La Influencia conjunta del uso de geogebra y lápiz y papel en la adquisición de competencias del alumnado
Article Sidebar
Google Scholar citations
Main Article Content
Nuria Iranzo
Josep Maria Fortuny Aymemí
This study is part of ongoing research on the interpretation of students’ behaviors when solving plane geometry problems by analyzing relationships among DGS (GeoGebra) use, paper-and-pencil work and geometrical thinking. Our theoretical framework is based on Rabardel’s (2001) instrumental approach to tool use. We propose an analysis of the acquisition degrees of the instrumentation and instrumentalization processes, the resolution strategies in both environments and the interactions between the different agents We seek relationships between students’ thinking and their use of techniques by exploring the influence of certain techniques on the students’ resolution strategies.
Article Details
How to Cite
Iranzo, Nuria; and Fortuny Aymemí, Josep Maria. “La Influencia conjunta del uso de geogebra y lápiz y papel en la adquisición de competencias del alumnado”. Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas, vol.VOL 27, no. 3, pp. 433-46, https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/142075.
Most read articles by the same author(s)
- Philippe R. Richard, Vicente Meavilla Seguí, Josep Maria Fortuny Aymemí, Textos clásicos y Geometría dinámica : estudio de un aporte mutuo para el aprendizaje de la Geometría , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: Vol. 28 No. 1 (2010)
- Miquel Ferrer Puigdellívol, Josep Maria Fortuny Aymemí, Laura Morera Úbeda, Effects of teaching activity on the generation of mathematical learning opportunities , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: 2014: Vol.: 32 Núm.: 3
- A. Estrada, Carmen Batanero Bernabeu, Josep Maria Fortuny Aymemí, Un estudio comparado de las actitudes hacia la estadística en profesores en formación y en ejercicio , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: 2004: Vol.: 22 Núm.: 2
- Marc Guinjoan Francisco, Josep Maria Fortuny Aymemí, Ángel Gutiérrez Rodríguez, Analysis of expert problem solving student’s behaviour in the context of the mathematical Kangaroo Contest , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: 2015: Vol.: 33 Núm.: 1