Efectes de l'actuació docent en la generació d'oportunitats de aprenentatge matemàtic
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Miquel Ferrer Puigdellívol
Universitat Autònoma de Barcelona
Josep Maria Fortuny Aymemí
Universitat Autònoma de Barcelona
Laura Morera Úbeda
Universitat Autònoma de Barcelona
Aquesta investigació determina com afecta l'actuació docent en la generació d'oportunitats d'aprenentatge matemàtic. Es realitza un estudi de dos casos que caracteritzen el tipus de actuació de dos professors en la gestió de les discussions en gran grup d'un problema de semblança, i s'estudia l'efecte del tipus d'actuació en la generació d'oportunitats d'aprenentatge. es evidencien diferències rellevants en la forma en què cada professor ha preparat les discussions en gran grup i es presenta una caracterització dels seus episodis segons dues dimensions: instrumental i discursiva. Una anàlisi detallada dels episodis, mitjançant l'estudi de les accions que es produeixen en ells, possibilita la determinació d'oportunitats d'aprenentatge, fet que permet constatar una relació directa entre la preparació de la discussió en gran grup i la generació d'oportunitats d'aprenentatge.
Paraules clau
actuació docent, oportunitats d'aprenentatge matemàtic, preparació de discussions en gran grup, resolució de problemes de semblança, entorns col·laboratius
Article Details
Com citar
Ferrer Puigdellívol, Miquel et al. “Efectes de l’actuació docent en la generació d’oportunitats de aprenentatge matemàtic”. Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas, vol.VOL 32, no. 3, pp. 385-0, https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/287560.
Biografies de l'autor/a
Miquel Ferrer Puigdellívol, Universitat Autònoma de Barcelona
Becario de investigación (FPI). Departament de Didàctica de la Matemática i de les Ciències Experimentals de la UAB.Josep Maria Fortuny Aymemí, Universitat Autònoma de Barcelona
Catedrático de Universidad. Departament de Didàctica de les Matemàtiques i de les Ciències Experimentals de la UAB.Laura Morera Úbeda, Universitat Autònoma de Barcelona
Profesora asociada. Departament de Didàctica de les Matemàtiques i de les Ciències Experimentals de la UAB.Articles més llegits del mateix autor/a
- Nuria Iranzo, Josep Maria Fortuny Aymemí, La Influencia conjunta del uso de geogebra y lápiz y papel en la adquisición de competencias del alumnado , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: 2009: Vol.: 27 Núm.: 3
- Philippe R. Richard, Vicente Meavilla Seguí, Josep Maria Fortuny Aymemí, Textos clásicos y Geometría dinámica : estudio de un aporte mutuo para el aprendizaje de la Geometría , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: Vol. 28 Núm. 1 (2010)
- A. Estrada, Carmen Batanero Bernabeu, Josep Maria Fortuny Aymemí, Un estudio comparado de las actitudes hacia la estadística en profesores en formación y en ejercicio , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: 2004: Vol.: 22 Núm.: 2
- Marc Guinjoan Francisco, Josep Maria Fortuny Aymemí, Ángel Gutiérrez Rodríguez, Anàlisi del comportament d'alumnes experts resolutors de problemes en el context del concurs matemàtic Proves Cangur , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: 2015: Vol.: 33 Núm.: 1