per la ciència escolar. En la recerca va emergir un concepte d'ensenyament segons el qual estudiants, professors i instruments formen un sistema els elements del qual compleixen determinats requisits.

Paraules clau
competències en formació professional, criteris d'avaluació en formació professional, tipus de coneixements en formació professional, instruments de laboratori en formació professional

Article Details

Com citar
Via Giménez, Antònia; and Izquierdo Aymerich, Mercè. “Aprenentatge per competències (I). Identificació dels perfils de les competències adquirides”. Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas, vol.VOL 34, no. 3, pp. 73-90, https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/314146.
Biografies de l'autor/a

Antònia Via Giménez, INSM Narcís Monturiol. Barcelona

-Licenciada en Ciencias Químicas. Universitat de València.

-Doctora en Didàctica de la Ciencia y de las Matemáticas. Universitat Autònoma de Barcelona.

Mercè Izquierdo Aymerich, Universitat Autònoma de Ba.rcelona

Catedrática emérita del Departamento de Didáctica de las Matemáticas y de las Ciencias Experimentales.

Articles més llegits del mateix autor/a