Efectes de l'actuació docent en la generació d'oportunitats de aprenentatge matemàtic

Main Article Content

Miquel Ferrer Puigdellívol
Josep Maria Fortuny Aymemí
Laura Morera Úbeda
Aquesta investigació determina com afecta l'actuació docent en la generació d'oportunitats d'aprenentatge matemàtic. Es realitza un estudi de dos casos que caracteritzen el tipus de actuació de dos professors en la gestió de les discussions en gran grup d'un problema de semblança, i s'estudia l'efecte del tipus d'actuació en la generació d'oportunitats d'aprenentatge. es evidencien diferències rellevants en la forma en què cada professor ha preparat les discussions en gran grup i es presenta una caracterització dels seus episodis segons dues dimensions: instrumental i discursiva. Una anàlisi detallada dels episodis, mitjançant l'estudi de les accions que es produeixen en ells, possibilita la determinació d'oportunitats d'aprenentatge, fet que permet constatar una relació directa entre la preparació de la discussió en gran grup i la generació d'oportunitats d'aprenentatge.
Paraules clau
actuació docent, oportunitats d'aprenentatge matemàtic, preparació de discussions en gran grup, resolució de problemes de semblança, entorns col·laboratius

Article Details

Com citar
Ferrer Puigdellívol, Miquel et al. “Efectes de l’actuació docent en la generació d’oportunitats de aprenentatge matemàtic”. Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas, vol.VOL 32, no. 3, pp. 385-0, https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/287560.
Biografies de l'autor/a

Miquel Ferrer Puigdellívol, Universitat Autònoma de Barcelona

Becario de investigación (FPI). Departament de Didàctica de la Matemática i de les Ciències Experimentals de la UAB.

Josep Maria Fortuny Aymemí, Universitat Autònoma de Barcelona

Catedrático de Universidad. Departament de Didàctica de les Matemàtiques i de les Ciències Experimentals de la UAB.

Laura Morera Úbeda, Universitat Autònoma de Barcelona

Profesora asociada. Departament de Didàctica de les Matemàtiques i de les Ciències Experimentals de la UAB.