La Influencia conjunta del uso de geogebra y lápiz y papel en la adquisición de competencias del alumnado
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Nuria Iranzo
Josep Maria Fortuny Aymemí
This study is part of ongoing research on the interpretation of students’ behaviors when solving plane geometry problems by analyzing relationships among DGS (GeoGebra) use, paper-and-pencil work and geometrical thinking. Our theoretical framework is based on Rabardel’s (2001) instrumental approach to tool use. We propose an analysis of the acquisition degrees of the instrumentation and instrumentalization processes, the resolution strategies in both environments and the interactions between the different agents We seek relationships between students’ thinking and their use of techniques by exploring the influence of certain techniques on the students’ resolution strategies.
Article Details
Com citar
Iranzo, Nuria; and Fortuny Aymemí, Josep Maria. “La Influencia conjunta del uso de geogebra y lápiz y papel en la adquisición de competencias del alumnado”. Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas, vol.VOL 27, no. 3, pp. 433-46, https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/142075.
Articles més llegits del mateix autor/a
- Philippe R. Richard, Vicente Meavilla Seguí, Josep Maria Fortuny Aymemí, Textos clásicos y Geometría dinámica : estudio de un aporte mutuo para el aprendizaje de la Geometría , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: Vol. 28 Núm. 1 (2010)
- Miquel Ferrer Puigdellívol, Josep Maria Fortuny Aymemí, Laura Morera Úbeda, Efectes de l'actuació docent en la generació d'oportunitats de aprenentatge matemàtic , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: 2014: Vol.: 32 Núm.: 3
- A. Estrada, Carmen Batanero Bernabeu, Josep Maria Fortuny Aymemí, Un estudio comparado de las actitudes hacia la estadística en profesores en formación y en ejercicio , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: 2004: Vol.: 22 Núm.: 2
- Marc Guinjoan Francisco, Josep Maria Fortuny Aymemí, Ángel Gutiérrez Rodríguez, Anàlisi del comportament d'alumnes experts resolutors de problemes en el context del concurs matemàtic Proves Cangur , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: 2015: Vol.: 33 Núm.: 1