Aprenentatge per competències (I). Identificació dels perfils de les competències adquirides
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
En aquest treball s'analitza l'aplicació d'unitats didàctiques en formació professional (tercer cicle, química). Aquestes es van dissenyar segons un currículum basat en capacitats educatives i ens vam proposar identificar els resultats competencials obtinguts amb elles a partir de l'avaluació de les accions escolars dutes a terme. Aquestes accions es van analitzar mitjançant una adaptació de l'esquema d'anàlisi de l'activitat científica proposat per Echeverría (2002).
Es van identificar els tipus de coneixements adquirits pels alumnes i la influència dels instruments de laboratori en l'aprenentatge. Amb això es van elaborar «perfils» de les competències adquirides, requerides tant pel sector productiu com per la ciència escolar. En la recerca va emergir un concepte d'ensenyament segons el qual estudiants, professors i instruments formen un sistema els elements del qual compleixen determinats requisits.
Article Details
Antònia Via Giménez, INSM Narcís Monturiol. Barcelona
-Licenciada en Ciencias Químicas. Universitat de València.
-Doctora en Didàctica de la Ciencia y de las Matemáticas. Universitat Autònoma de Barcelona.
Mercè Izquierdo Aymerich, Universitat Autònoma de Ba.rcelona
Catedrática emérita del Departamento de Didáctica de las Matemáticas y de las Ciencias Experimentales.Articles més llegits del mateix autor/a
- Ainoa Marzabal Blancafort, Mercè Izquierdo Aymerich, Anàlisi de les estructures textuals dels textos escolars de química en relació a la seva funció docent , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: Vol. 35 Núm. 1 (2017)
- Carlos Agudelo Carvajal, Mercè Izquierdo Aymerich, Un instrumento para analizar el concepto de elemento químico en la enseñanza de la tabla periódica : el legado de Mendeleiev , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: Núm. Extra (2017)
- Edith Herrera San Martín, Mercè Izquierdo Aymerich, Aprender a indagar y modelizar con el diagrama Uve de Gowin en la formación inicial del profesorado de ciencias de secundaria , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: Núm. Extra (2017)
- Álvaro García Martínez, Mercè Izquierdo Aymerich, Contribució de la Història de les Ciències al desenvolupament professional de docents universitaris , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: 2014: Vol.: 32 Núm.: 1
- Mercè Izquierdo Aymerich, Alma Adrianna Gómez Galindo, S. Lizette Ramos de Robles, Nora Bahamonde, Pamela Diaco, Joan Aliberas Maymí, Rufina Gutierrez, Mercè Izquierdo Aymerich, Mariona Espinet, Modelización del fenómeno de alimentación humana: de la mirada disciplinar a la multirreferencialidad , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: Núm. Extra (2013): IX Congrés d'Investigació en Didàctica de les Ciències
- Ainoa Marzabal Blancafort, Mercé Izquierdo Aymerich, Análisis del libro de textos de Química como discurso didáctico , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: Núm. Extra (2013): IX Congrés d'Investigació en Didàctica de les Ciències
- Mercè Izquierdo Aymerich, Joaquín Giménez Rodríguez, Nos han dejado tres maestros , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: Vol. 38 Núm. 3 (2020)
- Nora Sánchez Oussedik, Marina Castells Llavanera, Mercè Izquierdo Aymerich, Evolución del conocimiento didáctico del maestro de ciencias a lo largo de una formación inicial reflexiva basada en el análisis de diálogos , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: Núm. Extra (2013): IX Congrés d'Investigació en Didàctica de les Ciències