Textos clásicos y Geometría dinámica : estudio de un aporte mutuo para el aprendizaje de la Geometría
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Philippe R. Richard
Vicente Meavilla Seguí
Josep Maria Fortuny Aymemí
The new edition of classical mathematical texts, or its recent digitization for the general public, represents an approach to the universe that has been traditionally reserved to historians and other experts on epistemology. Many texts from the 18th century were already presented like works aimed at the explanation of certain mathematical concepts, and the interpretation of the coherence of the mathematical structure and the formal aspects of convincing proofs. The Éléments de géométrie by Alexis Claude Clairaut, that were first published in 17411 is an example of this type of pedagogical texts. Based on an experience with high school students, we examine the development of their mathematical competences through the analysis of one of Clairaut's texts, along with the use of dynamic geometry software.
Article Details
Com citar
Richard, Philippe R. et al. “Textos clásicos y Geometría dinámica : estudio de un aporte mutuo para el aprendizaje de la Geometría”. Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas, vol.VOL 28, no. 1, pp. 95-112, https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/189099.
Articles més llegits del mateix autor/a
- Nuria Iranzo, Josep Maria Fortuny Aymemí, La Influencia conjunta del uso de geogebra y lápiz y papel en la adquisición de competencias del alumnado , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: 2009: Vol.: 27 Núm.: 3
- Miquel Ferrer Puigdellívol, Josep Maria Fortuny Aymemí, Laura Morera Úbeda, Efectes de l'actuació docent en la generació d'oportunitats de aprenentatge matemàtic , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: 2014: Vol.: 32 Núm.: 3
- A. Estrada, Carmen Batanero Bernabeu, Josep Maria Fortuny Aymemí, Un estudio comparado de las actitudes hacia la estadística en profesores en formación y en ejercicio , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: 2004: Vol.: 22 Núm.: 2
- Marc Guinjoan Francisco, Josep Maria Fortuny Aymemí, Ángel Gutiérrez Rodríguez, Anàlisi del comportament d'alumnes experts resolutors de problemes en el context del concurs matemàtic Proves Cangur , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: 2015: Vol.: 33 Núm.: 1
- Vicente Meavilla Seguí, Estudio sobre el comportamiento visual en álgebra de los alumnos del segmento educativo 14-16 , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: 1995: Vol.: 13 Núm.: 1